Transporter 2.5 TDI 1997 ACV, syöttöpumpun pun. johto? KUVA

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Transporter 2.5 TDI 1997
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.9.2008 11:43

Transporter 2.5 TDI 1997 ACV, syöttöpumpun pun. johto? KUVA

ViestiKirjoittaja Transporter 2.5 TDI 1997 » 21.9.2008 11:51

Mikä tämä johto on otsikon Transporterin syöttöpumpussa? Liittyykö johonkin säätöön tai mittaukseen?

Kuva

Johto päättyy leukoihin, jotka puristettu tuohon johtonipun ympärille akun viereen.

Kuva

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 21.9.2008 12:05

Aikas erikoisen oloinen viritys. Kaksi ko. autoa joskus omistaneena en ole tollaiseen törmännyt.
Voisko olla ihan vaan joku DIY-lisämaadoitus? Ainakaan tossa johtonipussa missä "leuat" on menee ainoastaan maadoitus.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 21.9.2008 12:19

Täysin varmaksi en tuosta mene sanomaan, mutta oma veikkaus on että tuo on sammutussolenoidi.
Se että miksi se on noin kytketty, niin ei ihan heti tule mieleen.
Solenoidi toimii niinpäin että kun siihen kohdistuu jännite niin solenoidin kärjet vetävät ja polttoaine pääsee virtaamaan, kun virta katkeaa niin solenoidin toimiessa katkeaa myös polttoaineen virtaus.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.9.2008 17:53

Siihen sammutussolenoidille näkyy menevän vielä se alkuperäinenkin johto?

Ja nuo leuat vain "lepäilevät" tuossa muovieristeellä?
-ei siis yhdistä maahan eikä plussaan.


Kai sillä joku joskus jotain on koittanut testailla.. :)

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 21.9.2008 18:36

Eli koitappa purkaa tuo viritelmä pois, tuohan aiheuttaa vain sen että irrotessaan ja hauenleuan saadessa maita, koko härveli sammuu.

Transporter 2.5 TDI 1997
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 21.9.2008 11:43

Transporter 2.5 TDI 1997 ACV, syöttöpumpun pun. johto? KUVA

ViestiKirjoittaja Transporter 2.5 TDI 1997 » 21.9.2008 19:31

Kiitos hyvistä vastauksista. Asia selvisi.
Mittasin johdosta latausjännitteen auton käydessä ja 0 V sammuksissa, eli turha johto ja lisäksi vaarallinen. Täytyy poistaa. Varmaan testattu sammutussolenoidin toimintaa tai sitten annettu akulta jännite, jos ei ole muuten solenoidi avautunut.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

Häiriöitä

ViestiKirjoittaja uti » 21.9.2008 22:56

Jos on ollut häiriöitä solenoidin virran saannissa ja on laitettu piuha että saa nopeasti käymään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa