KR männät RP lohkoon?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

KR männät RP lohkoon?

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.8.2009 17:59

Olisi tiedossa KR:n männät sekä veivit. Profiilini Jettaan pitäisi saada puristukset hilattua kympin tienoille jotta Schrickin 272 nokasta, paremmasta pakosarjasta sekä 2.25" putkistosta saisi maximihyödyn.
Onko kellään kokemusta kuinka KR männät toimisivat 8v kannen kanssa, pysyykö puristukset järjellisellä tasolla? Nakutustunnistinta kun ei ole niin taitaa 10.5 olla maksimipuristus johon Shellin 99 riittää.
Entä männäntapit, meneekö ristiin? Voin käyttää toki kr veivejäkin mutta oliko niissä voiteluporaus yläsilmälle?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.8.2009 23:13

No niin osat kotona. Veivit ovat ilman voiteluporausta, männät erinomaisessa kunnossa, taidan käyttää molemmat tähän projektiin, mittaan huomenna puristuskorkeuden. Männät ovat jotakuinkin tasalakiset lukuunottamatta venttiilinkoloja jotka lienevät imupuolella, männät sen verran karstassa etten nähnyt mihin nuoli näyttäää. Tulevatko männät kr:ssä yli sylinteritason vai jäävätkö tasalle?

Jos jollain olisi 8v kaasarikansi irrallaan ja pystyisi mittaamaan palotilan tilavuuden voisin yrittää laskea lopullista puristussuhdetta. Lieköhän RP:n männissä syväkin malja?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 6.8.2009 0:31

KR männät jää lohkon alapuolelle jonkin verran.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 6.8.2009 0:43

Ja paljealueet menevät vituilleen aika pahastikkin tuossa rojektissa.

Eivätkös esim ABS:n männät sopisi paremmin tuohon?

JukkaKo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.3.2007 20:24

ViestiKirjoittaja JukkaKo » 6.8.2009 9:39

EV:ssä ja ja GU:ssa ainakin taitaa olla kympin ruttu jo vakiona. Kansissa ei taida 1.8 8v koneiden välillä olla isoja eroja lukuunottamatta venttiilien kokoja.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 6.8.2009 10:28

^-Kuten myös ABS ja AZD koneissa, tää perkeleen RP on ainoa 1.8 jossa puristukset ei sovi oikein mihinkään :D
Kyllähän mä käyttäisin GU/ABS/AZD mäntiä jos sellaiset olisi saatavilla, tarjolla nyt vain olisi nuo kr mukit. Eipä tuota paljealuetta ole wisecon takomännissäkään joita käytetään 8v vapari GTI:n koneissa.

Miten tuo paljealue vaikuttaa toimintaan? Vähentää nakutusherkkyyttä?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 6.8.2009 10:56

No hae kokonainen ABS moottori täältä :) O yks ehjä peli turhana tallissa kansi irti :) Nyt lähtöö halavalla.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 7.8.2009 9:41

16v mäntien ja 8v kannen yhdistelmällä puristuksia tulee n. 14:1. Parempi olla melkoisen räyhä nenä ja/tai kisabensaa jos ei meinaa mäntiin kaivertaa lisää palotilaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.8.2009 16:45

Ok, kiitos tiedosta. Unohdetaan KR mukit.. Taitaisi tulla melkoinen sorvaussessio jos meinaa saada puristukset 10-10.5 välille ;D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.8.2009 20:34

Luulis kai noita ABS ja ennenkaikkea GU koneita löytyvän joka romikselta tai verkonpainona kyliltä. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa