Transporter T4 2.4 D AAB-koneen tyhjäkäynnin säätöruuvi ??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jussi S
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2008 10:00

Transporter T4 2.4 D AAB-koneen tyhjäkäynnin säätöruuvi ??

ViestiKirjoittaja Jussi S » 13.10.2008 12:44

Heips,

moitiskelin aiemmin 2,4 D:n huonoa suorituskykyä ja luettuani muutaman jutun rohkenin kääntää hieman syöttöruuvia isommalle. Nyt menee jo mukavammin eikä kaikki mopopojat aja heti ohi. Ruuvin kääntö vaikutti myös tyhjäkäyntiin, jonka kierrokset hieman nousivat. Löysin muutaman kuvan netistä ja jopa Alfamerin piirroksen, mutta eipä löydy pumpusta sopivaa ruuvia, josta tyhjäkäynti säätyisi. Pelkkä kaasuvivun säätöruuvi ei tuntuisi riittävästi vaikuttavan. Onko AAB-koneen -97 pumpussa jossain erillinen tyhjäkäynnin säätöruuvi ja jos on niin missä kohtaa ?

kyseleepi

Jussi

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 13.10.2008 14:57

Ei siinä taida muita olla kun tuo vivun säätöruuvi. mut pitäs se silläkin saada pienenemään jos et kymmentä kierrosta sitä syöttöruuvia pyörittänny.:)
Jos tuntuu että ei vaikuta niin kato että kaasuvaijerissa on varaa tulla pitemmälle. sen säätö on siinä pumpun päässä vaijeripitimessä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.10.2008 18:46

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Puolikierrosta syöttöä ruuvata suuremmalle riittää "hieman" ei vielä sano mitään, säätöruuvit lähes samat/samanlaiset kuin 1,6-1,9 pumpun.
Viimeksi muokannut sa, 15.10.2008 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RedDiesel
-
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2008 18:56

ViestiKirjoittaja RedDiesel » 13.10.2008 19:02

Kyllä pitäisi olla kyseisessä laitteessa ruuvi tähänkin tarkoitukseen, taisi olla pystyasennossa

Jussi S
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2008 10:00

Hieman....

ViestiKirjoittaja Jussi S » 13.10.2008 20:46

Joo, kiitti vastauksista. Kokeilen huolellisemmin siitä vivun ruuvista. Tavoittelin "hieman" lisäystä eli puoli kierrosta, mutta kun se lukituskin kiristyi enemmän kuin ennen, niin saattoi mennä reilummin. Sinettikin oli paikoillaan ja on yhä, mutta taitaa kiertyä mukana. No ei ainakaan puske mustaa, mutta jaksaa mennä paremmin liikenteen mukana satasen yläpuolella.

Ei silti, että tämä mikään raketti olisi. Onneksi on henkilöauto normaaleihin ajeluihin.

Hyviä syksyjä,

Jussi

P.S onko jollain tiedossa edullista hankintalähdettä aurinkolipalle, olisi niin prooooo jotta

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.10.2008 6:53

Kyllä tuollaisella normaalilikkenteen mukana pysyy, mutta sitten harmittaa ja pistää puntaroimaan ohitusmahdollisuuksia, kun aina tulee hitaampia eteen ja pitäisi päästä ohi. Ei ole raketti ei, mutta vaatimaton suorituskyky kannustaa ennakoivaan ajotapaan.

Itselläni kyllä hoituu kaikki ajot pakulla. Siihen mahtuu koirat, työkalut, ihmiset jne. ja tarvittaessa toimii retkeilyautonakin. Perään voi tarvittaessa kytkeä lähemmäs parin tonnin kärryn, jos tila loppuu kesken.

Vepron aurinkolippaa voi kysellä esim. marmoritiskiltä. Jos tuulilasi on hiukankin vanha ja kulunut, kannattaa vaihtaa uuteen kaksivärilasiin, jossa on valmis tummennus yläreunassa. Asennettuna lasin hinta asettuu muistaakseni samoihin aurinkolipan kanssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 21 vierailijaa