Terve,
Tuossa noin puoli vuotta sitten hankin k*sipäisen Corrado G60 -91 mallin, joka on vain kokoajan vrikki, yhden vian korjaa niin tusina uutta tulee lisää.
Mitähän sitä kannattaisi koittaa seuraavaksi, kun järjestelmä hukkaa nestettä, mutten tosiaan tiedä mistä. Onko näissä jotakin tiettyjä paikkoja mistä vuotaa nestettä, öljyäkin näyttäs pohjassa olevan. Öljynpainevalo vilkuttelee, mutta se varmaankin johtuu väärästä öljynsuodattimesta, kun toisessa topicissa sanottiin ja kivasti motonetistä haistatettu taas p*skaa normaalilla 8v suodattimella.
Onkohan lämpömittarin vaihtaminen mittaristoon paha operaatio, kun oma ei toimi ja matkahuolto kuljettamassa mittaristoa, jossa pitäisi olla toimiva lämpömittari. Onko mahdollista että lämpömittari olisi yhdistty valvonnan anturiin (motonetin varaosaluettolosta löydetty ihmetys)?
Jo tehtyjä huoltoja:
-Jakopään hihna
-Hiilet laturiin
-Uusi vesipumppu
-Starttiin uudet hiilet ja rasvaus
-Ohjaustehostimen kiilahihna
-Jakopään kiristinrulla
-Pariin kertaan uudet öljyt ja suodatin (Mobil Rally Formula 5W-50)
-Virranjakajan kansi putsailtu
-Uudet öljynpaineanturit
-Uudet jarrulevyt eteen + palat
-Ahdin huollettu
-Takajarrusatulat huollettu
-Uudet jarrulevyt taakse + palat
-Uusi moniurahihna
-Vesiletkuja vähän tiivistelty vuotojen poistamiseksi
-Uusi jäähdyttimen termostaattianturi
-Takapyöriltä uusittu pari laakeria
-Etujarrusatulat putsailtu
-Uusi pikkuhihna ahtimelle
-Uusi anturi lämpömittarille (musta)
-Ahtoputkien jatkot tiivistetty massalla
-Jakonpään päässä oleva vesilaippa tiivistetty, kun vuosi vettä tajuttomasti
Eipä tule nyt muuta mieleen..
Kertoilkaas tietämättömälle vähän lisää tietoa Corradon huoltamisesta ja vinkkejä ongelmiin tai ohjailkaa muihin topiceihin, niitä tosin on kyllä todellakin tullut luettua tällä foorumilla, mutta eipä uudestaan lukemisesta haittaakaan ole.
On kyllä monta kertaa tehnyt mieli viedä auto paalattavaksi ja myyjä hirtettäväksi, mutta koitetaan. Kaikista vihjeistä ja neuvoista on oikeasti apua, kiitos!
PS: Niin autoon tuli juuri 200tkm täyteen.
Corradon huoltaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Onkohan lämpömittarin vaihtaminen mittaristoon paha operaatio, kun oma ei toimi ja matkahuolto kuljettamassa mittaristoa, jossa pitäisi olla toimiva lämpömittari.
Melko simppeli homma. Mittaristo irti kojelaudasta (yläreunasta löytyy pari ruuvia ainakin ja sitten sieltä mittariston sivuilta pari millä se itse kotelo on siellä kojelaudan sisällä kiinni). Mittaristo auki jonka jälkeen koko lämpömittaripaketti lähtee piirilevystä nostamalla irti (samassa taitaa olla myös polttoainemittari?) Uusi paikalleen ja kamat kasaan. Kannattaa ottaa ratti irti niin on tilaa paremmin irroitella sitä mittaristoa sieltä kojelaudasta.
Itse vaihdoin myös tuon lämpömittarin vaan eipä se alkanut silti toimimaan. Anturinkin pitäisi olla kunnossa joten epäilen että jostain on piuha poikki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa