-00 Golf GTI 1.8T AGU alkuperäisahdin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

-00 Golf GTI 1.8T AGU alkuperäisahdin?

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 18:48

Mikä mahtaa olla tuon AGU-moottorin alkuperäisahtimen tarkka malli? KKK K03:han se on, mutta mikä variantti, kun niitä tuntuu olevan miljoona?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 20:04

K03 53039700011 06A145704

Osaako joku viisaampi sanoa, että onko tuo nyt se turbo mikä tuolla pitäisi olla?

Joo, "pura vanha pois ja katso" on ihan hyvä neuvo, mutta ei nyt pysty, kun autolla pitää päästä liikkumaan kuitenkin vielä siihen asti, että uusi turbo on käsissä... :P

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.7.2009 20:39

Tuollainenhan siellä pitäisi olla. Vaihtoehtoja on neljä riippuen alustanumerosta. Itse en ainakaan ajaisi rikkinäisellä turbolla metriäkään tai pääsee vielä tekemään isompaa koneremonttia.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.7.2009 20:54

No joo, mutta pakko on päästä liikkumaan. Ei voi mitään. Eikä se rikkinäinen turbo nyt mitään koneesta särje. Imusiipi on nätisti paikallaan, pakosiipi todnäk tippunut. Siellähän kolistelee sitten katin paskaksi jos siltä tuntuu...

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 21.7.2009 21:25

Paitsi jos sattuu tiivisteet pettämään ja sylkee öljyt pakoputkeen ? Vauhdista riippuen on myöhäistä siinä vaiheessa kun alkaa öljyvalo palamaan. Ettei sieltä olisi vain hukkaportti lähtenyt irti ? Niitähän näissä 1.8T koneissa on vissiin irronnut enemmänkin.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.7.2009 11:32

Kyllähän tuo ahdin pitäis ääntä ja pyöris, jos hukkaportin läppä olis irronnut. Tiedä näistä...

Noh, oli vikana kumpi tahansa, niin uusi ahdinhan siinä menee tilaukseen enivei.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.7.2009 18:08

Jep, eli postataan tännekin. Vika oli siis useasta kohdasta ja tosi pahasti halkeilleessa pakopesässä, joka oli jumittanut siten hukkaportin n. sentin verran auki.

Ahdin oli siis tuo K03-011, tilalle laitettiin K03-044, täysin toisiaan vastaavat ahtimet nuo kaksi...

mx
-
Viestit: 33
Liittynyt: 27.10.2005 8:18

ViestiKirjoittaja mx » 2.8.2009 22:24

Paljonkos oli rempalla hintaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn, itelläni kans 1.8T agu

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.8.2009 3:39

Vähän pyöräytetyn ahtimen sain 800 euroon, vanha turbo meni vaihtolaitteena. Uusi vastaava olis maksanu 1100 euroa... Siihen päälle vähän asennusjuomaa, tiivisteitä, nestettä, öljyt + suodatin ja tallin "vuokra" (kori olutta), eli vähän reilu tonni taisi mennä kaikenkaikkiaan. Ja aikaa saa varata kyllä sitten ihan reilusti. Meinaa nimittäin olla pikkuisen ahtaassa ja muutenkin v-mäisessä paikassa tuo puhallin.

Tietty jos jossain korjaamossa teettää, niin saa varautua varmasti melko reilustikin isompaan laskuun, ei tuota ammattimieskään kuitenkaan ihan pariin tuntiin tee. Täytyy kyllä sanoa, että jos joskus vielä tulee samanlainen remontti eteen, niin harkitsen vakaasti sen muutaman satasen maksamista siitä ilosta, että ei tarvitse itse kirota tuota tilanahtautta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 9 vierailijaa