Elikkäs borasta on pakki valot pimeänä.
on vaihdettu tähän mennessä uusi pakkivalon kytkin, uudet takalyhdyt ja kaikki polttimot.
Ja ei vieläkään toimi, mikä siis enään voisi auttaa?
Kiitos kaikille vastanneille etukäteen.
Taas peruutusvalo ongelmaa, APUA tarvitaan.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 319
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko kiritetty se mekanismi mikä on siellä pakkianturin pohjalla. Kaverin seatissa oli se kuparisysteemi löysällä missä on semmoinen nastura mikä ottaa kiinni pakkianturiin.
Vaikeasti selitetty mutta kun ottaa sen pakkianturin pois niin siellä pohjalla on semmoinen kuparin värinen juttu mikä liikkuu siellä pakkianturin sisässä. Siinä jutskassa on semmoinen uloke mikä osuu siihen pakkianturiin kun pakki on silmässä. Siellä pohjalla on 8mm mutteri johon käy 13 hylsy.
Se jos on löysällä niin se menee yli siitä pakkianturissa olevasta nastasta ja silloin ei pakkivalot toimi. Huomaa parhaiten jos joku on katsomassa kun laitat pakin silmään, ja jos vilahtaa pakkivalot niin silloin vika on siinä.
Vaikeasti selitetty mutta kun ottaa sen pakkianturin pois niin siellä pohjalla on semmoinen kuparin värinen juttu mikä liikkuu siellä pakkianturin sisässä. Siinä jutskassa on semmoinen uloke mikä osuu siihen pakkianturiin kun pakki on silmässä. Siellä pohjalla on 8mm mutteri johon käy 13 hylsy.
Se jos on löysällä niin se menee yli siitä pakkianturissa olevasta nastasta ja silloin ei pakkivalot toimi. Huomaa parhaiten jos joku on katsomassa kun laitat pakin silmään, ja jos vilahtaa pakkivalot niin silloin vika on siinä.
Noiden sähköjohtojen seuraaminen ei kerro että onko johto poikki.. 1mm johtoa kärsii jo ihan kunnolla vetää. Kuori katkeaa jos johto on sisältä poikki, jos ei, niin melko työn saat tehdä että katkeaa. Ellet sitten vedä jotain terävää kulmaa vasten.
Kokeile ihan varmuuden vuoksi että se kytkin toimii, ja jännite tulee kytkimelle asti.. Joskus olen kuullut, että kannattaa vääntää pienellä meisselillä niitä nastoja jotka tulee polttimon kantaan. On ollu tapauksia ettei saa kunnolla kosketusta.
Kokeile ihan varmuuden vuoksi että se kytkin toimii, ja jännite tulee kytkimelle asti.. Joskus olen kuullut, että kannattaa vääntää pienellä meisselillä niitä nastoja jotka tulee polttimon kantaan. On ollu tapauksia ettei saa kunnolla kosketusta.
Noniin tänään on saatu pakkivalot taas pelaamaan, koko työpäivä siinäkin taas ihmetellessä työnantajan piikkiin...
(nooh, se on vaan maksavinansa, joten näytellään että tehdään jotain :)
Elikkäs kaikki johdot yms. olivat ehjiä ja samoin tuo vanha kytkinkin.
oli kulunut vivusto, taikka vaihdevivuston tangot jotenkin päässeet elämään.
Kun se tanko jonka pitäisi osua siihen pakkivalokytkimen "nisään" joka sulkee kytkimen piirin oli liian kaukana.
Korjaus oli aika simppeliä pikku "heppaus" sihen "nisään" kempillä ->nopea jäähdytys ->pikku muotoilu -> takaisin askin kylkeen, sopivan paksuinen kupari prikka väliin ettei mee liian "kauas".
Kai sitä vivustoakin olisi voinut jotenkin säätää?, mutta pääasia että toimii taas.
Kiitoksia kaikkille jotka yrittivät auttaa....
(nooh, se on vaan maksavinansa, joten näytellään että tehdään jotain :)
Elikkäs kaikki johdot yms. olivat ehjiä ja samoin tuo vanha kytkinkin.
oli kulunut vivusto, taikka vaihdevivuston tangot jotenkin päässeet elämään.
Kun se tanko jonka pitäisi osua siihen pakkivalokytkimen "nisään" joka sulkee kytkimen piirin oli liian kaukana.
Korjaus oli aika simppeliä pikku "heppaus" sihen "nisään" kempillä ->nopea jäähdytys ->pikku muotoilu -> takaisin askin kylkeen, sopivan paksuinen kupari prikka väliin ettei mee liian "kauas".
Kai sitä vivustoakin olisi voinut jotenkin säätää?, mutta pääasia että toimii taas.
Kiitoksia kaikkille jotka yrittivät auttaa....
Lainaan aihetta. Eli ongelmana juurikin se ettei peruutusvalo syty kun pakin laittaa päälle. Pvalokytkin toimii, johdot ehjät jne. Mutta kytkimen tappi ei yltä vaihelaatikon sisällä olevaan tappiin, eli ei ota kostetusta. Kytkintä on jo sorvattu että menisi syvemmälle, mutta ei riitä.
aikaisemmin joku mainitsikin jostain vastakappalleen kiristämisestä, mutta miten ja mistä tämä onnistuu kun ainoa reikä vaihelaatikkoon on tuo missä pvalokytkin on, eikä siitä mahdu juurikaan mitään näkemään/tekemään.
Eli osaisko joku kertoa pystyykö sitä vaihdelaatikon sisällä olevaa mekanismia jotenkin säätämään vai mitä pitäisi tehdä? Kiitos.
Golf iv 1.4 ahw 99 man.
aikaisemmin joku mainitsikin jostain vastakappalleen kiristämisestä, mutta miten ja mistä tämä onnistuu kun ainoa reikä vaihelaatikkoon on tuo missä pvalokytkin on, eikä siitä mahdu juurikaan mitään näkemään/tekemään.
Eli osaisko joku kertoa pystyykö sitä vaihdelaatikon sisällä olevaa mekanismia jotenkin säätämään vai mitä pitäisi tehdä? Kiitos.
Golf iv 1.4 ahw 99 man.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa