elikkäs t4:n paku meni lunastukseen(ei oma syy) ja nyt tarkoituksena ostaa passatti--> http://www.nettiauto.com/2047702 työautoksi.
joten haluaisinkin tietää mielipiteitänne millaanen on: ajaa,kulutus,viat sekä pahimpia ruostepaikkoja.
sekä onko kukaan tehnyt tuota evry-mod:austa samanlaiseen autoon, onko kuinka kallista lastuttaa ja onko siitä paljonkin hyötyä hintaan nähden.
kertokaa te viisaammat joilla on kokemuksia tästä autosta.
oon googletellu toki mutta mielellään ottaisin tietoja tämän kautta.
en tiennyt minne olisin topicin lyönyt mutta kaippa se kulkeentuu oikeaan paikkaan.
antakaa tulla,risuja ja ruusuja
1,9tdi passat -96 b4 infoa?
Valvoja: ffp jäsenet
Terve... mulla on juuri tuollainen passatti käytössä,tosin ei oo automaatti vaan manuaali hiukan paremmilla varusteilla.... ei oo kyllä mitään huonoo sanottavaa,pirun tilava auto on ja mielestäni hyvä ajaa.Mulla kans pakuks rekistöröity,joten on halpaa ajoa.ilmastoinnin kennon oon joutunu uusii ja nyt katsastukseen takajarrut joudun laittaa....
mun passatilla ajettu nyt 351tkm ja kulutukset ollu sekalaisessa ajossa(lähinnä kaupunki ajossa) 5.5-6.5l/100km maantiellä pääsee alle 5l/100km..
mun passatti tuotu 2003 saksasta joten ei ruostetta pahemmin oo.
emännällä ollu noita parikin bensaversiota ja oven alareunoissa ollut ruostetta....
on muuten edullinen ja helppo laittaa tuohon vakionopeuden säädin jos ei vielä oo.... itselle laitoin ja on kiva ajaa pidempää matkaa.....
tuosta automaattilaatikosta en kyllä osaa sano mitään...
mun passatilla ajettu nyt 351tkm ja kulutukset ollu sekalaisessa ajossa(lähinnä kaupunki ajossa) 5.5-6.5l/100km maantiellä pääsee alle 5l/100km..
mun passatti tuotu 2003 saksasta joten ei ruostetta pahemmin oo.
emännällä ollu noita parikin bensaversiota ja oven alareunoissa ollut ruostetta....
on muuten edullinen ja helppo laittaa tuohon vakionopeuden säädin jos ei vielä oo.... itselle laitoin ja on kiva ajaa pidempää matkaa.....
tuosta automaattilaatikosta en kyllä osaa sano mitään...
Profiilin passatti -96 1.9TDI manuaaliaskilla ja ilmastoinnilla.
Muuttoautona, olen kolmas omistaja, mittariin kertynyt 411tkm
En tiedä onko maanantaikappale, mutta viimeiset 50tkm on ollut jatkuvasti pientä remppaa. Jatkuvasti jotain korjauslistalla. Voisin luetella mitkä tulee nopeasti mieleen:
-lohkolämmittimen vastus kärähti
-termostaatti jumitti auki
-vesipumppu päästi mehut
-startti paskoontui (rääkyi käynnistettäessä jo pari vuotta)
-pakkivalon johdot poikki, katsastusmies ei tykännyt
-lohkosta lähtevä ylävesiletkun laippa halki
-takakontin avausnappi pullahti ulos (luukku nyt pysyvästi kiinni, en olis halunnutkaan käyttää. Korjaisin jos keksisin mikä siinä on rikki)
-ajovalokatkaisija paskoontui (laitoin sen jälkeen releet ja erillisen katkaisijan, olis kannattanut releyttää jo 2 vuotta sitten).
-alustan puslat vaihdettu 6kpl
-ohjauskulmat pysyi paikallaan puslien vaihdon jälkeen vuoden, sitten alkoi taas syödä eturenkaiden sisäreunoja
-kaiuttimet rämpsyttää eli paskana
-radio (alkuperäinen blaukkari) potikka meni oikoseen talvipakkasella ja äänenvoimakkuus jumitti täysille
-alkanut syödä öljyä, täytynee kokeilla nesteen öljyjä kun kovasti kehuvat että kestää sisällä.
-takajarruja saa (kannattaa) elvytellä vuosittain, ettei liukutapit jumittuisi ja jarrut laahaisi
Hyvääkin:
-tilaa edessä ja takana pitkällekin hepulle
-tasainen ajella, kohtalaiset ajo-ominaisuudet
-hyvä kulutus/suorituskykysuhde
-lämmin talvella
-kylmästöinti (pelannut ainakin vielä)
-cruisella mukava päästellä, joskin vakkari nylpyttää ja soutaa nelosvaihteella
-pääsee helposti rampeista tielle, toisin kuin monella pikkubensalla
Eli räknäämistä riittää. Sen verran on tullut investoitua hölmöyksissään että täytynee ajella kärry paaliin asti tai yrittää kaupitella vaikka osa kerrallaan, suurin osa alkaa olla kohta uusia. Tässä vähän, täydennellään jos tulee lisää mieleen.
Muuttoautona, olen kolmas omistaja, mittariin kertynyt 411tkm
En tiedä onko maanantaikappale, mutta viimeiset 50tkm on ollut jatkuvasti pientä remppaa. Jatkuvasti jotain korjauslistalla. Voisin luetella mitkä tulee nopeasti mieleen:
-lohkolämmittimen vastus kärähti
-termostaatti jumitti auki
-vesipumppu päästi mehut
-startti paskoontui (rääkyi käynnistettäessä jo pari vuotta)
-pakkivalon johdot poikki, katsastusmies ei tykännyt
-lohkosta lähtevä ylävesiletkun laippa halki
-takakontin avausnappi pullahti ulos (luukku nyt pysyvästi kiinni, en olis halunnutkaan käyttää. Korjaisin jos keksisin mikä siinä on rikki)
-ajovalokatkaisija paskoontui (laitoin sen jälkeen releet ja erillisen katkaisijan, olis kannattanut releyttää jo 2 vuotta sitten).
-alustan puslat vaihdettu 6kpl
-ohjauskulmat pysyi paikallaan puslien vaihdon jälkeen vuoden, sitten alkoi taas syödä eturenkaiden sisäreunoja
-kaiuttimet rämpsyttää eli paskana
-radio (alkuperäinen blaukkari) potikka meni oikoseen talvipakkasella ja äänenvoimakkuus jumitti täysille
-alkanut syödä öljyä, täytynee kokeilla nesteen öljyjä kun kovasti kehuvat että kestää sisällä.
-takajarruja saa (kannattaa) elvytellä vuosittain, ettei liukutapit jumittuisi ja jarrut laahaisi
Hyvääkin:
-tilaa edessä ja takana pitkällekin hepulle
-tasainen ajella, kohtalaiset ajo-ominaisuudet
-hyvä kulutus/suorituskykysuhde
-lämmin talvella
-kylmästöinti (pelannut ainakin vielä)
-cruisella mukava päästellä, joskin vakkari nylpyttää ja soutaa nelosvaihteella
-pääsee helposti rampeista tielle, toisin kuin monella pikkubensalla
Eli räknäämistä riittää. Sen verran on tullut investoitua hölmöyksissään että täytynee ajella kärry paaliin asti tai yrittää kaupitella vaikka osa kerrallaan, suurin osa alkaa olla kohta uusia. Tässä vähän, täydennellään jos tulee lisää mieleen.
Moi, eli hain passatin ja tomaatti toimii hienosti,ruostetta oli jonkunverran pohjassa sekä kaarissa mutta pienellä pellityksellä pääsee hyvin taas vauhtiin.
jarrut harraa jostakin edestä niinkuin olisi rauta rautaa vasten,palat varmaan loppu mutta piankos sinne uudet sukaisee.
juuri kävin hakemassa uudet:
-jakopäänremmi + kiristimet
-laturinremmi + kiristin
-ilma ja raitisilma suodattimet
-eteen uudet jarrupalat
-öljyt ja suodattimen
-erillissarjan vakiokajarien tilalle.
huomenna pääsee vaihtelemaan et saa nähä kuinka käydään.
huomasin kans et ei paljon vie sillä abaut 80-85km/h matka-ajos vie sellaasen 4.8-4.9L/100km, eli suht helposti pääsee viiteen litraan satasella.
auto ollut päivän ja muuta moitittavaa ei oo ku ne jarrut edes ku rohisoo ja lyö lukkoon jarruttaes vaikka on abs.
jarrut harraa jostakin edestä niinkuin olisi rauta rautaa vasten,palat varmaan loppu mutta piankos sinne uudet sukaisee.
juuri kävin hakemassa uudet:
-jakopäänremmi + kiristimet
-laturinremmi + kiristin
-ilma ja raitisilma suodattimet
-eteen uudet jarrupalat
-öljyt ja suodattimen
-erillissarjan vakiokajarien tilalle.
huomenna pääsee vaihtelemaan et saa nähä kuinka käydään.
huomasin kans et ei paljon vie sillä abaut 80-85km/h matka-ajos vie sellaasen 4.8-4.9L/100km, eli suht helposti pääsee viiteen litraan satasella.
auto ollut päivän ja muuta moitittavaa ei oo ku ne jarrut edes ku rohisoo ja lyö lukkoon jarruttaes vaikka on abs.
onhan ne hyviä ja kestäviä käyttöautoja jos on hyvin pidetty. Ruma, mutta tilava.
Mun '96 lintalla on ajettu 358tkm, ollu uudesta asti samassa suvussa joten historia on hyvin tiedossa. Jarrulevyt- palat ja iskarit vaihettu pari kertaa, taka-akselin puslat ja kytkin ja startin hiilisilta kerran. Öljyjä, suodattimia, hihnoja, pyyhkijän sulkia ja polttimoita tietysti vähä useammin :) Mutta esim. pallonivelet ja kaikki muu on edelleen ehjää alkuperäisosaa ja öljyäkään ei syö yhtään. Suorastaan naurattaa miten helpolla on päästy tähän asti. Osat ei kyllä maksa tommoseen juuri mitään vaikka jotain korjausta joutuis kohta tekemäänkin...
Kyseinen yksilö on mulle kolmas tän korimallin pasuuna, kaikki ne on olleet luotettavia ja kestäviä perusautoja.
Mun '96 lintalla on ajettu 358tkm, ollu uudesta asti samassa suvussa joten historia on hyvin tiedossa. Jarrulevyt- palat ja iskarit vaihettu pari kertaa, taka-akselin puslat ja kytkin ja startin hiilisilta kerran. Öljyjä, suodattimia, hihnoja, pyyhkijän sulkia ja polttimoita tietysti vähä useammin :) Mutta esim. pallonivelet ja kaikki muu on edelleen ehjää alkuperäisosaa ja öljyäkään ei syö yhtään. Suorastaan naurattaa miten helpolla on päästy tähän asti. Osat ei kyllä maksa tommoseen juuri mitään vaikka jotain korjausta joutuis kohta tekemäänkin...
Kyseinen yksilö on mulle kolmas tän korimallin pasuuna, kaikki ne on olleet luotettavia ja kestäviä perusautoja.
ittekki kyl tykkään korimallista ja tilavuus on hyvä verrattuna golffiin, on vähän tilaa ympärillä.
mutta kertokaas, et minkälaaset on normilämmöt konees ku oma näyttää olevan 80 astees mut eikö se oo liian vähän?
ja kertokaas ku tuo pa-kulutusmittari saattaa olla yhtäkkiä jossain 8-9L huiteilla(normi ajos),sittekku nollaa lukeman,nii näyttää normi 5L/100km.
sekä kukaan vaihdellu nuota lämpösäätimien valoja,minkälaasia tuikut on ja kuinka helpoiten saa vaihdettua?
SEKÄ kertokaas mikä on automaattilooran öljyjenvaihtoväli ja pitääkö siinä samalla vaihtaa lootaan jokin suodatin?
ja nuo kahvat tuntuu olevan kaikis vissiin hieman ruvella ku ei meinaa toi apuk.puoleinen takaovi aueta millään mut sisältä aukiaa kyllä eikä viitti pihalta repiä ku jää pian kahva käteen.
onko kukaan muuten tarkastellut välijäähdytintä et kui herkästi se kerää paskulit sinne ku se on nii hyväs paikkaa ja onko heleppo putsata?
mutta kertokaas, et minkälaaset on normilämmöt konees ku oma näyttää olevan 80 astees mut eikö se oo liian vähän?
ja kertokaas ku tuo pa-kulutusmittari saattaa olla yhtäkkiä jossain 8-9L huiteilla(normi ajos),sittekku nollaa lukeman,nii näyttää normi 5L/100km.
sekä kukaan vaihdellu nuota lämpösäätimien valoja,minkälaasia tuikut on ja kuinka helpoiten saa vaihdettua?
SEKÄ kertokaas mikä on automaattilooran öljyjenvaihtoväli ja pitääkö siinä samalla vaihtaa lootaan jokin suodatin?
ja nuo kahvat tuntuu olevan kaikis vissiin hieman ruvella ku ei meinaa toi apuk.puoleinen takaovi aueta millään mut sisältä aukiaa kyllä eikä viitti pihalta repiä ku jää pian kahva käteen.
onko kukaan muuten tarkastellut välijäähdytintä et kui herkästi se kerää paskulit sinne ku se on nii hyväs paikkaa ja onko heleppo putsata?
Niinno, saahan siitä ihan hyvännäkösen ku vähä varustelee alustasarjalla ja vanteilla...
Manuaalisesti käytettävässä lämmityslaitteen säätimessä tais olla vain yks polttimo, siinä paneelin takana.
Kahvojen väsyminen on kans ihan normaalia. Jollain niksipirkan vipustelulla niitä tuli joskus paranneltua mutta eipä just nyt muistu mieleen että miten.
Manuaalisesti käytettävässä lämmityslaitteen säätimessä tais olla vain yks polttimo, siinä paneelin takana.
Kahvojen väsyminen on kans ihan normaalia. Jollain niksipirkan vipustelulla niitä tuli joskus paranneltua mutta eipä just nyt muistu mieleen että miten.
JariN kirjoitti:Manuaalisesti käytettävässä lämmityslaitteen säätimessä tais olla vain yks polttimo, siinä paneelin takana.
Kahvojen väsyminen on kans ihan normaalia. Jollain niksipirkan vipustelulla niitä tuli joskus paranneltua mutta eipä just nyt muistu mieleen että miten.
Polttimo on keskimmäisen säätimen takana. Säädin irtoaa (varovasti) ulospäin vetämällä, kun ympäryskehys on irroitettu. Polttimo on pieni lasikantainen polttimo, jonka voi ostaa suolaiseen hintaan vaikkapa paikalliselta marmoritiskiltä. Tai miksei tietysti jostain muualtakin, jos vain tyyppi on tiedossa. Vaihto onnistuu esim. jollain sopivalla letkun pätkällä tms.
Kahvoja voi elvyttää vaikkapa pujottamalla jotkut sopivat kumitutit tms. kahvan avauskorvakkeen päässä olevan valkoisen muovikuoren päälle, joka ei vanhemmiten kuluessaan enää tahdo ylettää kunnolla lukkopesän vastinkappaleeseen. Tosin romiksilta voi hyvinkin löytää toimivia tai ainakin kelvollisia varaosakahvoja harrastelijaystävälliseen hintaan.
Btw. Kahvoja irroitellessa kannattaa pitää mielessä vänkärin puoleisten kahvojen kiinnitysruuvien vääränkätiset kierteet. ;-)
[Edit.] Normilämmöt on 90 astetta (89ast. termostaatti), viisari vaakatasossa.
Itse moisen omistaneena (tosin manual) yhdyn edellisiin, kulku on varsinkin evrytettynä kohtalaista ja ne tilat; tuntuu oleven enemmän tilaa kun tässä nykyisessä c5 a6 avantissa.
Kulutus oli tiloihin ja kulkuun nähden todella pientä 5 - 5.8l/100km nurkka ajossa.
Ruoste ei pahemmin vaivannut omaani ,mutta siinä oli sitten jonkin verran muuta laitettavaa.
Suurin ´vika´oli nelivedon puute, muuten ajaisin sillä vieläkin, sen verran hyvä auto oli.
Kulutus oli tiloihin ja kulkuun nähden todella pientä 5 - 5.8l/100km nurkka ajossa.
Ruoste ei pahemmin vaivannut omaani ,mutta siinä oli sitten jonkin verran muuta laitettavaa.
Suurin ´vika´oli nelivedon puute, muuten ajaisin sillä vieläkin, sen verran hyvä auto oli.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa