Eroavaisuudet 90/130 hv TDI etuakselisto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

Eroavaisuudet 90/130 hv TDI etuakselisto

ViestiKirjoittaja Joonas » 23.11.2008 20:04

Mitähän eroa noiden 90 ja 130 heppasen välillä on etupäässä? Jarrut toki on isommat tehokkaammassa, mutta lähinnä mietityttää pyörännavan kohta tolppaan nähden, siis että onko pyörä toisessa ulompana/sisempänä kuin toisessa? Siis olettaen että ET on sama.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.11.2008 20:21

Ei noiden tehojen pitäs siihen vaikuttaa. En tiedä onko sitten jotain eroa ET:n puolesta siinä olka-akselissa jossa on 280/288 jarrrukannake integroituna verrattuna siihen olkaan jossa jarrusatulan kannake on kiinni pulteilla...

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 23.11.2008 20:32

Jep, kiitosta, vähän tuokin selvitti. Olka-akseli pitäis kuitenkin vaihtaa jotta saa noiden pikkujarrujen tilalle räsä octavian jarrut, pistipä mietityttään samalla että muuttuuko siinä ET samassa..? Mulla on vielä pikkusen hakusessa mitä vaihtoon menee jarrujen myötä mutta pikkuhiljaa selvitellään. Onhan tuossa tuo topikki noista IV:n jarruista onneksi sentäs apuna :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.11.2008 20:48

Sulle varmaan kelpaa myös muut 312 satulat, ei varmaan tarttee olla just ne vihreet :)

Ilmeisesti olet siis selvittänyt että omat pikkujarrusi uudempaa huonompaa mallia eli olkaan integroidulla kannakkeella? Jos niin on niin tarvitset ainakin olka-akselit, jarrukannakkeet ja ne itse satulat. Uudet palat ja levyt lienee jo ihan itsestään selvyys.

Satulat ovat sitten samoja 288 ja 312 jarruissa, kokoero tehdään erikokoisella kannakkeella.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 23.11.2008 20:53

Ei kato, pitää olla just ne :). Ei vaan, mulla on semmoset niin sillä laitoin tolleen. Jeps, elikkäs aikalailla silleen menee kun olen ajatellutkin. Nyt vaan osia metsästämään niin pääsee laittamaan nekin jarrut käyttöön tallista lojumasta. Mulla on just ne olka-akseliin integroidulla kannakkeella olevat. Vastasitkin Jukka just siihen mitä toisessa topikissa selvittelin, kiitoksia sinulle!

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 24.11.2008 15:21

Semmoista varmistelisin vielä että jos hankin 1.8t leonista (tai toledosta) olka-akselit niin onkos ne nyt sitten käypäset? Meinasin vaan tilailla toiselta paikkakunnalta ne niin ei viitsisi ostaa sikaa säkissä. Käsittääkseni osat ovat 1.8t TopSport leonista


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 56 vierailijaa