elikkäs tohon jetan sisuksiin pitäis saada jotain uutta kulahtaneen orkkiksen tilalle.
ekaks jos rattia vaihtas.
siitäpä kysymys. mikä ratti tossa cabriossa on? www.nettiauto.com/1868722
jotain tuommosta tekis mieli
jos tuo on orkkis vw ratti niin mitähän koko luokkaa? ei tarttis mikään ruori olla :)
ja tietäiskö kukaan mistä tuommosia tai samantapaisia saisi?
ratti jettaan mkII
Valvoja: ffp jäsenet
Saksan Ebayssa noita aina useampia myynnissä.
Kyseessä eräs cabrion vakioratti.
Mikä on autosi vuosimalli? Jos on ns. vanhemmalla ohjausakselilla, tuo sopii suoraan.
Jos ei, täytyy ohjausakselin päästä vetää "suurennusholkki" pois - alta pitäisi paljastua vanhempi, pienemmällä halkaisijalla oleva akselin pää.
Kyseessä eräs cabrion vakioratti.
Mikä on autosi vuosimalli? Jos on ns. vanhemmalla ohjausakselilla, tuo sopii suoraan.
Jos ei, täytyy ohjausakselin päästä vetää "suurennusholkki" pois - alta pitäisi paljastua vanhempi, pienemmällä halkaisijalla oleva akselin pää.
Onhan tuo yksi volkkarin parhaimman näköisistä ruoreista, mitä on ikuna tehty. Kuitenkin, vaikka se on pehmustettu, kehä on kuitenkin aika ohut ja liukas, joten se ei käytössä ole paras mahdollinen. Ko. ruorin hintaan saa käytettynä orkkis nahkaisiakin, joissa on sitten tuntumaakin. Noita löytyy sitten suoraan isolla boorillakin.
91-mallissa on se adapteri paikoillaan ja sen irrottaminen vaati kunnon ulosvetäjän, eikä tilaakaan ole paljoa ratin akselilla. Adapteri on kiristunut ratin mutterin avulla tiukkaan. Paria olen kokeillut irrotaa ja paikoilleen ovat jääneet kunnon vehkeitten puutteessa.
91-mallissa on se adapteri paikoillaan ja sen irrottaminen vaati kunnon ulosvetäjän, eikä tilaakaan ole paljoa ratin akselilla. Adapteri on kiristunut ratin mutterin avulla tiukkaan. Paria olen kokeillut irrotaa ja paikoilleen ovat jääneet kunnon vehkeitten puutteessa.
OT:
Meneekö 92:sen transportterin ratti kakkis-jettaan?
Tai se ratti on Projektzwo:n ratti
http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=142
Tai se ratti on Projektzwo:n ratti
http://www.projektzwo.de/artikel/fzg.ph ... fzg_id=142
uskosin että se passaa jettaan, mut en kyllä osaa varmaks sanoa.
Tätä olin mieltä minäkin 80-luvulla kun jonkun tojotan formulingia voort kapriin asentelin. No eihän se poori sattunu sinnepäinkään, mutta onneks olin (ja olen) niin nero, että älysin hakata sen väljän akselin ja keskiön välin tilkkeeksi kourallisen pieniä nupinauloja. Hyvin taipu kapri mutkiin, ei moitteen sijaa.
Toivottavasti älyätte olla soveltamatta tätä ohjetta.
Kyllä se käy, jos on 17 mm boorilla. Vilkkukehä on portterissa erilainen, palautuskynsi on pidempi. Kehät ovat (yleensä) vaihtokelpoisia, mutta olen kohdannut poikkeuksiakin, kuten Edition Blue -ratti.
Tuossa Projektzwo mainoksessa puhutaan kolmosmallista, mutta kuva on portterista, ilmeisesti ratti on siis 23 mm boorilla ja asennetaan sovitteella portteriin.
Ei tuo Edition Bluekaan mitenkään erikoisen näköinen ole, mutta melkoista hintaa tuosta saa Saksan kaupassa maksaa käytettynäkin. Merkki maksaa.tuo kyseinen ratti ei ole minkään näköinen :)
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”