InMotion Tuning Lastu ?
Valvoja: ffp jäsenet
InMotion Tuning Lastu ?
Elikkäs olisin kysynyt onko jollain kokemusta InMotion Tuning lastusta ? Pitääköhän sen lupaamat tehot paikkansa ja onko se vaikea itse asentaa ?
Tuollainen tuli itsellä viime perjantaina tilattua. Eilen lastu sitten saapui. Itse en ruvennut sitä asentamaan vaan vein boksin suosiolla elektronikka liikkeesseen jossa ne tinasi lastun paikoilleen. Penkissä en ole autoa käyttänyt mutta selvä hyöty lastusta kyllä on. Vetoja tuntuu olevan nyt huomattavasti paremmin mitä aikaisemmin ja auto jaksaa nyt lähteä alkuperäistä paremmin vetämään 5vaihteella ohituksessa.
Eli kyllä siitä jotain hyötyä on.
Varmana ei pysty kyllä menemään sanomaan että tuliko juuri valmistajan ilmoittamat tehot mutta jonkun verran lisätehoa tuolla kuitenkin saa.
Ja mikä parasta niin toimistus pelasi erittäin hyvin ja nopeasti.
Eli kyllä siitä jotain hyötyä on.
Varmana ei pysty kyllä menemään sanomaan että tuliko juuri valmistajan ilmoittamat tehot mutta jonkun verran lisätehoa tuolla kuitenkin saa.
Ja mikä parasta niin toimistus pelasi erittäin hyvin ja nopeasti.
Missä käytit chippin juotettavana? Itse tilasin myös lastun InMotion Tuningilta ja asun Turussa eikä huvittaisi ECUa lähettää sinne Vaasaan asti chipattavaksi auton jokapäiväisestä käyttötarpeesta johtuen..
Olen tässä melkeen kaikki Turun alueen elektroniikka huollot käynyt läpi, ja ketään ei kuulemma pysty kyseisiin pintaliitosjuotoksiin..
Olen tässä melkeen kaikki Turun alueen elektroniikka huollot käynyt läpi, ja ketään ei kuulemma pysty kyseisiin pintaliitosjuotoksiin..
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 23.7.2003 10:03
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Laittakaas lisää tietoa tuosta!
Mistä, mihin hintaan, jne...
Tällaiseen törmäsin, ja kiinnostaisi ainakin hintansa puolesta... Kukaan täällä tilannut/testannut?
Mistä, mihin hintaan, jne...
Tällaiseen törmäsin, ja kiinnostaisi ainakin hintansa puolesta... Kukaan täällä tilannut/testannut?
Minä tilasin lastun tuolta : http://www.inmotiontuning.fi/
Ainakin tähän asti on pelannu ongelmitta autossa.
Ainakin tähän asti on pelannu ongelmitta autossa.
Laittakaas lisää tietoa tuosta!
Mistä, mihin hintaan, jne...
Tällaiseen törmäsin, ja kiinnostaisi ainakin hintansa puolesta... Kukaan täällä tilannut/testannut?
Kovin paljoa palautteita ei löytynyt (73kpl, joista suurin osa positiivisia), odottaisin vielä ennen kun tuolta hankkisin. Jos tuote on hyvä ja kauppa toimii pidemmällä aikavälillä niin palautteitakin tulee.
Minä tilasin lastun tuolta : http://www.inmotiontuning.fi/
Ainakin tähän asti on pelannu ongelmitta autossa.
Mites pitkään on ollut kiinni? EDIT: näköjään vajaa kymmenisen kuukautta.
Inmotionin ja näitä ebay-lastuja ajatellen, onko tietoa mestoista jotka suostuu kolvaamaan ecuun piirin?
Ite en halua maksaa "valohoidosta" esim. Harisella kun totuus on että homma on täysin sama ja ohjelmat bulk-softia, eli ei mitenkään autokohtaisia, vaikka näin ehkä annetaan ymmärtää. Eikä myöskään dynolappu ole tärkeä, voin käyttää penkissä jos haluan, tärkein tossa hommassa on auton käyttömukavuuden parantuminen ja jos hyvin käy niin kulutuskin laskee, kuten edellisen VAGin kanssa. Sillä onko siellä 199 tai 201 hv ei oo loppupeleissä paskankaan väliä jos haluaa päästä paikasta A paikkaan B.
Tässä vielä yksi optio aus Deutschland
Viimeksi muokannut Jimme, 21.11.2009 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kukin laittakoon autoonsa mitä kuraa tykkää.
Yks esimerkki ko. firman luotettavuudesta on esim lause nettisivulta:
"Yksi Euroopan suurimmista tuninglastun valmistajista"
No, jos pitää yhden, hyvin rajalliset taidot omaavan kaverin autotallifirmaa yhtenä euroopan suurimmista, niin siitä sitten vaan. On toki mahdollista että tuon kuran on suoltanut itse valmistaja.
Toivottavasti edes suomalaisen jälleenmyyjän toiminta on fiksumpaa kuin "emoyhtiön".
Mulla on resurssit asentaa vaikka tuollainenkin chippi, mutta YHTÄKÄÄN ebay- tai tuollaista vastaavaa nettikaupan tuotetta en tule asentamaan. Ebay on täynnä lastuvirityskusettajia, joilta saa kyllä ohjelmia halvalla (jotkut myyvät jopa 10000 ohjelmaa muutamalla kympillä!), mutta osalla niistä ei auto edes käynnisty, tai toimii muuten vaan vitun huonosti.
Laatu tälläkin alalla tosiaankin maksaa.
Yks esimerkki ko. firman luotettavuudesta on esim lause nettisivulta:
"Yksi Euroopan suurimmista tuninglastun valmistajista"
No, jos pitää yhden, hyvin rajalliset taidot omaavan kaverin autotallifirmaa yhtenä euroopan suurimmista, niin siitä sitten vaan. On toki mahdollista että tuon kuran on suoltanut itse valmistaja.
Toivottavasti edes suomalaisen jälleenmyyjän toiminta on fiksumpaa kuin "emoyhtiön".
Mulla on resurssit asentaa vaikka tuollainenkin chippi, mutta YHTÄKÄÄN ebay- tai tuollaista vastaavaa nettikaupan tuotetta en tule asentamaan. Ebay on täynnä lastuvirityskusettajia, joilta saa kyllä ohjelmia halvalla (jotkut myyvät jopa 10000 ohjelmaa muutamalla kympillä!), mutta osalla niistä ei auto edes käynnisty, tai toimii muuten vaan vitun huonosti.
Laatu tälläkin alalla tosiaankin maksaa.
Tässä topicissa oli käsittääkseni kysymys alunperin siitä, onko kellään kokemusta kyseisestä -lastusta-, eikö? Ei suinkaan siitä, onko tuote jonkun mielestä kuraa ja itse kysyin nimenomaan sitä, tekeekö joku näitä asennuksia, en kaipaa tietoa siitä, että joku EI tee.
Tero: Jos toi sun kirjoitus perustuu faktatietoon, olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan lisää, jos ei, niin kerro ihmeessä oletko jollain tavalla sidoksissa joko Karalan tai Harisen pajaan. Ehkäpä oma kirjoitus oli provosoiva, lähinnä ton valohoito-kommentin osalta, pahoittelen jos tästä tuli herneitä. Tiedän hyvin, että homma on viimeisen päälle ammattimaista ja osaavaa em. yrityksissä, eikä huonoa tarinaa ole liikkeellä.
Tiedossa on myös, millaiset markkinat ovat Suomen ulkopuolella, mutta edelleen Ebay:tä jo pitkään käyttäneenä, uskon kuvaamasi ongelmien tulevan palautteista hyvin nopeasti ilmi, jos oikeasti paskaa myyvät. Kuten aiemmassa viestissäni totesin, nimim. cancermann:in ehdottama vaihtoehto ei tulisi ainakaan itselle kyseeseen myyjän saaman vähäisen palautteen vuoksi, eli kyseessä voi hyvinkin olla heikko tuote.
Jos nimim. jonik85 ei ole muuten kuin asiakassuhteessa InmotionTuning:iin, niin on ainakin yksi tapaus, jossa tavara ei ole ollut kuraa.
Voidaanko jättää tämä toisten vakavasti harkitsemien tuotteiden ja yritysten mustamaalaaminen - mikäli osoittautuu perättömäksi, että InmotionTuningin tuotteet ovat kuraa - kiitos.
Tero: Jos toi sun kirjoitus perustuu faktatietoon, olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan lisää, jos ei, niin kerro ihmeessä oletko jollain tavalla sidoksissa joko Karalan tai Harisen pajaan. Ehkäpä oma kirjoitus oli provosoiva, lähinnä ton valohoito-kommentin osalta, pahoittelen jos tästä tuli herneitä. Tiedän hyvin, että homma on viimeisen päälle ammattimaista ja osaavaa em. yrityksissä, eikä huonoa tarinaa ole liikkeellä.
Tiedossa on myös, millaiset markkinat ovat Suomen ulkopuolella, mutta edelleen Ebay:tä jo pitkään käyttäneenä, uskon kuvaamasi ongelmien tulevan palautteista hyvin nopeasti ilmi, jos oikeasti paskaa myyvät. Kuten aiemmassa viestissäni totesin, nimim. cancermann:in ehdottama vaihtoehto ei tulisi ainakaan itselle kyseeseen myyjän saaman vähäisen palautteen vuoksi, eli kyseessä voi hyvinkin olla heikko tuote.
Jos nimim. jonik85 ei ole muuten kuin asiakassuhteessa InmotionTuning:iin, niin on ainakin yksi tapaus, jossa tavara ei ole ollut kuraa.
Voidaanko jättää tämä toisten vakavasti harkitsemien tuotteiden ja yritysten mustamaalaaminen - mikäli osoittautuu perättömäksi, että InmotionTuningin tuotteet ovat kuraa - kiitos.
Joo, todennäköisesti jos sopiva mesta löytyy joka pystyy kolvauksen tekemään niin tilaan suoraan Saksasta ja ihmetellään sitten laukeeko Passatti ensimmäiseen käynnistykseen, onneks tota rahaa on ;)
Tietty jos joku toinenkin olisi tuolta InmotionTuningilta lastunsa tilannut, niin edelleen peräänkuulutetaan niitä reaalisia -käyttökokemuksia- ja jos on ongelmia tullut, niin mitä, missä ja milloin.
Tietty jos joku toinenkin olisi tuolta InmotionTuningilta lastunsa tilannut, niin edelleen peräänkuulutetaan niitä reaalisia -käyttökokemuksia- ja jos on ongelmia tullut, niin mitä, missä ja milloin.
Jos sulla rahaa on niin minkä takia laitat sitten halvinta paskaa jota vastaan tulee?
noita inmotion/upsolute paskaa on duunin puolesta joutunut ihmettelemään monessa vag konsernin laitteessa.
Ihmetellään kun vikavaloja palaa ja autot ei rupea toimimaan kunnolla vaikka uusia osia vaihdetaan ilmoitusten mukaan, ja TÄLTÄ kaikelta olisi säästytty jos olisi tiedetty autossa olevan halpislastuja kiinni.
jos on rahaa niin en ymmärrä miksi ostaa halvinta=paskinta.
noita inmotion/upsolute paskaa on duunin puolesta joutunut ihmettelemään monessa vag konsernin laitteessa.
Ihmetellään kun vikavaloja palaa ja autot ei rupea toimimaan kunnolla vaikka uusia osia vaihdetaan ilmoitusten mukaan, ja TÄLTÄ kaikelta olisi säästytty jos olisi tiedetty autossa olevan halpislastuja kiinni.
jos on rahaa niin en ymmärrä miksi ostaa halvinta=paskinta.
Minulla on kokemuksia muutamasta Karalan custom-lastusta ja yhdestä Upsoluten lastusta (BMW 330XDA vm. 2003). Upsolute ei toiminut yhtään sen huonommin kuin nuo Karalan softat. Ajoin Bemarilla 80.000km ilman minkäänlaista ongelmaa tai poikkeavaa auton toimintaa. Tehoa Bemarista irtosi saman verran kuin näiden kotimaisten seppien lastuistakin.
Anteeksi tämä off-topic mutta pakko oli kommentoida T-Techin lausuntoon.
Anteeksi tämä off-topic mutta pakko oli kommentoida T-Techin lausuntoon.
Kiitokset Showmanille, ehkä ensimmäisiä asiallisia kommentteja.
Itepähän ihmettelen jos laukeaa, jos siellä huollossa niitä autoja tutkittaisiin kunnolla ennen kuin vaihdetaan osia niin ehkäpä ne viat selviäisi paremmin (tuntuu olevan vw-huolloissa maan tapa, kunnon tutkinta jäi ainakin omassa aiemmassa työpaikassa, jossa myös vag-vekottimia merkkihuolletaan). Itse olin nelisen vuotta paikallisessa hommissa, eikä huoltoon tullut yhtäkään autoa sinä aikana, jossa vika olisi voitu todentaa johtuvan auton lastutuksesta.
Tiedoksesi T-Tech, myös Karala ja Harinen myyvät samaa ohjelmaa kaikkiin autoihin perushintaan, custom-säätö on sitten asia erikseen, jolla myös eri hinta.
Ja rauhoitu nyt ihmeessä =) Saattoipa olla hieman sarkasmiakin omassa kommentissa ton rahapuolen suhteen. Laita ihmeessä -selkeää- faktatietoa, jos sulta sitä löytyy, mutta jätä paskanjauhaminen.
Halvin ei kuitenkaan ole aina paskaa, eikä kalleimmalla saa aina parasta.
Jos sulla rahaa on niin minkä takia laitat sitten halvinta paskaa jota vastaan tulee?
noita inmotion/upsolute paskaa on duunin puolesta joutunut ihmettelemään monessa vag konsernin laitteessa.
Ihmetellään kun vikavaloja palaa ja autot ei rupea toimimaan kunnolla vaikka uusia osia vaihdetaan ilmoitusten mukaan, ja TÄLTÄ kaikelta olisi säästytty jos olisi tiedetty autossa olevan halpislastuja kiinni.
jos on rahaa niin en ymmärrä miksi ostaa halvinta=paskinta.
Itepähän ihmettelen jos laukeaa, jos siellä huollossa niitä autoja tutkittaisiin kunnolla ennen kuin vaihdetaan osia niin ehkäpä ne viat selviäisi paremmin (tuntuu olevan vw-huolloissa maan tapa, kunnon tutkinta jäi ainakin omassa aiemmassa työpaikassa, jossa myös vag-vekottimia merkkihuolletaan). Itse olin nelisen vuotta paikallisessa hommissa, eikä huoltoon tullut yhtäkään autoa sinä aikana, jossa vika olisi voitu todentaa johtuvan auton lastutuksesta.
Tiedoksesi T-Tech, myös Karala ja Harinen myyvät samaa ohjelmaa kaikkiin autoihin perushintaan, custom-säätö on sitten asia erikseen, jolla myös eri hinta.
Ja rauhoitu nyt ihmeessä =) Saattoipa olla hieman sarkasmiakin omassa kommentissa ton rahapuolen suhteen. Laita ihmeessä -selkeää- faktatietoa, jos sulta sitä löytyy, mutta jätä paskanjauhaminen.
Halvin ei kuitenkaan ole aina paskaa, eikä kalleimmalla saa aina parasta.
Laskisin kuitenkin pientä painoarvoa seuraaviin asioihin:
-suosia suomalaisia lastuntekijöitä
-Karala ja Harinen ajavat autot dynossa ->nakutus, seossuhde yms kuormittaessa moottoria
-vikamuistin luku ennen luovutusta
-auton saa samaan hintaan vakioksi tulevaisuudessa.
-ongelmatilanteissa voi soittaa ja kysyä neuvoa.
Mä ainakin maksan noista asioista muutaman satasen enemmän...
-suosia suomalaisia lastuntekijöitä
-Karala ja Harinen ajavat autot dynossa ->nakutus, seossuhde yms kuormittaessa moottoria
-vikamuistin luku ennen luovutusta
-auton saa samaan hintaan vakioksi tulevaisuudessa.
-ongelmatilanteissa voi soittaa ja kysyä neuvoa.
Mä ainakin maksan noista asioista muutaman satasen enemmän...
Laskisin kuitenkin pientä painoarvoa seuraaviin asioihin:
-suosia suomalaisia lastuntekijöitä
-Karala ja Harinen ajavat autot dynossa ->nakutus, seossuhde yms kuormittaessa moottoria
-vikamuistin luku ennen luovutusta
-auton saa samaan hintaan vakioksi tulevaisuudessa.
-ongelmatilanteissa voi soittaa ja kysyä neuvoa.
Autoni lastutettiin Mikkeliläisessä pajassa tuolla Upsolute-lastulla. Kaikki ylläoleva tehdään myös siellä, paitsi että lastun teki monen vuoden ja yli 19.000 lastun kokemuksen omaava Upsolute. Toiminta esim. Karalalla on ollut ihan samanlaista, valmis ohjelma sisään ja ajot tehopenkissä. Samanlainen "loppuhieronta" tehtiin molemmissa paikoissa.
En missään nimessä puolusta tai ylistä ko. lastua mutta kerron vain omista kokemuksista. Näissä kotimaisissa toimijoissa on se ylivoimainen etu, että nämä minun autot Bemaria lukuun ottamatta ovat olleet sen verran modifioituja, että custom-lastu on ollut paras vaihtoehto, niin aikaisemmin kuin myös tulevaisuudessa.
Ok, kiitos, nyt alkaa tulemaan sellaista tietoa, josta on ehkä jo hyötyä, itselle ja muillekin. En aiemmin maininnut, mutta itse en ole vielä siis päättänyt mistä tuon softauksen hankin, mutta listalla ensimmäisenä joka tapauksessa.
- Suomalaisuus plussaa
- Dynossa käyttö sittenkin erittäin hyvä asia lastutusta tehdessä
- Vikamuistin luku
(ok, tämä onnistuu myös itseltä, mutta ehkä ihan hyvä tehdä lastutuksen yhteydessä tekevän tahon toimesta, pystytään setvimään mahdolliset ongelmat heti, yhtenä esimerkkinä MAF, joka saattaa toimia riittävästi vielä vakio-ohjelmalla, mutta ei uudella)
- Vakioksi palautus hyvä juttu, jos nyt tuollaisen +10 vuotta vanhan auton kanssa sillä on mitään merkitystä enää jälleenmyyntiarvoon. Ehkä enemmän mahdolliseen ostajakuntaan myytäessä.
- Ongelmatilanteiden apu hieno juttu.
Tämä kääntää ainakin omasta puolesta toki kelkan suuntaan Karala / Harinen, johtuen aika marginaalisesta hintaerosta (~50e). Syynä se, että kuulopuheissa harvemmin liikkuu skeidaa näiden suomalaisten toimijoiden osalta, kun taas muista vaihtoehdoista enemmän. Eli luotto on siihen suuntaan kovempi.
Laskin huvikseni hieman suuntaa kustannuksille:
InmotionTuning vs. Turbotec (Karala)
Kokonaishinta
Inmotion 263 €
- sis. postikulut 15 € / sivu, kolvaus 35 €
Turbotec 600 €
- sis. dynoajo ennen ja jälkeen lastutuksen, asennus, vikamuistin luku, "käyttäjätuki", vakioksi palautus veloituksetta myöhemmin
Erotus siis 337 €. Täytyy toki muistaa, että asennusaika Turbotecillä sisältää ainakin omassa autossa ECUn irroituksen ja uudelleenasennuksen (pyyhkijät irti jne.), johon voisi laskea karkeasti tunnin työaikaa sisäänajamisineen á 80 € / tunti. Dynoajot pelkällä mittauksella kustantaa muualla noin 80 € / kerta. Vikamuistin luku testerillä 15min.
Lopputuloksena jos ei tekisi itse asennuksia yms. InmotionTuningin lastun kanssa, erotus onkin luokkaa 80 €, eli yllämainituista operaatioista aiheutuu kustannuksia noin 260 € edestä.
Nyt kun tätä on miettinyt, palaan luotettavuuteen ja kokonaisvaltaiseen palveluun, taidan sittenkin huristella Jyväskylän suuntaan. Kiitos.
Laskisin kuitenkin pientä painoarvoa seuraaviin asioihin:
-suosia suomalaisia lastuntekijöitä
-Karala ja Harinen ajavat autot dynossa ->nakutus, seossuhde yms kuormittaessa moottoria
-vikamuistin luku ennen luovutusta
-auton saa samaan hintaan vakioksi tulevaisuudessa.
-ongelmatilanteissa voi soittaa ja kysyä neuvoa.
- Suomalaisuus plussaa
- Dynossa käyttö sittenkin erittäin hyvä asia lastutusta tehdessä
- Vikamuistin luku
(ok, tämä onnistuu myös itseltä, mutta ehkä ihan hyvä tehdä lastutuksen yhteydessä tekevän tahon toimesta, pystytään setvimään mahdolliset ongelmat heti, yhtenä esimerkkinä MAF, joka saattaa toimia riittävästi vielä vakio-ohjelmalla, mutta ei uudella)
- Vakioksi palautus hyvä juttu, jos nyt tuollaisen +10 vuotta vanhan auton kanssa sillä on mitään merkitystä enää jälleenmyyntiarvoon. Ehkä enemmän mahdolliseen ostajakuntaan myytäessä.
- Ongelmatilanteiden apu hieno juttu.
Autoni lastutettiin Mikkeliläisessä pajassa tuolla Upsolute-lastulla. Kaikki ylläoleva tehdään myös siellä, paitsi että lastun teki monen vuoden ja yli 19.000 lastun kokemuksen omaava Upsolute. Toiminta esim. Karalalla on ollut ihan samanlaista, valmis ohjelma sisään ja ajot tehopenkissä. Samanlainen "loppuhieronta" tehtiin molemmissa paikoissa.
Tämä kääntää ainakin omasta puolesta toki kelkan suuntaan Karala / Harinen, johtuen aika marginaalisesta hintaerosta (~50e). Syynä se, että kuulopuheissa harvemmin liikkuu skeidaa näiden suomalaisten toimijoiden osalta, kun taas muista vaihtoehdoista enemmän. Eli luotto on siihen suuntaan kovempi.
Laskin huvikseni hieman suuntaa kustannuksille:
InmotionTuning vs. Turbotec (Karala)
Kokonaishinta
Inmotion 263 €
- sis. postikulut 15 € / sivu, kolvaus 35 €
Turbotec 600 €
- sis. dynoajo ennen ja jälkeen lastutuksen, asennus, vikamuistin luku, "käyttäjätuki", vakioksi palautus veloituksetta myöhemmin
Erotus siis 337 €. Täytyy toki muistaa, että asennusaika Turbotecillä sisältää ainakin omassa autossa ECUn irroituksen ja uudelleenasennuksen (pyyhkijät irti jne.), johon voisi laskea karkeasti tunnin työaikaa sisäänajamisineen á 80 € / tunti. Dynoajot pelkällä mittauksella kustantaa muualla noin 80 € / kerta. Vikamuistin luku testerillä 15min.
Lopputuloksena jos ei tekisi itse asennuksia yms. InmotionTuningin lastun kanssa, erotus onkin luokkaa 80 €, eli yllämainituista operaatioista aiheutuu kustannuksia noin 260 € edestä.
Nyt kun tätä on miettinyt, palaan luotettavuuteen ja kokonaisvaltaiseen palveluun, taidan sittenkin huristella Jyväskylän suuntaan. Kiitos.
Viritysohjelmien vertailu on normaali-ihmiselle helvetin hankalaa, koska harva on kokeillut samassa autossa montaa erilaista. Jollain on ollut Peran TDI-softa ja jollain toisella Ykän bensaturbo, kumpi on siis parempi jos molemmat toimii ns hyvin.
Ohjelman täytyy olla aivan totaalisen paska, jos ilmenee rankkoja ajokäytöshäiriöitä. No miten sitten ohjelmat voi toisistaan erota, jos käyttäjälle kaikki toimii? Niinpä, sitä on monesti hyvin vaikea todeta.
Otetaanpa vaikka konsernin moottoreista 1.8T ja 1.9TDI, jotka ovat vallan hyviä ohjelmointikohteita sikäli että luonne muuttuu selkeästi.
Erään pajan yhdessä 1.8T-softassa on havaittu esim varsin optimistinen sytytyskartta. Normaalilla 98E bensalla nakutusindeksit pyörii 6-10 nurkilla, säätörajan ollessa 15. Tämä auto siis täysin ehjä ja toimii täysin normaalisti ja tehoakin on. Kaasu pohjassa ajettaessa tuntuu toisinaan ihan pientä nyppimistä, nakutussäädön puuttuessa peliin.
Jos tilanne säilyisi tällaisena, ei ongelmia välttämättä tulisi, mutta koska osilla on taipumus kulua, on vakavakin moottorivaurio mahdollinen.
Entä jos TDI-koneessa pyydetään vakioahtimelta 2550mbar kautta alueen ja nostetaan vääntörajat kaakkoon. Voimaa tulee, mutta kauanko kestää ahtimen akseli?
Onko siis hyvä viritys sellainen, joka toimii ok, mutta esim sytytystä tai pumppujännitettä on muokattu maalaamalla koko kartta hiirellä ja lisäämällä jokaisen arvoon 5%?
Ohjelman täytyy olla aivan totaalisen paska, jos ilmenee rankkoja ajokäytöshäiriöitä. No miten sitten ohjelmat voi toisistaan erota, jos käyttäjälle kaikki toimii? Niinpä, sitä on monesti hyvin vaikea todeta.
Otetaanpa vaikka konsernin moottoreista 1.8T ja 1.9TDI, jotka ovat vallan hyviä ohjelmointikohteita sikäli että luonne muuttuu selkeästi.
Erään pajan yhdessä 1.8T-softassa on havaittu esim varsin optimistinen sytytyskartta. Normaalilla 98E bensalla nakutusindeksit pyörii 6-10 nurkilla, säätörajan ollessa 15. Tämä auto siis täysin ehjä ja toimii täysin normaalisti ja tehoakin on. Kaasu pohjassa ajettaessa tuntuu toisinaan ihan pientä nyppimistä, nakutussäädön puuttuessa peliin.
Jos tilanne säilyisi tällaisena, ei ongelmia välttämättä tulisi, mutta koska osilla on taipumus kulua, on vakavakin moottorivaurio mahdollinen.
Entä jos TDI-koneessa pyydetään vakioahtimelta 2550mbar kautta alueen ja nostetaan vääntörajat kaakkoon. Voimaa tulee, mutta kauanko kestää ahtimen akseli?
Onko siis hyvä viritys sellainen, joka toimii ok, mutta esim sytytystä tai pumppujännitettä on muokattu maalaamalla koko kartta hiirellä ja lisäämällä jokaisen arvoon 5%?
Pelkästä asiakas suhteesta tosiaan omassa tapauksessa kyse. Otin silloin riskin ja tilasin kyseisestä paikasta vaikka kukaan täällä ei ollut sieltä tilannut (tai ainakaan kertonut kokemuksia tänne).
Tavara tuli yllättävän nopesti noin 1-2 vk tilauksesta lastu oli perillä.
Mitään vikoja ei asennuksen jälkeen ole ilmennyt joita ei olisi jo aikaisemmin ollut.
MAF piti vaihtaa mutta se oli jo ennen lastun asennusta hajalla joten sekään vika ei lastusta johtunut.
Muuten auto on toiminut ihan normaalisti ainut muutos että löylyä tuli hiukan lisää :)
Tavara tuli yllättävän nopesti noin 1-2 vk tilauksesta lastu oli perillä.
Mitään vikoja ei asennuksen jälkeen ole ilmennyt joita ei olisi jo aikaisemmin ollut.
MAF piti vaihtaa mutta se oli jo ennen lastun asennusta hajalla joten sekään vika ei lastusta johtunut.
Muuten auto on toiminut ihan normaalisti ainut muutos että löylyä tuli hiukan lisää :)
Itse en vie edelleenkään tälle eräälle "asiantuntevalle pajalle" pajalle mitään, kun siihen 600 € : n ei saa sitten minkäänlaista jälkimarkkionointia.
Puolet halvemmalla saa parempaa palvelua, kun hiukka katselee vaikka näitä foorumeita.
Vetäkää vain herneitä nenään tästä, kantapään kautta oppineena tiedän että nämä eräät ns. huippupajat kyllä hallitsee rahastamisen, sekä huonon jälkimarkkinoinnin...
Puolet halvemmalla saa parempaa palvelua, kun hiukka katselee vaikka näitä foorumeita.
Vetäkää vain herneitä nenään tästä, kantapään kautta oppineena tiedän että nämä eräät ns. huippupajat kyllä hallitsee rahastamisen, sekä huonon jälkimarkkinoinnin...
ah vittu, unohdin että tänne kun kommentoi niin ammamiehet, kuten showman ja jimme, ovat heti kyseenalaistamassa asioita. huoh...
ei edes kiinnosta enää kertoa enempää. Terokin muuten sattuu tietämään aika paljon asioista, ei häntäkään kannata kuunnella
jatkakaa te vaan sitä jumalaisen lastun etsintää. eurolla.
ei edes kiinnosta enää kertoa enempää. Terokin muuten sattuu tietämään aika paljon asioista, ei häntäkään kannata kuunnella
jatkakaa te vaan sitä jumalaisen lastun etsintää. eurolla.
Onkohan tässä nyt taas tullu tän foorumin akilleen kantapää esiin, kun pikkusieluiset (lähinnä nyt T-Tech, Terolta tuli kuitenkin jotain ihan hyviä ajatuksia asiaan, kiitos siitä) vääntäjät täällä jauhaa paskaa aivan ohi aiheen ilman minkäännäköistä PERUSTELUA.
Sen takia täällä kysytään, kun ei tiedetä, eikä viittis lähteä perustamaan omia ratkaisuja mutu-tietoon, mitä valitettavasti tässä topicissa on esitetty ihan liikaa, vaikka alunperin on kysytty ihan jotain muuta.
Ei kannata ottaa kaikkea niin vakavasti, eikä henkilökohtaisesti, niin elämä on ehkä vähän helpompaa ja kaikilla on kivempaa.
Sen takia täällä kysytään, kun ei tiedetä, eikä viittis lähteä perustamaan omia ratkaisuja mutu-tietoon, mitä valitettavasti tässä topicissa on esitetty ihan liikaa, vaikka alunperin on kysytty ihan jotain muuta.
Ei kannata ottaa kaikkea niin vakavasti, eikä henkilökohtaisesti, niin elämä on ehkä vähän helpompaa ja kaikilla on kivempaa.
Minähän en tästäkään asiasta mitään tiedä, kerrotaan nyt kuitenkin oma kokemus Karalan ja pajan XYZ erosta ja suhtautumisesta asiaan.
Autona oli volkswagen passat 3bg, vuosimalli muistaakseni 2003.
Moottorina 131hv/310nm ja muistaakseni AVF.
Voimaa piti saada ja tutkiskelin vaihtoehtoja, kolmessa aiemmassa autossa oli ollut karalan softa, mitään ongelmia ei koskaan ollut ja kaikki toimi kuten kuuluu. Jostain syystä sitten päätin vertailla muitakin vaihtoehtoja, nuo nettikauppojen 10eur lastut luonnillisesti jätin samantien pois laskuista. Lopuksi tein valinnan Karalan ja pajan XYZ välillä.
Karalalta löytyi hyvin tietoa ohjelmoinnista ja muista asioista koskien moottorin optimointia.
Sivuilla oli hienosti neuvottu ja kerrottu mm. kytkimesta, kaksoismassavauhtipyörästä, egr:stä jne. Huomasi selvästi että hommaan on panostettu ja asioita tutkittu ja testattu, myös ns. teholupaukset tulivat hyvin ilmi sivuilta. Ja jos en ihan metsään muista niin taisipa jopa olla mainittu miksei enempää tehoa tai vääntöä kannata voi koneesta ottaa.
Hinta oli xxx,- euroa ja softan sai useastakin eri paikasta pk-seudulla, eli ei ollut tarvis lähteä leppävedelle tms. Toki tällöin jäisi tehomittaus tekemättä.
Karalalla taisi "teholupaus" olla 160hv/380Nm.
Sitten pajaan XYZ. Tämä verstas oli uusi tuttavuus, kovin vähän kokemuksia tuntui siihen aikaan porukalla olevan, tosin nämä kokemukset kyllä kaikki puhuivat pajan puolesta, onnistui tehomittaus ja voimaa oli saatu vehkeistä huomattavasti enemmän kun Karalalla.
Verkkosivuilta ei siihen aikaan juuri mitään infoja löytynyt, oikeastaan ainoat tiedot olivat tyyliin "me teemme lastutuksia, hirveesti tehoo ja sairaasti vääntöä. testaamme myös autot tehodynamometrissä." Ok, eli autot testataan kuitenkin softauksen jälkeen, hyvä homma. Kyselin sitten sähköpostilla hintatietoa ja arvioita mitä tuollaisesta kattilasta heillä tehoa ja vääntöä saadaan. Vastaus tuli rivakasti ja kuului tähän malliin "Kyllä tuosta koneesta on meillä otettu jopa 180hv ja yli 400Nm tehoja, tällöin vain ei kannata enään murehtia pakopainesta yms. pikkuseikoista. Koskas varaillaan aikaa." Hintaa tällä taisi olla 200e vähemmän kun Mikan softalla ja kaiken kukkuraksi tämä sisälsi vielä penkityksen.
Kysymys kuuluukin, kumman ohjelman passattiin valitsin?
Kaikkien oikein vastanneiden kesken arvomme viisi (5) omavalintaista tuotepalkintoa, omavalintaisessa paikassa omakustanne hintaan.
Autona oli volkswagen passat 3bg, vuosimalli muistaakseni 2003.
Moottorina 131hv/310nm ja muistaakseni AVF.
Voimaa piti saada ja tutkiskelin vaihtoehtoja, kolmessa aiemmassa autossa oli ollut karalan softa, mitään ongelmia ei koskaan ollut ja kaikki toimi kuten kuuluu. Jostain syystä sitten päätin vertailla muitakin vaihtoehtoja, nuo nettikauppojen 10eur lastut luonnillisesti jätin samantien pois laskuista. Lopuksi tein valinnan Karalan ja pajan XYZ välillä.
Karalalta löytyi hyvin tietoa ohjelmoinnista ja muista asioista koskien moottorin optimointia.
Sivuilla oli hienosti neuvottu ja kerrottu mm. kytkimesta, kaksoismassavauhtipyörästä, egr:stä jne. Huomasi selvästi että hommaan on panostettu ja asioita tutkittu ja testattu, myös ns. teholupaukset tulivat hyvin ilmi sivuilta. Ja jos en ihan metsään muista niin taisipa jopa olla mainittu miksei enempää tehoa tai vääntöä kannata voi koneesta ottaa.
Hinta oli xxx,- euroa ja softan sai useastakin eri paikasta pk-seudulla, eli ei ollut tarvis lähteä leppävedelle tms. Toki tällöin jäisi tehomittaus tekemättä.
Karalalla taisi "teholupaus" olla 160hv/380Nm.
Sitten pajaan XYZ. Tämä verstas oli uusi tuttavuus, kovin vähän kokemuksia tuntui siihen aikaan porukalla olevan, tosin nämä kokemukset kyllä kaikki puhuivat pajan puolesta, onnistui tehomittaus ja voimaa oli saatu vehkeistä huomattavasti enemmän kun Karalalla.
Verkkosivuilta ei siihen aikaan juuri mitään infoja löytynyt, oikeastaan ainoat tiedot olivat tyyliin "me teemme lastutuksia, hirveesti tehoo ja sairaasti vääntöä. testaamme myös autot tehodynamometrissä." Ok, eli autot testataan kuitenkin softauksen jälkeen, hyvä homma. Kyselin sitten sähköpostilla hintatietoa ja arvioita mitä tuollaisesta kattilasta heillä tehoa ja vääntöä saadaan. Vastaus tuli rivakasti ja kuului tähän malliin "Kyllä tuosta koneesta on meillä otettu jopa 180hv ja yli 400Nm tehoja, tällöin vain ei kannata enään murehtia pakopainesta yms. pikkuseikoista. Koskas varaillaan aikaa." Hintaa tällä taisi olla 200e vähemmän kun Mikan softalla ja kaiken kukkuraksi tämä sisälsi vielä penkityksen.
Kysymys kuuluukin, kumman ohjelman passattiin valitsin?
Kaikkien oikein vastanneiden kesken arvomme viisi (5) omavalintaista tuotepalkintoa, omavalintaisessa paikassa omakustanne hintaan.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Kait se on tavallaan luonnollista että jos/kun nimeä alkaa tulla (kuten esim. Karala) niin hinnat nousee.
Itse aikoinaan olin "lederhosen testlab:n) jäsenenä, ja sain UrS4:ään lastun muutamalla kympillä. Valitettavasti mittaus jäi tekemättä koska auto jäi pohjasta kiinni Seinäjoen Ammattikorkeakoulun penkissä... Kuitenkin persdynolla lähti hyvin verrattuna vakioon, ahdot 0,8bar => 1,4bar jne... Liikkuikin mittarinopeutta paljon enemmän kuin vakiona ajettu 245km/h :-)
Itse aikoinaan olin "lederhosen testlab:n) jäsenenä, ja sain UrS4:ään lastun muutamalla kympillä. Valitettavasti mittaus jäi tekemättä koska auto jäi pohjasta kiinni Seinäjoen Ammattikorkeakoulun penkissä... Kuitenkin persdynolla lähti hyvin verrattuna vakioon, ahdot 0,8bar => 1,4bar jne... Liikkuikin mittarinopeutta paljon enemmän kuin vakiona ajettu 245km/h :-)
Yleisesti ottaen jos haluaa halvan ja hyvän niin pitää ostaa kaksi. Isojen ja tunnettujen tekijöiden puolesta puhuu tekninen tuki sekä takuu (jotka seikat ei valitettavasti välttämättä toteudu kaikkien suomalaisten jälleenmyyjien osalta).
Ruåtsinlaivat on sitten poikkeus tästä säännöstä. Ns. isojen ja tunnettujen firmojen softat steg1:stä ylöspäin on ihan hirveää kuraa joissa nakukartat on nollattu ja muitakin mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy. Tee-Se-Itse miehille taas löytyy T5- ja T7-Suite ja foorumit joilta löytyy sekä asiantuntemusta että toimivia softia.
Edellisessä VAGgineessa oli Karalan softa ilman mitään ongelmia ja nykyisessä kulkineessa on Saabin oma virisofta (jonka saa muutoskatsastettua)
Ruåtsinlaivat on sitten poikkeus tästä säännöstä. Ns. isojen ja tunnettujen firmojen softat steg1:stä ylöspäin on ihan hirveää kuraa joissa nakukartat on nollattu ja muitakin mielenkiintoisia ratkaisuja löytyy. Tee-Se-Itse miehille taas löytyy T5- ja T7-Suite ja foorumit joilta löytyy sekä asiantuntemusta että toimivia softia.
Edellisessä VAGgineessa oli Karalan softa ilman mitään ongelmia ja nykyisessä kulkineessa on Saabin oma virisofta (jonka saa muutoskatsastettua)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa