Vento kuluttaa renkaita epätasaisesti
Valvoja: ffp jäsenet
Vento kuluttaa renkaita epätasaisesti
Mikähän mättää kun emännän vento kuluttaa pelkääjän puolen renkaita enemmän kun kuskinpuolen?
auto ollut meillä noin 3 vuotta ja alla olevat viking 185/60/14 kesärenkaat olleet alla ostosta lähtien.
Nyt alkaa pintaa olemaan 3mm mutta varsinkin pelkääjän eturengas allaa olla sakkomerkissä eikä saman puolen takarengaskaan kaukana ole.
rengaspaineet on samat ja renkaissa pyörimissuunta merkattu joten väärinpäin ei saa.
Nastarenkaat jotka 185/65/14 kuluvat normaalisti.
Autolla ajetaan työmatkat, noin 7000km vuodessa.
auto ollut meillä noin 3 vuotta ja alla olevat viking 185/60/14 kesärenkaat olleet alla ostosta lähtien.
Nyt alkaa pintaa olemaan 3mm mutta varsinkin pelkääjän eturengas allaa olla sakkomerkissä eikä saman puolen takarengaskaan kaukana ole.
rengaspaineet on samat ja renkaissa pyörimissuunta merkattu joten väärinpäin ei saa.
Nastarenkaat jotka 185/65/14 kuluvat normaalisti.
Autolla ajetaan työmatkat, noin 7000km vuodessa.
Täristeleekö? rikkoutunut runko tai täysin metsessä ollu tasapainotus kuluttaa renkaita jonkin verran enemmän.
Ovatko renkaat samaa paistosta, ettei olei suuria eroja valmistus ajankohdissa?
Aurauskulmat perseellään, tai jopa runko kierossa?
Talvirengas on niin paljon pehmeämpi että se antaa anteeksi esimerkiksi pärssiilään olevat ohjauskulmat paljo kesärengasta suopeammin. Kesärenkaat taas kuluvat jo muutamassa tuhannessa kilometrissä huomattavasti. Ja nämä perseellään olevat kulmat eivät välttämättä aina tarkoita sitä, että vain ulko tai sisä reuna kuluu sileäksi. Itsellä syö takaa madalluksen takia tasaisesti lähes tuplavauhtia eturenkaisiin nähden.
Teoriaan mennään niin jos auto on aina parkkeerattu aurinkoon nähden tietty kylki edellä lämpenevät toisen puole renkaat paljon enemmän kuin ns. varjo puolen, jolloin myös kuluvat nopeammin korkeamman lämpötilan ansiosta liikeelle lähdön jälkeen.
Ovatko renkaat samaa paistosta, ettei olei suuria eroja valmistus ajankohdissa?
Aurauskulmat perseellään, tai jopa runko kierossa?
Talvirengas on niin paljon pehmeämpi että se antaa anteeksi esimerkiksi pärssiilään olevat ohjauskulmat paljo kesärengasta suopeammin. Kesärenkaat taas kuluvat jo muutamassa tuhannessa kilometrissä huomattavasti. Ja nämä perseellään olevat kulmat eivät välttämättä aina tarkoita sitä, että vain ulko tai sisä reuna kuluu sileäksi. Itsellä syö takaa madalluksen takia tasaisesti lähes tuplavauhtia eturenkaisiin nähden.
Teoriaan mennään niin jos auto on aina parkkeerattu aurinkoon nähden tietty kylki edellä lämpenevät toisen puole renkaat paljon enemmän kuin ns. varjo puolen, jolloin myös kuluvat nopeammin korkeamman lämpötilan ansiosta liikeelle lähdön jälkeen.
Viimeksi muokannut Kaihis24, 18.8.2009 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki kumit on päivätty 3806 mutta autot on pihassa niin että aamuaurinko paistaa juuri pelkääjän puolelle.
Emäntä ei pillurallia ajele, 3 vuotta ja 20 000tkm on ventoon tullut meidän aikana,
Renkaat ei täryytä tms, nyt kulmat pielessä tuon kytkinremontin takia kun vasen etutolppa oli alapäästä irti eli taas pitäis 50e laittaa kulmien säätöön mutta jää syksylle.
Jo keväällä katselin kun renkaita vaihdoin että mitä hemmettiä kun 2 hyvää ja 2 huonompaa ja huonommat toisella puolella autoa.
Renkaat ovat kaikki kuluneen suoraan, urasyvyydessä vaan on eroa.
Ventossa on vakio alusta ollut aina, 155tkm ajettu.
Alusta kunnossa, tuore leima löytyy.
Varastossa on edellisen lunastukseen menneen audin kesärenkaat jotka olis tarkoitus tuohon laittaa, ovat continental 185/65/14, pintaa 6mm.
Emäntä ei pillurallia ajele, 3 vuotta ja 20 000tkm on ventoon tullut meidän aikana,
Renkaat ei täryytä tms, nyt kulmat pielessä tuon kytkinremontin takia kun vasen etutolppa oli alapäästä irti eli taas pitäis 50e laittaa kulmien säätöön mutta jää syksylle.
Jo keväällä katselin kun renkaita vaihdoin että mitä hemmettiä kun 2 hyvää ja 2 huonompaa ja huonommat toisella puolella autoa.
Renkaat ovat kaikki kuluneen suoraan, urasyvyydessä vaan on eroa.
Ventossa on vakio alusta ollut aina, 155tkm ajettu.
Alusta kunnossa, tuore leima löytyy.
Varastossa on edellisen lunastukseen menneen audin kesärenkaat jotka olis tarkoitus tuohon laittaa, ovat continental 185/65/14, pintaa 6mm.
Jatketaas aihetta GT venton osalta. Syksyllä vaihdettiin vakiot jouset alle ja auto tottakai taas 4-pyöräsuuntaukseen, kulmat säädettiin kohdalleen ja ajoa.
No nastarenkaat alle ja kun kevät talvella tuli asiaa konttorille ja tuo tuttu käsijarrujumppa alkoi, huomattiin että eturenkaissa ei nastan nastaa mutta kuitenkin suoraan kuluneet.
No ajattelin että kleberit olivat tulleet tiensä päähän ja kevääseen ajettiin niillä.
Kesärenkaat kokoa 205/40/17 ruuvattiin alle pääsiäisenä ja pintaa oli KAIKISSA renkaissa 4-5mm ja olivat tasaisesti kuluneet, paineet ok.
No äsken tuossa kun venton talliin vein huomattiin että kummatkin eturenkaat on aivan kaljut, pelkääjänpuoli on kulunut suoraan, pintaa on aivan ulkoreunassa 4mm mutta muuten kulutuspintaa ei ole milliäkään.
Kuskinpuolella sama juttu, aivan ulkoreunassa on pintaa reilusti mutta kulunut ns sahalaitaiseksi, renkaassa pintaa muuten noin 0,5mm.
Kilometrejä ei ole kertynyt tänä kesänä luin max 4000km, muutama reissu vaasa-kuopio-vaasa ja työmatkat.
Eli mitä vittua nyt taas, jotakin häikkää nyt etupäässä on ja pahasti. Kevät talvella leimattiin ilman vikoja. ja vento kävi taas tutussa kulmiensäädössä.
Tuo kuskinrenkaan ulkoreunan sahalaita viittais paskaan iskariin mutta rengas on muuten kulunut suoraan eikä konttorilla iskareita moitittu eikä ne vuoda.
Eli taas sais käydä lompakolla ja säädättää kulmat, 2 uutta kesäkumia + selvitää mikä vit** taas on. Ihanan kallista.
No nastarenkaat alle ja kun kevät talvella tuli asiaa konttorille ja tuo tuttu käsijarrujumppa alkoi, huomattiin että eturenkaissa ei nastan nastaa mutta kuitenkin suoraan kuluneet.
No ajattelin että kleberit olivat tulleet tiensä päähän ja kevääseen ajettiin niillä.
Kesärenkaat kokoa 205/40/17 ruuvattiin alle pääsiäisenä ja pintaa oli KAIKISSA renkaissa 4-5mm ja olivat tasaisesti kuluneet, paineet ok.
No äsken tuossa kun venton talliin vein huomattiin että kummatkin eturenkaat on aivan kaljut, pelkääjänpuoli on kulunut suoraan, pintaa on aivan ulkoreunassa 4mm mutta muuten kulutuspintaa ei ole milliäkään.
Kuskinpuolella sama juttu, aivan ulkoreunassa on pintaa reilusti mutta kulunut ns sahalaitaiseksi, renkaassa pintaa muuten noin 0,5mm.
Kilometrejä ei ole kertynyt tänä kesänä luin max 4000km, muutama reissu vaasa-kuopio-vaasa ja työmatkat.
Eli mitä vittua nyt taas, jotakin häikkää nyt etupäässä on ja pahasti. Kevät talvella leimattiin ilman vikoja. ja vento kävi taas tutussa kulmiensäädössä.
Tuo kuskinrenkaan ulkoreunan sahalaita viittais paskaan iskariin mutta rengas on muuten kulunut suoraan eikä konttorilla iskareita moitittu eikä ne vuoda.
Eli taas sais käydä lompakolla ja säädättää kulmat, 2 uutta kesäkumia + selvitää mikä vit** taas on. Ihanan kallista.
Olen havainnut että useasti renkaiden viimeinen 3-4mm kuluu melko nopeasti loppuun joten ihan normaalilta kuulostaa.Tuo "tuttu" kulmiensäätö kannattaisi vaihtaa toiseen paikkaan, josko kyseisessä laitteistossa olisikin jotain pientä heittoa. Uudet renkaat vaan alle, eivät ole kovin kalliita.
Leimaaminen ei myöskään tarkoita sitä että nivelissä/puslissa olisi kaikki OK, kerran jos toisenkin olisi jäänyt väljyys huomaamatta jossen olisi pyytänyt inssiltä erityistä tarkkaavaisuutta/käsittelyä kyseisten osien suhteen. Alatukivarrethan sieltä kannattaa vaihtaa kun ne on niin halvat, mikäli ne on jo joitakin vuosia alla olleet, uudet puslat ja alapallo tulee siinä mukana paikallaan. Se tukivarren takimmainen pusla etenkin on yleensä todella heikossa kunnossa ja aiheuttaa varmasti myös tollasta kulumista.
Onhan camberitkin myös säädetty ohjearvoihin aurauskulmien ohessa? Jos edellämainitut on kunnossa, niin vika on yksinkertaisesti vain renkaiden huonoudessa / kuluneisuudessa.
Leimaaminen ei myöskään tarkoita sitä että nivelissä/puslissa olisi kaikki OK, kerran jos toisenkin olisi jäänyt väljyys huomaamatta jossen olisi pyytänyt inssiltä erityistä tarkkaavaisuutta/käsittelyä kyseisten osien suhteen. Alatukivarrethan sieltä kannattaa vaihtaa kun ne on niin halvat, mikäli ne on jo joitakin vuosia alla olleet, uudet puslat ja alapallo tulee siinä mukana paikallaan. Se tukivarren takimmainen pusla etenkin on yleensä todella heikossa kunnossa ja aiheuttaa varmasti myös tollasta kulumista.
Onhan camberitkin myös säädetty ohjearvoihin aurauskulmien ohessa? Jos edellämainitut on kunnossa, niin vika on yksinkertaisesti vain renkaiden huonoudessa / kuluneisuudessa.
Kannattaa noissa kulmansäätö jutuissa muistaa, että ne ohjearvot on tehty sille jollekin 175-185 leveälle kumillle. 205 on jo sen verran leveämpi, että camberit ja pienetki aurauskulmien heitot vaikuttavat paljon radikaalimmin. Ja joihkinkin autoihinnan on ihan omat "kulmat" leveämmille kumeille. Mutta jos ihan ulkona on 4mm pintaa ja muuten on kumit sileät niin taitaa pikkasen sulla renkaat harittaa tai sitten olla camberit päin helvettiä. Ventosta kun tuo camberin säätäminen on niin mukavaa niin kovin moni asentaja taitaa "unohtaa" mainita sen olevan vituillaan, ja säätää vain aurauksen.
Minkä merkkiset kumit kyseessä? Joskus pintakuvio aiheuttaa sahalaitasta kulumista. Ainakin jotkut goodyearin nastarenkaat pienellä camberilla kuluneet pykältäen.
Talvirenkaat antaa yleensä pienet kulmien heitot anteeksi. Paitsi kun nastoja on mennyt paljon/kaikki viittaa se joko täysin vialliseen nastaerään, tai täysin vituillaan oleviin aurauskulmiin. Nimittäin aika kovasti saattaa se nasta huutaa hoosiaannaa kun renkaat harittaa, kumi ympärillä antaa myöden, mutta nasta ei kauheammin.
Ja katsastus ei juu kauheasti lupaa mitään, useampiakin tapauksia jossa normaalissakin ajsosa tuntuvasti kolisevat autot menee leimaan heittämällä.
Minkä merkkiset kumit kyseessä? Joskus pintakuvio aiheuttaa sahalaitasta kulumista. Ainakin jotkut goodyearin nastarenkaat pienellä camberilla kuluneet pykältäen.
Talvirenkaat antaa yleensä pienet kulmien heitot anteeksi. Paitsi kun nastoja on mennyt paljon/kaikki viittaa se joko täysin vialliseen nastaerään, tai täysin vituillaan oleviin aurauskulmiin. Nimittäin aika kovasti saattaa se nasta huutaa hoosiaannaa kun renkaat harittaa, kumi ympärillä antaa myöden, mutta nasta ei kauheammin.
Ja katsastus ei juu kauheasti lupaa mitään, useampiakin tapauksia jossa normaalissakin ajsosa tuntuvasti kolisevat autot menee leimaan heittämällä.
Kulmat säädettiin tutussa paikassa ja ite olin vieressä, joo camberin säätö on todella mielenkiintoista :) Kumma etei tuohon ole mitään muuta keksitty.
Täytyy ottaa kuvat noista renkaista mutta tosiaan ihan renkaiden ulkolaidoilla on pintaa tuon 4mm, muuten kaljut.
Kesärenkaat on goodride sa-05 ja ovat nyt kolmatta kesää alla, aiemmin ei ole mitään ongelmia ollu ja samanmerkiset löyty mun omasta golffista 15" koossa.
Nastarenkaat on kleber kapnor 4 ja nekin oli kolmatta talvea alla, aiemmin ei ongelmia.
Täytyy nyt ottaa taas ja purkaa noi etutolpat ja jos iskarit kaputt niin uudet tilalle.
Ja tosiaan tuossa tuumailtiin niin kilometrejä ei kesärenkaille ole tullut kuin max 3000km tälle kesää.
Täytyy ottaa kuvat noista renkaista mutta tosiaan ihan renkaiden ulkolaidoilla on pintaa tuon 4mm, muuten kaljut.
Kesärenkaat on goodride sa-05 ja ovat nyt kolmatta kesää alla, aiemmin ei ole mitään ongelmia ollu ja samanmerkiset löyty mun omasta golffista 15" koossa.
Nastarenkaat on kleber kapnor 4 ja nekin oli kolmatta talvea alla, aiemmin ei ongelmia.
Täytyy nyt ottaa taas ja purkaa noi etutolpat ja jos iskarit kaputt niin uudet tilalle.
Ja tosiaan tuossa tuumailtiin niin kilometrejä ei kesärenkaille ole tullut kuin max 3000km tälle kesää.
Normaaliltahan tuo kuulostaa. Edullisista renkaista mielestäni Nankang NS-2 ovat perusjees kamaa, kyseinen Goodride on omien ja eräiden muidenkin kokemuksieni mukaan kohtalaisen nopeasti kuluva rengas ja pystyheittoakin niistä löytyy melkoisen usein. Jos käytät iskarit irti niin ehdottomasti uudet tukivarret ja raidetangon päät samalla, tulee kerrasta hyvä eikä tartte olla heti taas säätämässä kulmia kun joutuu taas jonkun osan vaihtamaan. Huomaathan myös että kulmien säätö kannattaa tehdä sitten vasta hetken päästä osien asetuttua paikalleen.
edit: korjataan sen verran että viallinen iskari tosiaankin saattaa vioittaa rengastakin, katsastustestaus paljastaa kyllä yleensä hyvin sen viallisen vakioiskarin.
edit: korjataan sen verran että viallinen iskari tosiaankin saattaa vioittaa rengastakin, katsastustestaus paljastaa kyllä yleensä hyvin sen viallisen vakioiskarin.
Viimeksi muokannut p0wer, 30.6.2010 0:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä olisi ensimmäinen kerta kun goodridet alkaa kulumaan epätasaiseen. Tuo pintakuvio on niin per**estä ettei kovin montaa vastaavaa tule näin äkkiseltään mieleen. Jos iskarissa on vikaa niin laita lähtee kulumaan heti uutenakin sahalaidalle, saati sitten muutaman tkm jälkeen. Muutenkin nuo renkaat on älyttömän kova ääniset kuvionsa takia.
Osta autoosi renkaat niin loppuu pelleily. Ei ole omassakaan ventossa kulunut GT-radiaalit epätasasesti vaikka olen itse tällännyt cambeeritkin kohdilleen tallin nurkasta löytyvillä mittatyökaluilla.
Osta autoosi renkaat niin loppuu pelleily. Ei ole omassakaan ventossa kulunut GT-radiaalit epätasasesti vaikka olen itse tällännyt cambeeritkin kohdilleen tallin nurkasta löytyvillä mittatyökaluilla.
Ainakin noi 15" on todella hiljaiset ja mitä nyt testeistä ja muutamista kommenteista olen lukenut niin olisi liukas? Golffin saa ykkösellä sutimaan sateella, kakkosella ei :)
Ja kun tässä nyt noita viikonloppureissuja ollaan tehty niin ei ole vetelyä,vesiliirtoa tms ollut kertaakaan.
Korjaamo on M. Laulaja Laihialla jota täälläkin on kehuttu ja muistankin että velipoika oli viimeksi tuota sinne viemässä ja säädön jälkeen oli rattikin vinossa jota hieman kummastelin.
Laitteet tuolla on hyvät.
Kumeja tuossa soittelin ja mm Marshall & West Lake -merkkisiä sais 140e pari.
Ja kun tässä nyt noita viikonloppureissuja ollaan tehty niin ei ole vetelyä,vesiliirtoa tms ollut kertaakaan.
Korjaamo on M. Laulaja Laihialla jota täälläkin on kehuttu ja muistankin että velipoika oli viimeksi tuota sinne viemässä ja säädön jälkeen oli rattikin vinossa jota hieman kummastelin.
Laitteet tuolla on hyvät.
Kumeja tuossa soittelin ja mm Marshall & West Lake -merkkisiä sais 140e pari.
mitä merkitystä sillä on jos laitteet olis parasta mitä rahalla saa jos asentejalla ei ole taitoa tai mielenkiintoa tehä kunnolla. itsellä on ollu auto monet kerrat suuntauksessa ja eipä tuo camberin säätö ole näyttäny olevan tuskallinen operaatio asentajalle. ja jopa toivomuksiaki on saanu antaa asentajille kulmista ja joka kerta on menny siihen mihin on haluttu.
ja nykyisillä kesäkumeilla on ajettu varmaan se 10-15tkm ja eipä oo kulunu pahemmin epätasaisesti tai muutenkaan loppuunajetut (pintaa n.6mm) ja kumeina goodyearin eagle f1 gs-d3.
kyllä itse pysyisin noista kiinan ihme renkaista kaukana.
ja nykyisillä kesäkumeilla on ajettu varmaan se 10-15tkm ja eipä oo kulunu pahemmin epätasaisesti tai muutenkaan loppuunajetut (pintaa n.6mm) ja kumeina goodyearin eagle f1 gs-d3.
kyllä itse pysyisin noista kiinan ihme renkaista kaukana.
Laitteita on ainakin täälläpäin moneen lähtöön, samoin asentajia ja tämä oli ainoa kerta kun en itse ollut vieressä katsomassa.
Jos nyt järjellä ajatellaan niin onko tonnin autoon järkeä ostaa 500e renkaita joista ei kuitenkaan saa mitään jos niitä erikseen yrittää myydä?
Ensviikolla tuo menee uudelleen säädettäväksi, en tiedä vielä mihin mutta itse vien ja tarkkailen vieressä :)
Pitää nyt vielä syynätä nivelet ja puslat mutta eikai ne 190tkm ajetussa voi vielä loppu olla?
Jos nyt järjellä ajatellaan niin onko tonnin autoon järkeä ostaa 500e renkaita joista ei kuitenkaan saa mitään jos niitä erikseen yrittää myydä?
Ensviikolla tuo menee uudelleen säädettäväksi, en tiedä vielä mihin mutta itse vien ja tarkkailen vieressä :)
Pitää nyt vielä syynätä nivelet ja puslat mutta eikai ne 190tkm ajetussa voi vielä loppu olla?
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
No lasketaampas, kierros 17" A8 replica vanteita antrasiitti pinnalla, hieman kolhuja mutta eivät vipota + vaikkapa nokian uudet kumit päälle, ovh 400e. Saisko vanteista 200e + nuo kumit eli 600e yhteensä? Eipä taida saada.
Harvinaisen paljon on näihin alle 300tkm ajettuihin vageihin satsattu remontteihin verrattuna esim japseihin, pellit niistä voi kadota vanhemmiten mutta tekniikka pelaa.
Lisäksi niistä näyttää pääsevän helpommin eroon, näitä ei huolita edes afrikkaan.
Kuveja kummeista:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... 624.jpg%26
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... 623.jpg%26
Harvinaisen paljon on näihin alle 300tkm ajettuihin vageihin satsattu remontteihin verrattuna esim japseihin, pellit niistä voi kadota vanhemmiten mutta tekniikka pelaa.
Lisäksi niistä näyttää pääsevän helpommin eroon, näitä ei huolita edes afrikkaan.
Kuveja kummeista:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... 624.jpg%26
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... 623.jpg%26
Renkaat on mustat ja pyöreet. Laaturenkaat erottaa renkaista siinä että pitävät myös vähän kuluneina, ovat yleensä hiljaisemmat ajossa ja myös kuluvat tasaisesti jos auto on kunnossa.
niin ja tosiaan renkaat ovat kulutusosia, vähän jopa samalla tavalla kuin bensa tahi diesel autossa, sitä pitää muistaa ostaa lisää jos aikoo ajaa.
Ainakin kuvassa olevat renkaat ovat sen verta tasaisesti kuluneen näköiset että toteasin kilometrien vain olevan olleen jo pari tuhatta sitten täynnä.
muuten välillä jopa vituttaa katsella kun ihmiset ostaa miljoonalla vanteet ja sitten halvin on paras periaatteella kumit niihin päälle, täytyy myöntää että se vituttaa se 100-200 euron säästö siellä ojan pohjalla.
niin ja tosiaan renkaat ovat kulutusosia, vähän jopa samalla tavalla kuin bensa tahi diesel autossa, sitä pitää muistaa ostaa lisää jos aikoo ajaa.
Ainakin kuvassa olevat renkaat ovat sen verta tasaisesti kuluneen näköiset että toteasin kilometrien vain olevan olleen jo pari tuhatta sitten täynnä.
muuten välillä jopa vituttaa katsella kun ihmiset ostaa miljoonalla vanteet ja sitten halvin on paras periaatteella kumit niihin päälle, täytyy myöntää että se vituttaa se 100-200 euron säästö siellä ojan pohjalla.
Vastataan nyt Veksulle että pari tuhatta kilometriä sitten eli pääsiäisenä 2010 renkaissa oli pintaa 4mm, samoin kuin takarenkaissa tällä hetkellä.
Meillä tulee autoihin kilometrejä vuodessa niin vähän että en näe mitään järkeä sijoittaa renkaisiin montaa sataa, tämänkin viikon oma golffi seisoo pihassa koko viikon kun mopolla ajelen töihin.
Lisäksi noi matalaprofiilirenkaat on turhan tarkkoja alustan kunnosta, hiemankin heikot iskarit tai kulmat pielessä niin renkaat on paskana vaikka normaalikumeilla ei mitään huomaisikaan niinkuin tässä nyt kävi, talvi meni 175 leveillä kumeilla muuten ok, mitä nyt nastat lähti.
Googridet on golffissa toista kesää alla ja en moiti, ovat hiljaiset eikä vesiliirtoa ym ole ollut vaikka varsinkin viime kesä tuli melkein joka viikonloppu reissattua.
Meillä tulee autoihin kilometrejä vuodessa niin vähän että en näe mitään järkeä sijoittaa renkaisiin montaa sataa, tämänkin viikon oma golffi seisoo pihassa koko viikon kun mopolla ajelen töihin.
Lisäksi noi matalaprofiilirenkaat on turhan tarkkoja alustan kunnosta, hiemankin heikot iskarit tai kulmat pielessä niin renkaat on paskana vaikka normaalikumeilla ei mitään huomaisikaan niinkuin tässä nyt kävi, talvi meni 175 leveillä kumeilla muuten ok, mitä nyt nastat lähti.
Googridet on golffissa toista kesää alla ja en moiti, ovat hiljaiset eikä vesiliirtoa ym ole ollut vaikka varsinkin viime kesä tuli melkein joka viikonloppu reissattua.
Pitää nyt vielä syynätä nivelet ja puslat mutta eikai ne 190tkm ajetussa voi vielä loppu olla?
Joissakin vehkeissä ne menee 40 tonnin välein loppuun. Voi olla, ja todennäköisesti eivät ainakaan enää hyvät ole.
kyllä itse pysyisin noista kiinan ihme renkaista kaukana.
Itse ajan myös ns. "itä-renkailla" kesät talvet, ei pahaa sanottavaa kun vaan valitsee oikein. Vaihdan kylläkin joka kesäksi aina uudet alle niin pysyy kumi tuoreena, useasti myös talveksikin.
Täällähän nyt rahamiehet pyörii kun joka kevät on varaa uudet kumit ostella, ei taida metallimiehiä olla tai sitten asutaan kotona äitin kanssa :)
Tänään hain eteen uudet marshallit, rengasjätkän mukaan ei vanhojen kumien perusteella olis vikaa ohjauskulmissa, voi olla viallinen rengaserä tai kyseisen rengasmerkin ominaisuus, nopeastihan renkaat kuluu keväällä kun tiet on karheita talven jäljiltä.
Ventolla ajellaan nyt pari viikkoa ja tarkistellaan tilannetta.
Tänään hain eteen uudet marshallit, rengasjätkän mukaan ei vanhojen kumien perusteella olis vikaa ohjauskulmissa, voi olla viallinen rengaserä tai kyseisen rengasmerkin ominaisuus, nopeastihan renkaat kuluu keväällä kun tiet on karheita talven jäljiltä.
Ventolla ajellaan nyt pari viikkoa ja tarkistellaan tilannetta.
Vaihdettiin talvikumit alle ja silmäilin tuossa noita 17" kesäkumeja.
Marshalit on ollu kesän edessä ja ovat suoraan kuluneet, pintaa vielä yli 6mm.
Takana olleet Goodridet myöskin suoraan kuluneet, pintaa 3mm.
En ymmärrä mistä tuo keväinen etukumien yllättävä kaljuuntuminen johtui mutta ainakin kulmat ja iskarit on ok.
No, näillä mennään.
Marshalit on ollu kesän edessä ja ovat suoraan kuluneet, pintaa vielä yli 6mm.
Takana olleet Goodridet myöskin suoraan kuluneet, pintaa 3mm.
En ymmärrä mistä tuo keväinen etukumien yllättävä kaljuuntuminen johtui mutta ainakin kulmat ja iskarit on ok.
No, näillä mennään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 12 vierailijaa