1.8t agu ei käy kaikilla! käyntihäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golf99
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2008 20:49

1.8t agu ei käy kaikilla! käyntihäiriö

ViestiKirjoittaja golf99 » 3.9.2009 22:23

elikkäs projektina ollut nyt 1.8t agu koneella!
eli aiheseen eli ei käy kakkos sylinterllä kylmänä ja pätkii vähän lämpimänä! kaikki pytyt sytyttää tulpat on vaihdettu ja puolat mitattu ja vaihdettu paikkaa! suutimissakaan ei oo vikaa! kaikki kakkos pytyn nostajat vaihdettu uusiin puristukset ok!
Huom! autoa ei ole ohjelmoitu vielä eli voiko olla että jos seokset ovat laihalla niin kakkospytty jää pois tarkoituksella??

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 3.9.2009 23:47

Uskoisin vian olevan ns kipinävahvistimessa, siinä putsarikotelon kyljessä.

Sanot tossa poissulkenees ohjainlaitetta lukuunottamatta oikeastaan kaikki muut järjelliset vikamahdollisuudet. Melkeenpä väittäsin että joku mittaus/tarkastus ei oo menny ihan oikein.

golf99
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2008 20:49

ViestiKirjoittaja golf99 » 4.9.2009 8:58

eli voiko kipinävahvistimessa olla vika vaikka tulppaan tulee kipinä?
puolien johtohin tulee sama jännite!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.9.2009 11:09

Ei tuossa ole oikein muita vaihtoehtoja enää, jos kerta puolia vaihtelemallakaan ei kakkospyttyyn saa elämää. Kipinänvahvistin vaihtoon, jos ei silläkään korjaannu, niin sitten melkein johtosarjaa ja/tai ohjainlaitetta vaihtelemaan...

golf99
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2008 20:49

ViestiKirjoittaja golf99 » 5.9.2009 21:48

löyty vain vika joka on öljypumpussa vähän koski kaasuun kylmänä meni 10 barin mittari heti pohjaan!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.9.2009 21:57

Eli täytti venttiilinnostimet liialla paineella ja jäi venttiili kantamaan?

Miten tää vika löytyi?

golf99
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2008 20:49

ViestiKirjoittaja golf99 » 6.9.2009 20:33

kyllä juuri näin! öljynsuodatin jalassa on paikka mihin pystyy ruuvata letkun kiinni ja mittari letkuun vaan! on öljysuodatimenjalan päällä tulppa joka on 5mm kuuskulma kannalla!
onneks löytyi vika monen monen päivänjälkeen! vähän koski kaasuun niin meni 10 barin mittari pohjaan! mittasin paineella että ventiilit ei vuoda panin sitten kakkos pyttyyn puristussuhdemittarin ja näytti ensin 9 baria kun löi käyntiin ja heti kun kone pyöri pari kierosta ja öljynpaine nuosi niin katos puristukset!
kyllähelpotti kn löysi vian ja ei tullu ostettu kaikki uudet sytkävehkeet turhaan!

JiiKoo83
-
Viestit: 64
Liittynyt: 18.10.2006 17:05

ViestiKirjoittaja JiiKoo83 » 7.3.2010 18:35

Pitäsi mitata öljynpaineet. Minkä kokoinen letku tuohon öljynsuodattimen jalkaan menee?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa