Moi
No semmonen homma olis, et olen tuonut ulkomailta(Brasiliasta) neloskoppasen Golffin itelleni. Siinä on 1.9 TDI AGR 4-Motion kone. Hommana on se, että minun pitäisi asentaa siihen moottorinlämmitin, ja asennus ohjeissa sanotaan että järjestelmä pitää ilmata täytön jälkeen...
Kysymykseni on: Kuinka paljon tota nestettä menee kyseiseen järjestelmään ja miten tämä ilmaus hoidetaan? Vastaus voisi olla auton omissa kirjoissa, mutta niitä minulla ei ole, koska ovat vissiin jossain vaiheessa jääneet sinne ulkomaalaiseen huoltamoon :(
VW Golf IV jäähdytysjärjestelmä...
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhjäys on ainakin helppoa, kun alavesiletkussa on venttiili.
Kannattaa muistaa käyttää punasta G12 nestettä, eikä missään tapauksessa sekottaa sinne esim vihreetä tai sinistä. Purppuraa (G12+) voi sekottaa punasen kans.
Kannattaa muistaa käyttää punasta G12 nestettä, eikä missään tapauksessa sekottaa sinne esim vihreetä tai sinistä. Purppuraa (G12+) voi sekottaa punasen kans.
Recommended mixture proportions:
Frost protection to - Anti-freeze quantity - G 12 - Water
-25 °C - 40 % 2.4 l - 3.6 l
-35 °C - 50 % 3.0 l - 3.0 l
Without cooling system charge unit -VAS 6096-:
– Fill with coolant up to max. mark on expansion tank.
– Fit expansion tank cap.
– Run engine until radiator fan cuts-in.
– Check coolant level and top up if necessary. When the engine is at normal operating temperature, the coolant level must be on the max. mark; when the engine is cold, between the min. and max. marks.
Tyhjäys on ainakin helppoa, kun alavesiletkussa on venttiili.
Juu, helppoahan se on kun sen osaa.. oma kolpero anto vanhaa litkua ulospäin vain vaivaiset 4 litraa.. ja sekin kaikkia letkuja painelemalla... nooh, lohkolämppärin asennuksen jälkeen paisuntasäiliön kautta kaadettuna meni ne 3 litraa!! PERKELE!!
-> kolonen käyntiin, ja ooteltiin että termari aukenis... no nii, mittari 120 ja sitte rupes maistumaan neste.. :) Melkein hirvitti siinä silloin tällöin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”