1,8cl -> 1,8gli

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

1,8cl -> 1,8gli

ViestiKirjoittaja Lapex » 2.9.2008 17:23

elikkäs oon laittamassa konetta tuosta -86 jenkkimallin gli jetasta tuohon toiseen jettaan ja kone on siis 8v gt k-jetronic. mitä eroa on sähköillä näissä autoissa tekniikan vastaan ottaja siis -90 cl jetta 1,8

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.9.2008 18:50

Taitaisi olla helpompi todeta ne erot siellä pellin alla. Ota jenkkimallin johtosarja ja työntele pistokkeet paikalleen. Kaikki kaasuttimen johdot ovat turhia ruiskussa ja taasen siitä puuttuu ohjauspaineensäätimen, kaasuläppäkytkimen ym. johdot.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 3.9.2008 12:45

no mitä eroa on euromallin 1,8cl 8v ykspiste ruiskun ja euromallin 1,8 8v k-jetin sähköillä??

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.9.2008 16:07

Varmaan aika paljon.. K-Jetti käyttää korkeapaineista polttoainepumppua (6-7bar?) kun taas monojetin/motronicin paineet lienee jossain 1.5 hujakoilla. Liekö pumput samassa paikassa autoa?
Yksipiste ruiskuun tulee yksi moninapaliitin yksikön kylkeen ja toinen kaasuläppäanturille. Boksit on taatusti erilaiset, niiden johdotusta en osaa veikata, ja onko K-jetissä ylipäätään mitään ohjausyksikköä määränjakajan lisäksi? Sytkäboxit saattaa olla vaihtokelpoiset, K-jettiin tarvitaan lisäksi johtimet mm kylmäkäynnistyssuuttimelle, sille ohjausvirta koneen kyljessä olevasta lämpökytkimestä joten aika savotta on jos sulla ei ole kokonaista autoa josta ottaa kaikki tarvittava.

Lisäksi ongelmaksi muodostuu vähäpäästöisyys, -90 Jetta on kattipeli joten moottorinluovuttaja pitäisi olla KE-Jetronicilla varustettu 89->malli. Jenkkimallin moottori voi tälläinen ollakin.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 4.9.2008 18:23

tänks. pitää nakata tuo kone paikolleen ja sitte alkaa kaiveleen nokkaa nuitten sähköjen kanssa.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 4.9.2008 18:25

oiskohan kellään nakata tuosta minkäänlaista sähkökaaviota?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 4.9.2008 21:22

Hae kirjastosta korjauskäsikirja, siellä on lopussa sähkökaaviot (ei tosin jenkkimalleihin).

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 5.9.2008 15:25


honasz
-
Viestit: 180
Liittynyt: 5.7.2008 10:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja honasz » 6.9.2008 18:39

86 gli on ke-jetillä. a2resource.com löytyy paljon tietoa jenkkimallista. ei ainakaan äkkiseltään kaavoita näkyny ja vwvortex.com jos lontoo taipuu


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa