Olen jonkin aikaa harkinnut auton vaihtoa päälimmäisinä nyt bensa golf tai passat vm. 98-02
searchia ja googlea on käytetty mutta jotain kysyksiä tarkemmin asiaa tunteville olisi.
aiemmin oikeastaan vain vanhempia bemareita ajaneena olen tottunut hyvään ajettavuuteen ja luotettavaan kulkineeseen. miten vw vastaa?
mikä moottori järkevin, harvemmin tulee motaria ajettua muttei mitään mopoa viitsis polkee 4000rpm..
käsittääkseni golffissa ei paljoa vikoja ole mutta joskus kuullut että nää 16v koneet ihan susia?
ja passat isona autona kuluttaa ilmeisesti huomattavasti enemmän.
autojen plussia ja miinuksia siis kaipailisin. omaan silmään nämä ko. autot ovat selvästi hienoimpia budjetilleni.
volkkaria hankkimassa
Valvoja: ffp jäsenet
Osta 1.8T koneella oleva Passat. Ja jos on varaa pistää 10 000€ autoon niin eikös se nyt ole ihan sama viekö se litran tai jopa kaksi enemmän sadalla? Kulutukseen kun voi vaikuttaa ihan itse. Itsellä tuo 1.8T variantti Passatti vie 6,5-9 litraa sadalla ihan kaasujalasta/ajoreiteistä riippuen. En tiedä onko se nyt paljon. Niin kauan bensa on halpaa kun sitä rahalla saa.
Omasta mielestäni VW on luotettavuudeltaan ja ajettavuudeltaan aivan bemarin veroinen. Tosin VW:n huoltaminen ja varaosat ovat halvempia.
Jos itse tekee niin helpompaa.
Mallin valinta kannattaa harkita ajon perusteella, jos matkaajoa ajaa niin Passat sopis parhaiten siihen. Tosin Golffilla ja Borallakaan matka-ajo on ihan mukavaa. Mutta kaupungissa niillä pörrää paremmin kuin Passatilla. Akseliväli ratkasee.
Moottorivalinnassa päätyisin itse 1.8 20VT tai V5/V6. Hintaerot ja kulutuserot ei ole niin suuria.
Jos ei haluu polkee mopoa ni osta pärrä, se on sitä hauskempaa ajoa ja kulutus ei oo hassumpaa :D.
Jos itse tekee niin helpompaa.
Mallin valinta kannattaa harkita ajon perusteella, jos matkaajoa ajaa niin Passat sopis parhaiten siihen. Tosin Golffilla ja Borallakaan matka-ajo on ihan mukavaa. Mutta kaupungissa niillä pörrää paremmin kuin Passatilla. Akseliväli ratkasee.
Moottorivalinnassa päätyisin itse 1.8 20VT tai V5/V6. Hintaerot ja kulutuserot ei ole niin suuria.
Jos ei haluu polkee mopoa ni osta pärrä, se on sitä hauskempaa ajoa ja kulutus ei oo hassumpaa :D.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”