-98 Passat 1.9TDI automaatin öljyt

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

-98 Passat 1.9TDI automaatin öljyt

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 30.8.2009 23:17

Terve!

Onko passatin 4 lovisen laatikon öljyjä G 052 162 A2 punaisenakin saatanava?

Nimittäin kun tänään olin lisäämässä laatikkoon öljyä, niin pohjaropusta tulikin punaista öljyä?
Entinen omistaja kehui, että laatikon öljyt olisi vaihdettu jossain liikkeessä. Minulle on kyllä G 052 162 A2 luokituksella olevia öljyjä tullut vain keltaisina/moottoriöljyn värisinä vastaan.
Laatikon toiminta vaihtelee ajoittain, välillä menee lukkoon välillä ei.

Semmoinen lisäys vielä, mistä passatissa olisi hyvä irroittaa laatikon öljyputket, että voisi huudella laatikkoon uudet oikeanlaiset öljyt?
Viimeksi muokannut Z1ppo, 31.8.2009 14:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.8.2009 23:22

Olikos se tavis ATF punaista? Jos, niin "pertsan autopaja" lienee laittanut väärät mämmit laatikkoon?

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 30.8.2009 23:32

Sellaista minäki ajattelin. Ainakin yleisimmät ATF:t on punaista, mutta näissä kun pitäisi olla tuo oma luokituksensa.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.9.2009 9:19

Nyt saatan puhua vasten parempaa tietoa.
Sen mitä olen ymmärtänyt siitä volkkarin omasta niin olisi voiteluominaisuudet paremmat pitemmällä aikajaksolla kuin atf:llä.Oliko se niin että vw ei anna vaihtoväliä laatikkoöljylle?
Itselläni on passat -04 tdi jossa ko. vaihteisto. Nyt olen ajanut atf:llä 20tkm.Atf:n kitka ominaisuudet ovat huomattavasti paremmat mitä vw:n öljyssä.Huomasi nimenomaan pakko-kolmosellä täysi kiihdytyksessä.Tosin nyt on myös muuta muutettu sen jälkeen.Ainakin vielä on toiminut, kuitenkin autossa 180 kW ja yli 550 Nm ja lisää
tulee.Tosin lähtökohtana on ollut täysin uusi vaihteisto.
Lukon toimintaan vaikuttaa mm.vaihteisto-öljyn lämpötila.
Kuskin puolella lohkon vieressä on liittimet josta on helppo ottaa auki.

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 1.9.2009 9:40

Tiedän nyt mistä putket kulkee, mutta vielä pitäsi selvittää kumpi on meno ja kumpi on paluuputki coolerilta. Olen saanut joistain tiedoista käsityksen että kyseinen laatikko kestäisi vain max 270Nm väännöt kunnolla? Pitäisi joku päivä ottaa läppäri ajolle mukaan, niin saisi tutkittua mitä tuo laatikko sanoo.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.9.2009 9:55

Niin se kuulemma kestää vain 270Nm.Laatikon elämää pystyy helpottamaan eri jutuilla.
Jos vaihteet rupeaa luistelemaan niin menee vika tilaan eikä nelosta tule päälle.Ainoa murhe mikä on ollut voimansiirrossa on vetarit.Sisänivelet aukeavat ja tulee tärinää.On kyllä turbiinikin muutettu.
En muista kumpi putkista on meno ja kumpi paluu kun teen vaihdon vähän eritavalla.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 16.9.2009 10:04

rane_69: Mitä ATF:ää olet käyttänyt omassa autossa? Omaan pirssiin ajattelin vaihtaa öljyt syksyn aikana ja esim Mobilin perus ATF 5e/l olisi hinnaltansa erittäin lompakkoystävällistä. Tuo kuminauhamaisuuden pieneneminen olisi erittäin suurta plussaa jos se vähenisi pelkällä öljynvaihdolla. Ongelmaksi taitaa vaan tulla miten turbiinin saa tyhjäksi kunnolla vanhoista öljyistä ilman lootan irroitusta? On se hyvä että suomen maalla jo joku tuunaillut tätäkin murheenkryyni lootaa ;)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 17.9.2009 18:31

Magin öljyllä + lisä-aine.Shift kitillä paranee jo huomattavasti.Öljynvaihto huuhtomalla eli putket auki jotka menee jäähdyttäjälle.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 18.9.2009 11:50

Jos vielä voisi udella että mitä Magin öljyjä tarkalleen kun näyttää olevan valikoimissa jos jonkinlaista atf:ää :S

Baltic
-
Viestit: 267
Liittynyt: 6.8.2003 12:52

ViestiKirjoittaja Baltic » 18.9.2009 12:06

Rane!
Mitä tuo shift kit pitää sisällään ja mihin vaikuttaa?
Jotakin parempia osia laatikon sisään vai pelkästään venttiilikoneistoon.
Edellyttääkö asennus koko laatikon irrottamista?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 18.9.2009 20:42

Tarkitan sen Magin tyypin.Shift kitt pitää sisällään venttiilikaroja, jousia+muuta sälää.Vaikuttaa mm. nostamalla paineita ja öljyn virtaamista eri" tavalla"karojen muotojen takia + nopeuttaa vaihtoja.Vaatii koneikon pöydälle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa