Golf III 1.4 -92, ei käy kunnolla (kone vaihdettu)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jonneK
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.9.2007 22:25

Golf III 1.4 -92, ei käy kunnolla (kone vaihdettu)

ViestiKirjoittaja jonneK » 17.8.2009 19:19

Tuli vaihdettua kone golfiin, kun vanhasta karkas vedet ja keitti. Eli lähes samanlainen 1.4 yksipisteruisku (-93) tuli asennettua tilalle. Koneen ainoat(?) erot olivat päältäpäin; erilainen startti ja ilmanputsari(vanhassa pyöreä, 93:ssa neliskanttinen).

Kone loksahti paikoilleen lähes ongelmitta mutta käynnistys toi ongelmat. Ensin startti otti kiinni vauhtipyörään, mutta se korjautui löytämällä sopiva startti. Startin saatua paikalleen kone lähti käyntiin mutta käynti on todella epätasaista ja pitää antaa koko ajan kierroksia ettei sammu. Kulkee kyllä pikkuvaihteilla eteenpäinkin mutta ajo ei ole lähelläkään normaalia, lähes heti kun laskee kaasun, kone sammuu. Äänikin on epätasainen ja normaalia kovempi.

Nyt tehty:
-uudet tulpat, testattu että kaikki antaa kipinää.
-virranjakajan kansi + pyörijä.
-öljyt, vedet vaihdettu

Nyt on neuvot vähissä mistä lähteä etsimään vikaa. Kuulemma joku HAL-anturi voisi olla vialla?

jonneK
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.9.2007 22:25

ViestiKirjoittaja jonneK » 18.8.2009 19:27

Tyhjäkäynnin vaeltelu tais selvitä, kyseessä ilmeisesti valkoinen alipaineletku(ilmanputsarin alla) joka on irrallaan. Ei tietoa mihin sen toinen pää kuuluu mutta teippasin umpeen. Käynti edelleen harvaa.. onko tyhjäkäynnillä joku säätöruuvi? kun kaasuvaijeri on niin tiukalla kun koneenpäästä saa ja silti löysä.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 18.8.2009 20:20

Kovasti kuulostaisi sille että se saa nyt ilmaa jostain ruiskun ohitse ja käy laihalla, eli kyllä siellä joku letku on jostain irti.

Onko sytty säädetty kohdalleen, tuossa koneessahan kaiketi se perusennakko pitää kuitenkin säätää käsin kohdilleen?

Hal-anturi on siellä virranjakajan pohjalla.. mutta tuskin on se

jonneK
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.9.2007 22:25

ViestiKirjoittaja jonneK » 18.8.2009 23:53

Täytyy huomenna vielä tarkistaa letkut. Miten sytty ja ennakot säädetään? Kaikki asetukset on mitä oli ostaessa, myyjän mukaan kone on käyny ennen purkua.

Kävin juuri koeajot ottamassa, huiput 80 ja loivassa alamäessä 100kmh, kiihtyy todella hitaasti ja vääntöä ei löydy, eli ylämäet pitää mennä ykkösellä tai kakkosella. Ääni on nypyttävä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 22.8.2009 9:06

Jos kaikki letkut on jo tarkastettu, niin entäs imusarjan puolella? Tiivisteet kunnossa?

jonneK
-
Viestit: 31
Liittynyt: 26.9.2007 22:25

ViestiKirjoittaja jonneK » 25.8.2009 13:17

Homma selvis vetelemällä tulpan johtoja irti käynnissä, todettiin että kone kävi kolmella kun nelosen tulpan irrottaessa mitään ei tapahtunu. (Puristuksetkin ehdittiin mitata; 12, 11,9,12.) Eli vika ei voinu olla enää sytkässä tai virranjakajalla tms. jäljelle jäi venttiilit, kansi tai tulppa. Ja se vika oli jälkimmäinen, bilteman bränikkä tulppa ei toiminu enää, sama tulppa jolla testasin että joka sytytysjohdot pelasi. Vanha tulppa tilalle ja kone käy ku singer konsanaan. Kiitokset vastauksista!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa