VW Golf IV potkua hieman lisää.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

VW Golf IV potkua hieman lisää.

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 20.10.2008 21:32

Terve mikä olisi hyvä ja aika turvallinen tapa saada vähän enemmän tehoa irti AGR 1.9TDI 90hv koneesta?
Autolla rullattu 410 000km, maantie ajossa ollut.. Tohtiiko ton verran ajetusta ottaa + 20-30hp irti?

Lastu+ suuttimet kävi mielessä.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.10.2008 5:31

No eipä se virittely ainakaan lisää kestoikää, mutta maltillinen pikkupiristys asiallisesti käytettynä ei pitäisi olla kohtalokasta. Parikytä heppaa saa pelkällä lastulla, turbohan siellä se ensimmäinen pullonkaula on.
Itse olen pikkuhiljaa puuhastelemassa kevyttä budjettiviriä 66kW tdi:hin. Lopummalla viikkoa mulla pitäs olla dynodataa että mitä 110tdi:n suuttimet vaikuttaa muuten vakiossa ympäristössä. Tarkotus käydä penkittelemässä aina sitä mukaa kun jotain saa aikaiseksi, jotta saa muutakin dataa kuin perstuntumaa eri asioiden vaikutuksista...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.10.2008 8:03

Itellä vaikutti 66kW TDi:hin 110 suuttimet näin.

60-120:
vakiona = n. 14sek
110 suuttimilla = 12.3 sek
nykytilanne
eli hieman ohjelmaa viilattu = 10.4sek

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 21.10.2008 11:07

Pistäppäs tietoa tulemaan ku oot päässy 110 suuttimien kans dynolla kokeileen, miten vaikuttaa vakioympäristössä :)

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 21.10.2008 12:30

eikö samalla vaivalla laittas isommat kärjet ku niitäkin saa jo inan vajaa pariin sataan =)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.10.2008 13:10

Itseäni ainakin kiinnostaa tällainen tutkiminen, että jokaisen muutoksen jälkeen käy penkissä niin näkee mitä eri osat vaikuttaa. Omani kun kävi viimeeksi penkissä, vakio moottorista poikkesi vain isompi kuuleri ja turbon imuputki ja suorempi pakoputki sekä LT:n imusarja. Eli syötöt olivat vakiot. MoTestin penkki näytti 108hv konetehoa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.10.2008 13:29

Isompia suutinkärkiä tosiaan saa jo kohtuuhintaan, tosin ei ne samalla rahalla ja vaivalla vielä runkoihin istu. Eikä ne isot välttämättä ole ratkaisu jos haluaa puuhastella savutonta kestävää pikkuviriä pienellä budjetilla. Mörkömoottorin tekeminen olisi asia erikseen, mutta tähän ajattelin lätkiä ylimääräseksi jääneitä osia paikoilleen pikkuhiljaa ja kattoa mihin se riittää. Samalla jos saa eri vaiheista laput, niin voipi olla hyötyä muillekkin jos joku mokomaa miettii.

Juttuja voi ajatella ja tehdä monella tavalla, harvemmin harrastelussa järkeä on. Pääasia että ite viihtyy :)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 23.10.2008 20:01

Noniin, tässä olisi ensimmäisen modauksen vertailut.
Ekassa vedossa pienintäkin yksityiskohtaa myöten orggiksena, ja 354tkm matkaa takana. Toka muutoin sama mutta vaihdettu 110:n suuttimet. Ahdot alkoi seilaamaan tuossa toisessa vedossa kuten piikeistä näkee, mutta saa siitä käyrästä suuntaaa kuitenkin. Todennäkösesti wanhat letkut pykineet tms mekaaninen vika, asia selvinnee tuonnempana. Numerot ei päätä huimaa, mutta parannusta tuli arkipäivän käytettävyyteen. Etenkin alakierroksilla eron huomaa persdynollakin.

Mittailussa MoTest tarjosi jälleen kerran asiantuntevaa palvelua.

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 23.10.2008 22:11

Minkäkokoset nuo 110hv suuttimet on reijiltään?,
90hv eikö ole jotain 0,184mm?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.10.2008 11:09

0.205 taitavat olla

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 1.11.2008 22:42

mistäpäin ootte hommannu nuita 110:n suuttimia ja mitä on kustantanu ku, ei itselläni ole sattunut silmään ja hakusessa ois.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 2.11.2008 14:56

holysmokessa on myynnissä ton kokoisia, eivät ole boschin kärkiä mutta toimivia kuitenkin.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 2.11.2008 15:18

eikai noin pieniä kannata uutena tilata

tauski--
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.3.2008 11:40

ViestiKirjoittaja tauski-- » 3.11.2008 8:58

en halua mitään mahotonta savukonetta. mitenkä hirveesti lie saa savuttamaan noila racella tai pykälää pienemmillä kärjillä??
Tai periaatteessa savua tietysti saa tulla kunhan savutusarvot ois sit vielä ihan kunnossa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.11.2008 12:22

kyllä noilla raceillakin syötön pois saa jos haluaa, ei kannata mitään pienempiä ostaa...

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 3.11.2008 20:27

kyllä noilla raceillakin syötön pois saa jos haluaa, ei kannata mitään pienempiä ostaa...


Vaatii ecun uudelleenohjelmoinnin. Vakio softa lykkää soppaa reilusti alakierroksilla...

Jarno.v
-
Viestit: 218
Liittynyt: 6.9.2004 22:49

ViestiKirjoittaja Jarno.v » 4.11.2008 6:20

Mitkä olisi max suuttimet vakisoftalla? AGR koneessa,
Jotku 0,230mm?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.11.2008 15:37

Raceilla ja vakiosoftalla tuli rullattua puolisen vuotta. Vähän ehkä oli överit, mutta eipä tuo uudelleen ohjelmointi nyt niin kallista ole enää nykyään :) Varsinkin tuollainen simppeli kokoonpano kun ei vaadi mitään ihmeempiä muokkauksiakaan siihen ohjelmaan.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 1.2.2009 22:08

Golffissa huomasin että kiihdyttäessa 3000rpm jälkeen alkaa turbolla tai jollain muulla miettimis aika/tehokuoppa, sen jälkeen alkaa taas ahtaamaan.. 60-120km/h 20sekuntia.

Mistä voisi johtua? Onko muilla ollut vastaavaa? Ei tahdo vetää tuon 3000-3500rpm välillä

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 18.2.2009 18:06

Auto laiska ku mikä! ei taho ohittamaan päästä. Isännän 75hv TD passattiki kiihtyy kovempaa, siinäkin 380tkm.

Voisiko johtua ilmamäärämittarista? ei taho vetää tuon 2800-3300rpm välillä

Kiitos jos jaksatte auttaa.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 19.2.2009 17:23

^ perinteiset:
- N75 ventiili rikki
- MAF rikki
- VNT siivet jumissa ahtimessa

Vikakoodeja?

Kaikista näistä löytyy paljon keskusteluja tälläkin foorumilla. Kohtalotapaukset löytää kun käyttää haku- toimintoa.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 19.2.2009 18:05

Ei löytynyt ainuttakaan vikakoodia, tänään kävin testaamassa. MAF ehjä.

Mites tuon N75 tarkistaminen? en huomannu kysyä että näkykö se tuossa tarkastuksessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa