Diesel-auto pitäisi vaihtaa bensa-autoon ja samalla ajattelin koriltaan vähän isompaa kuin tuo nykyinen nelosgolffi... onko foorumilaisilla kokemuksia/kommentteja tuosta otsikon tekniikasta A6 audin keulalla ( hakusessa vm. 2000 - 2004 mallin auto )
Onko luotettava kone? Tyyppivikoja mitä kannattaa tsekata/varmistaa?
Toinen vaihtoehto on 1.8t, mutta pikaisesti katsomalla tuo 2.4 vapari on yleisempi, ainakin automaattilaatikolla olevissa autoissa jollaista ensisijaisesti etsin...
Etukäteen kiitokset mahdollisista kommenteista ja kokemuksista!
Audi A6 2.4 V6 vapari käyttökokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
2.4 30v koneeseen pätee samat jutut kuin vastaavaan 2.8:kin.
-venakoppien sekä jakopään yhdysketjunkiristimien öljyvuodot
-öljynkulutus osassa moottoreita, (osassa vähentynyt radikaalisti öljymerkkiä vaihtamalla)
-huohotusletkut hapertuu ja vuodot aiheuttavat käyntihäiriöitä
-paskaantunut kaasuläppä aiheuttaa ongelmia (kuten monissa moottoreissa)
-venakoppien sekä jakopään yhdysketjunkiristimien öljyvuodot
-öljynkulutus osassa moottoreita, (osassa vähentynyt radikaalisti öljymerkkiä vaihtamalla)
-huohotusletkut hapertuu ja vuodot aiheuttavat käyntihäiriöitä
-paskaantunut kaasuläppä aiheuttaa ongelmia (kuten monissa moottoreissa)
Kokemuksia...
Kyseisestä autosta/moottorista 2,4 AQ (2004) käyttökokemuksia on kertynyt noin parin vuoden ja 30tkm (nyt mittarissa n.130tkm) verran. Toiminut moitteitta, mitä nyt tosiaan vähän syönyt öljyä. Vaihteisto pelannut vielä ainakin loistavasti (tiptronic).
Kannattaa sitten suosiolla valita sellainen auto mikä on quatro, ei sitten talvellakaan harmita ja onhan sitä mukava välillä laittaa nelikkoluisua :)
Bensaahan tuo 2.4 syö tietenkin enemmän kun 1,8 ja on vähän laiskempikin, mutta onpahan ainakin paremmat äänet.
Kaiken kaikkiaan tyytyväinen ollut autoon ainakin toistaiseksi.
Kannattaa sitten suosiolla valita sellainen auto mikä on quatro, ei sitten talvellakaan harmita ja onhan sitä mukava välillä laittaa nelikkoluisua :)
Bensaahan tuo 2.4 syö tietenkin enemmän kun 1,8 ja on vähän laiskempikin, mutta onpahan ainakin paremmat äänet.
Kaiken kaikkiaan tyytyväinen ollut autoon ainakin toistaiseksi.
Kiitokset vastauksista, onkohan tuollainen yli 200tkm ajettuna ( 2.4 V6 30v + TipTronic ) enää "turvallinen" ostos vai alkaako se kallis korjausrumba kun osa toisensa jälkeen pettää...
Itsellä on tälläkin hetkellä tippi askilla oleva auto ( Golf4 variant 1.9TDI 74kw tiptr. ) karvan vajaa 200tkm nyt ajettu eikä tekniikkamurheita ole ollut ( itse ajellut nykyisellä noin 80tkm ilman pienintäkään vikaa ), joten ei viitsisi ehdoin tahdoin hakea harmia itselleen.... mutta ulkonäön ja koon osalta Farkku A6 olisi varmasti lähimpänä sitä mitä nyt etsitään....
Entä mItes 96kw 2.0 bensavapari? Onko tämä sama kone mitä on passatissakin? taitaa tuollainen auto olla auttamattoman laiska noin pienellä koneella...
Itsellä on tälläkin hetkellä tippi askilla oleva auto ( Golf4 variant 1.9TDI 74kw tiptr. ) karvan vajaa 200tkm nyt ajettu eikä tekniikkamurheita ole ollut ( itse ajellut nykyisellä noin 80tkm ilman pienintäkään vikaa ), joten ei viitsisi ehdoin tahdoin hakea harmia itselleen.... mutta ulkonäön ja koon osalta Farkku A6 olisi varmasti lähimpänä sitä mitä nyt etsitään....
Entä mItes 96kw 2.0 bensavapari? Onko tämä sama kone mitä on passatissakin? taitaa tuollainen auto olla auttamattoman laiska noin pienellä koneella...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kiitokset vastauksista, onkohan tuollainen yli 200tkm ajettuna
Yksilöitähän ne autot vanhoina ovat.
Sen verran katsoisin, että on noihin kilometreihin edes kertaalleen vaihdettu vaihteistoöljyt ja suodatin.
Huolto- ohjelmaanhan se ei kuulu :O
Neliveto ehdottomasti, suosittelen ;)
Tuohon parilitraiseen viitataan tuolla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 113 vierailijaa