ESP/ABS ongelmaa...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Lahdra-3
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.10.2006 0:15

ESP/ABS ongelmaa...

ViestiKirjoittaja Lahdra-3 » 9.1.2009 22:37

Elikkä kyseessä -02 1.9 PD 4motion pasuuna. Asennettiin alkuperäinen vakkarinviiksi ja ohjelmoitiin yleistesterillä. Tämän jälkeen noin 30min koeajoa ja kaikki toimi moitteetta, auto parkkiin ja pakkasta rapiat 20 astetta. Tämän jälkeen seuraavan kerran ajoon ja noin 15min ajon jälkeen alkaa jättämään jarrut päälle ja sytyttää ABS ja ESP valot. Vikakoodin antoi painetunnistimelle mikä on ABS pumpun kyljessä. Anturi vaihdettiin toiseen (purkaamolta) haettuun, kun uuden hinta oli jossakin 250€ vaiheilla. Tästä ei mitään apua. Edelleen jättää jarrut päälle 10-15min ajon jälkeen ja rankasti. Ohjauspyörän asentotunnistin antaa arvoksi 3 ratin ollessa suorassa. Tilanteessa, missä jarrut jää päälle painetunnistimelta saa arvoja luokkaa 20bar, joten paljon jää painetta poljinanturille. Niin ja vakkari on toiminut alusta asti moitteetta. Vika varmaankin jossakin konffauksissa, olisiko jollakin jotakin valaisevaa tietoa moisesta? Suuret kiitokset jo etukäteen.

T:Raine

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2009 4:23

Saattaa kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta antaako mitään vikakoodia?

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 10.1.2009 9:07

Noihin on vaihdettu jarrutehostimia. Just ton vian takia. Lyö jarruja päälle itsestään. Tehostimeen kertyy vettä ja jäätyy pakkasessa.

Lahdra-3
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.10.2006 0:15

ViestiKirjoittaja Lahdra-3 » 10.1.2009 13:44

Terve.

Vikakoodeja on antanut vain tuohon jarrupolkimen paineanturiin, minkä jo vaihdoinkin. Kerran antoi satunnaisesti jarruvalokytkimeen vikakoodin myös, mutta tätä vikakoodia ei ole uusinut. Tuon jäätymisen johdosta vaihdoin jo jarrunesteetkin, kun jarrunestemittarin mukaan neste oli jo hieman huonoa, mutta tästäkään ei ollut apua.

Saakos tuota tehostimenjäätymistä todettua millään muulla kuin purkamalla pois? Ja onko kellään faktaa, että onko etuvetoisessa ja nelikossa sama tehostin?

Kiitos taasen.

T:Raine

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 11.1.2009 10:37

Jos otat sen tehostimesta lähtevän muovisen alipaineliitosputken irti niin siitä voi ehkä jotain kurkata, mutta ei siitä taida hyvin nähdä.

Lahdra-3
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.10.2006 0:15

ViestiKirjoittaja Lahdra-3 » 19.1.2009 13:21

No niin ja taasen palattu projektin ääreen. Eipä taida ainakaan jäätymisestä olla kyse, koska lämpimästä tallista otettaessa ja plussakelilläkin tekee heti saman. Olisikohan kyse tuosta rattiakselin asentotunnistimesta? Pitääkö alustaa/ohjelmoida uudelleen kun akun napa ollut luonnollisesti auki?

T:Raine


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa