Turttle waxin värivaha ja pikapesukone?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Salmi
-

Turttle waxin värivaha ja pikapesukone?

ViestiKirjoittaja Salmi » 29.6.2009 13:17

Eli, menin sitten ja vahasin viininpunaisen pasuunani värivahalla ja tulos on mielestäni ihan OK (kiilto olis saanut olla parempikin ja peitepuikosta ei ollut mihinkään)

Nyt kuitenkin tuli pelko perseeseen että miten käy kun ajan passatin pesukoneesta läpi?
Olen kuullut että huonot vahat himmenevät liuottimien vaikutuksesta, ja kokemani perusteella tuo vaha ei ollut parasta mahdollista..

Kyllä, olen laiska ja tuo vahaus oli jo iso suoritus meikäläiseltä, ja jos nyt pitää vielä siirtyä käsinpesuun himmenemisen pelossa, niin voi prkl..

Ja kommentoimatta voi jättää että "mitäs vahasit" ym. koskapa en tiennyt ja nyt tiedän. Luulempa että joku muukin on vahannut värivahalla, ja nyt kyselenkin kokemuksia?

[edit] otsikko korjattu
Viimeksi muokannut Salmi, 29.6.2009 16:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kilpijoki
-

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 29.6.2009 13:22

Jättäisin kyllä pikapesut väliin. Tulee elävästi mieleen kun äiteen auton kimpussa käytin päivän, poistelin naarmuja yms. Sitten seuraavalla viikolla iskä ylpeänä kertoi kuinka oli käyny harjapesussa...... korpesi hieman.

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 29.6.2009 13:37

Harjapesu nyt on tietysti pannassa, jos haluaa naarmuilta välttyä. Harjatonta pesua oon käyttäny, ainakin näin kesäisin. Mietin sitä liuotinta, josko se tekee hallaa tuolla vahalle?

Niin, Turttle waxin värivaha on kyseessä, jäi tuosta ekassa viestissä mainitsematta.

/Wille/
-

ViestiKirjoittaja /Wille/ » 29.6.2009 16:27

Se on ihan sama, millä/missä autoa peset. Se värivaha lähtee kuitenkin lähes välittömästi pois, ei niillä oikein mitään tee.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”