AAZ kunkkupultti taas

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tteroz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.7.2009 23:29

AAZ kunkkupultti taas

ViestiKirjoittaja tteroz » 4.7.2009 0:51

120 km vauhdista koneesta kuului "epämiellyttävä" ääni, jonka arvasin aiheutuneen kunkkupultin katkeamisesta, isojen poikien kertomusten perusteella. Noh, auto trailerilla kotiin ja konetta ihmettelemään. Siellä lepää äänen aiheuttaja.

Naama kasvoi ainaki 7 numeroa isommaksi venttiilikopan irroituksen jälkeen. Koneen täystuho mielessä kansi irti koneesta ja mitä helv... Ei näkyviä osumia männissä 1, 2, 3 ja 4. Venttilitki 1, 2, 3 ja 4 mielestäni ihan kunnossa. Nokka-akseli irti kannesta ja sitten alko ihmettely. Hydr painimet täysin jumissa
ja jokaisessa "nätti" nokan iskemä kuvio. Eli painimia en saanut irti kannesta (pl. tämä).

Ja sitten varsinaisiin kysymyksiin
1. Mihin koneistamoon kannattaa Rovaniemellä kantaa kansi ja kampiakseli tarkistettavaksi? vai onko muuta vaihtoehtoa kuin Polar-moottori?
2. Mikä on kampiakselin kiilan toleranssi vai kannattaako aina käyttää koneistamolla?
3. Millä irti pultin jämät

Kaikkia muitaki vihjeitä otetaan kiitollisena vastaan, esim. miksi ihmeessä männät eivät halunneet venttiileitä koskettaa...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.7.2009 1:42

Kyllä ne männät on venttiilit kohdanneet ja siksi nostajat kappaleina

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 4.7.2009 15:32

Vääränkätinen poranterä + sitten ne irrotustappisarjat tuohon alapään pulttiin (sellaiset vähän kuusiokoloavaimen näköiset - löytyy esim. ikh:lta).

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 4.7.2009 20:14

Voi katkennut pultti lähteä helpostikin, olen yhden pyöritellyt piikkiä/piirtopuikkoa apuna käyttäen pois. Samasta kaupasta ostat pultin ja kiilan, näkyy kuvissa 1 ja 4 männissä venttiilin kuvat.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 4.7.2009 20:17

Ja eikös tuolla näy halkeamia kannessa venttiilien välissä ja kaikki esikammiot aika halkeilleita.. vois melkee olla ku kysäset kokonaan uutta kantta samalla vaivalla jostain :).

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.7.2009 14:15

Jos et uutta kantta osta niin 500€ :lla täydellinen korjattu kansi, siihen tiiviste/pultit ja taas menoksi!

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 5.7.2009 14:39

Kaikissahan noissa on lähes poikkeuksetta venttilien välit ja esikammiot halkeilleita, ei tuollaset pienet meinaa paljon mitään.

tteroz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 3.7.2009 23:29

ViestiKirjoittaja tteroz » 13.7.2009 23:27

Pihahommien jälkeen olis taas aikaa puuhailla tämänki koneen kanssa. Millä olette irroittaneet juuttuneet painimet/ nostimet? Kohtuu kovaa tavaraa tuntuu olevan.

Ja onko mahdollisesti odotettavissa vääntyneitä ventiileitä? Lepääkö kunnossa oleva painin aina nokkaa vasten vaikka kansi on pöydällä?

Tyhmiä kysymyksiä yksinkertaiselta, mutta enskertaa AAZ korjaushommissa...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.7.2009 20:21

Kyllä ja ei !
Tuolla vähän isompi vastaava remontti.

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... t&start=30


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa