Jetta -90 1.6. Pierburg ohjainboxi reistaa luultavasti!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TempeZ
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.11.2008 8:19

Jetta -90 1.6. Pierburg ohjainboxi reistaa luultavasti!

ViestiKirjoittaja TempeZ » 29.11.2008 8:35

Eli auto on jetta vm.-90, 1.6 tällä kuuluisalla pierburgin kaasarilla varustettuna.

Autosta heitti pelaamasta sähköinen imu. No purin ilmanputsarin ja otin imulle menevän pistokkeen irti laiton virrat päälle ja mittasin maata vasten kummanki pistokkeen liittimen.
Sieltä tuli jotain 1-2volttia per. liitin. Kokeilin suoraan akulta imulle ja toimii!
No otin kaikki pistokkeet jotka tulee sieltä ohjainboxista samalta johtosarjalta ja mittasin läpi ne maata vasten. Mihinkää ei tullut sitä 1-2volttia enempää.
Eli missä vika?
Voiko tätä boxia mitata jotenkin että toimiiko vai eikö?

Kävin vielä koko johtosarjan läpi eli mittasin piippi asennolla päästä päähän ja mikään johto ei ollut poikki?

Mistä tämä boxi saa virtansa? Mikään johto ei mennyt mihinkää virta lukolle, akulle, ym.. kaikki oli vaan antureille ja sitten muutama maa johto.

Sisällä olevasta sulakerasiasta katottu kaikki sulakkeet. Ehjiä.

Olisiko jollain vielä laittaa jotain kuvaa, kaavaa johtosarjasta.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.11.2008 13:36

Onko kyseessä sähkösäätöinen versio, eli 2e-e jossa ryyppyläppää käännetään suoraan sähkömoottorilla vai yleisempi 2e2, jossa ryyppyä käyttää bimetallijousiviritys? Minkä näköinen se ohjainboksi on?

TempeZ
-
Viestit: 9
Liittynyt: 29.11.2008 8:19

ViestiKirjoittaja TempeZ » 29.11.2008 14:00

Kyseessä on sähkösäätöinen malli eli 2e-e. Ja boxi löytyy lasinpyyhkijän moottorin vierestä semmonen 20x20x5cm laatikko.

Mutta sain sen toimimaan. Luultavasti oli maadoitus vikaa, putsasin maa-johtojen liittimet vielä ennen kuin laittelin toiseen kertaan johtosarjaa paikolleen. Sitten laiton virrat päälle nii boxi napsahti ja imun läppä aukesi, sitten starttasin nii sähkömoottori käänsi läpän kiinnni ja jetta jysähti tulille :D.
Se vielä jopa toimi muutenkin nyt oikeen, kävi sievää tyhjäkäyntiä ja moottorin lämmitessä alkoi aukomaan läppää ja moottorin ollessa tarpeeksi lämmin avasi sen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa