Seosmittarit, omalla lambdalla vai rinnalle?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

Seosmittarit, omalla lambdalla vai rinnalle?

ViestiKirjoittaja zero » 18.8.2009 11:36

Seosmittari on hankinnassa/harkinnassa, ja hieman kun nuo ovat outoja itselle.
Siis halvimmalla pääsee kun ostaa oman lambdan rinnalle kytkettävät, mutta toimivuus? Entäs sitten laajakaista lambdat? Osa toimii myös vanhojen lambdojen kanssa, osassa sitten oma lambda? Osa lupailee, että sillä kitin lambdalle voi korvata myös auton oman? Järkevintä olisi varmaan laittaa omalla lambdalla oleva, niin ei sekoile mitään ylimääräistä. Moottori jota tuolla mittarilla yritettäisiin vartioida on G60.

Mitä mittareita suositellaan? Komentteja, suosituksia, haukkuja..

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 18.8.2009 14:01

Ehottomasti laajakaista. PLX ainaki on osoittautunut käyttökelpoiseksi, en tosin ole muita sorkkinutkaan...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 18.8.2009 14:06

Ehdottomasti laajakaista kapiat ja tuplat joutaa jo museoon.
Vems on todettu hyväksi ja ainakin riittävän selkeä lukea. Plussaa myös pakolämpö samassa!

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... 4734#14734

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.8.2009 16:20

Johtuen tuosta G60/digifantin nirsoudesta muille kuin orkkis bochsin lambdalle, niin kannattaako yrittää sille parittaa jonkun tuollaisen mittarisarjan lambdaa?
Onko tästä kokemusta:
http://www.veku.net/product_info.php?cP ... cts_id=624

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.8.2009 17:11

Kapeakaistaisesta lambdasta tulee lähinnä tieto, että seos on laiha, sopiva tai rikas. Laajakaistaisesta tulee sitten tarkka tieto seoksesta, et sä saa digifanttia sitä ymmärtämään mitenkään. Ja lambdojen signaalijohtoja ei kannata haaroitella, se todennäköisimmin johtaa vain siihen että arvot heittää päin metsää ja mikään ei toimi.

Paras tapa on kun laitat sinne pakoputkeen kaksi anturia, yhden kapeakaistan sille eculle ja toisen mittarille.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.8.2009 18:13

Juottaa puskurivahvistimen signaalijohtoon ja sen ulostulolla syöttää lisämittaria.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.8.2009 18:31

erilliset kannattaa tosiaan laittaa. motin ohjaukselle oma ja mittarille oma.
Digit ei ymmärrä laajakaistan päälle paskaakaan.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 19.8.2009 19:21

Monesta laajakaistasta saa ulos myös simuloitua kapeakaistaa. Tosin se ei kaikille ecuille kelpaa.

Niillä orkkikseen haarotettavilla kapeakaistadiscomittareilla ei tee mitään.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 13.12.2010 19:42

http://14point7.com/SLC-Pure-Plus.php

onkos tuollanen mistään kotosin? kokemuksia? Lähinnä loggausmahdollisuus kierroslukematiedolla ja simulointi orkkis eculle on kriteerit itselle.

Tosin olisihan se hyvä saada MAF/MAP (tässä tapauksessa MAF) lukematkin käppyrään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa