RP-koneen ahtaminen, mielipiteitä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

RP-koneen ahtaminen, mielipiteitä?

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.9.2008 17:21

Viikonloppua kuumeessa viettäen tuli aivopieru Jetan moottorin piristämisestä mekaanisella ahtimella. Puristussuhdehan tuossa on 9.0:1 joten pienillä paineilla ja paksuimmalla TDI:n kansipahvilla ajattelin voitavan toimia. Nokaksi 8v GTI, öljypumpuksi ajattelin KR:n tai TD:n pumppua, (ovatkohan sama osa?) muuten sisäkaluiltaan vakiona mentäisiin. Öljynlämmönvaihdin löytyy myös tallista.

Moottorinohjaus tulisi Megasquirtiltä, imusarja digifantista tai vastaava omavalmiste yhdellä kaasuläpällä ja kaasuläpän asentotunnistimella. Pakosarjaksi 1.6 GTI:n oikeaoppinen 2-haarainen. Putkisto on 2", katiksi löytyy A6 1.8T:n katti jos orkkis on liian ahdas. Vähäpäästöisenä siis pysyttäisiin. Tavoitteena 130hp ja 190-200Nm. Katsastukseen liittyvät ongelmat tiedossa..

Mielipiteitä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.9.2008 7:06

Laita PG:n kanget ja männät. Helppo ja kestävä tapa tiputtaa puristuksia ja kestää paremmin paineita kuin vaparinmännät. Ja laita PG:n öljypumppu myös, se on isoilla sisuskaluilla ja bolt-on.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.9.2008 9:29

Kiitokset neuvosta, tarkoitus oli selvitä konetta purkamatta. Ahdot kun jäävät alas, kyseessä on ihan käyttis jolla ajetaan talvellakin.

Eli PG:n ö-pumppa tehokkain/tuottavin?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.9.2008 9:32

Jos käyttikseksi meinasit jättää ko. auton, niin sit unohda se ahtaminen. :D Tai vaihda ainakin ne veivit ja männät.

Ja joo, PG:ssä on noista vakiopumpuista tehokkain ö-pumppu, onhan se vakionakin jo ahdettu.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.9.2008 9:55

No kerppele, ehkä ahtaminen täytyy sitten unohtaa ainakin toistaiseksi. Jos ei sitten löydy joltain PG moottoria ilman ahdinta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.9.2008 10:21

GTI nokka, peltisarja ja 2,5" putkisto, sitten vaihteistoksi vähän tiheämpi versio mikäli alkuperäinen vielä paikoillaan, niin noilla se tuntuu jo kivasti pirteämmältä (vähän aikaa..)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.9.2008 11:11

Toisaalta jos oikeasti halutaan vain 130 hv, niin vakiomännät ja vakiopuristuksetkin toimivat varmasti, kun vaan on sopivan kokoinen ahdin ja soppa riittää. Ehkä sitten jos tehotavoitetta nostetaan 100 hv, alkaa olemaan todellinen tarve G60 paloille.

Ja turbohan se olisi se juttu...

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 16.9.2008 11:45

No GT:n laatikko onkin jo tiedossa, eikä tosiaan ahdoissa olisi ollut tarvetta mennä 0.5bar ylemmäs. Jos sinnekään.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.9.2008 21:13

Kun noita volkkarin koneita saa muutenkin puoli-ilmaiseksi niin eikö olisi helpompaa ostaa yksi ylimääräinen jonka paremmalla ajalla rankentaisi valmiiksi niin ei tarttis öitä hikoilla, että käyttöauto toimii seuraavana aamuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa