Transporter 1.9 TD ongelmia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

KalleY
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.12.2008 10:08

Transporter 1.9 TD ongelmia

ViestiKirjoittaja KalleY » 4.2.2009 23:28

Kaveri rysäytti minulle tänään pihaan Drinksporterinsa korjattavaksi. Koeajolenkkiä ihmeemmin siihen vielä tutustumatta tein seuraavat havainnot, auton kun kylmänä rysäyttää käyntiin niin käy todella surkeasti tyhjäkäyntiä. Käsiryyppyä joutuu tarjoamaan. Kierroksia ei ota vaan sammuu (myös ilman lisäryyppyä, moottori, siis ei kuski). Siitä kun pienen hetken lämpiää niin pystyy antaan vähän kierroksia ja kytkintä luistattaen liikkeelle (tai sammuu). Nikellellen kiihtyy. Sitten jahka auto lämpiää käyttölämpöön, pysyy jotenkuten käynnissä mutta silti liikkeelle lähtö on melko vaikeaa, tuppaa sammumaan. Isolle tielle lähdettäessä kiihtyvyys naurettava, 80km/h joutui hakemaan ja kauan.

Autolla ajettu 330tkm, moottorin tarkkaa tyyppimerkintää en tiedä mutta auto on '96/'97 mallia. Turbo on siinä moottorin takana ylhäällä helposti käsillä. Mutta tosiaan 1.9 TD/TDI miten toi merkintäänkään tässä tapauksessa.

Turbo entinen? Katti umpitukossa?

Osaan kyllä yhtä sun toista tehdä, vaikka täydellisen moottoriremontin tarvittaessa mutta ajattelin nyt heittää aiheen tästä ilmoille. Jos jollakulla olisi hyviä ideoita miten tätä lähteä alkuun ratkomaan.
Viimeksi muokannut KalleY, 5.2.2009 8:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 5.2.2009 7:09

Jos tuossa tdi olisi niin sillon et paljoo tekisi ilman vag comia ja se että tdi:ssä ei taida olla käsiryyppyjä. Eiköhän tämäkin ole ihan td koneita. Katso nyt ainakin ensin pumpunajoitus kohdalleen.

KalleY
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.12.2008 10:08

ViestiKirjoittaja KalleY » 5.2.2009 8:23

Jep, TD se sitten on, muutin otsikonkin sen takia. Itse vasta toista kuukautta ylipäätään vag-kuski niin ei ole tullut vielä perehdyttyä näihin niin paljoa. :)

Pumppua itsekin mietin, tarvitsee se ottaa tarkasteluun ensimmäisenä jahka työt aloitan.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 5.2.2009 10:24

Katoppa kampiakselin pää/pultti jakopäästä.

Madbull
-
Viestit: 201
Liittynyt: 7.3.2008 0:42

ViestiKirjoittaja Madbull » 5.2.2009 11:57

Itseltäkin ääni tuolle kampiakselin päätypultille. Voihan olla että hihna on hypännyt hampaalla muustakin syystä.

KalleY
-
Viestit: 45
Liittynyt: 22.12.2008 10:08

ViestiKirjoittaja KalleY » 12.2.2009 23:49

No sen otan sitten tutkimuksen alle ensimmäisenä..

Mutta mitenkäs tuo pumpun ajoitus, onko siihen saatavilla jostain ohjeita miten työ suoritetaan vai onko vietävä jollekin korjaamolle tarkastettavaksi.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.2.2009 17:30

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Kaikki vanhat bossilaiset säädetään samalla periaatteella, 1,6 ja 1,9 ja 2,4, pumpun päästä mittaamalla ja onnistuu tarkalla kädellä työntömitallakin. Lisää myös syöttöjä "savua" siihen, niin jaksaa vetää.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa