Kumpaan suuntaan moottori nojaa kiihdyttäessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kumpaan suuntaan moottori nojaa kiihdyttäessä?
On hieman typerä kysymys, eli pitäisi keksiä kumpaan suuntaan moottori "nojaa" kun lähdetään kiihdyttämään eteenpäin? Itse ajattelin että moottori nojaa eteenpäin?
Eli pointti on siinä kun pakosarja ei ole ihan sopiva corradoon (tarkoitettu alunperin mk2:seen) ja jurnuttaa tietyillä kierrosalueilla koriin niin mietin ratkaisuja tuohon ottaako se alta vai päältä kiinni kiihdyttäessä. ( ainakin yläpuolelle ei liikaa tilaa jää, mutta ajattelin vielä varmistaa)
Ja siis se ottaa kiinni koriin vain kun on vaihde sisällä. muuten ei resonoi ylimääräistä..
konehan on 2.0 16v, jos tällä merkitystä.
Eli pointti on siinä kun pakosarja ei ole ihan sopiva corradoon (tarkoitettu alunperin mk2:seen) ja jurnuttaa tietyillä kierrosalueilla koriin niin mietin ratkaisuja tuohon ottaako se alta vai päältä kiinni kiihdyttäessä. ( ainakin yläpuolelle ei liikaa tilaa jää, mutta ajattelin vielä varmistaa)
Ja siis se ottaa kiinni koriin vain kun on vaihde sisällä. muuten ei resonoi ylimääräistä..
konehan on 2.0 16v, jos tällä merkitystä.
Viimeksi muokannut Juissi, 5.8.2008 16:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
Ja nyt tästä ronsuilevasta keskustelusta voisin päätellä että olin väärässä ja kone siis taipuu taaksepäin ja putki siis mitä todennäiköisemmin ottaa alta kiinni.. kiitos tästä.
Alla nyt vaan on sen verran enemmän tilaa että kuvittelin että pakkohan sen ottaa ylhäältä kiinni kun tuntuis että käyrä nuohoo ihan tunnelin eristeitä .
Ja sekin ihmetyttää että kieroksilla se ei ota missään vaiheessa kiinni mutta saman tien kun vaihde on silmässä niin alkaa resonoimaan. ilmeisesti kone liikuuu niin paljon enemmän veto päällä, niin tai tietenkin oisiko tämä oire takimmaisen moottorintukikumin väsymisestä??
Alla nyt vaan on sen verran enemmän tilaa että kuvittelin että pakkohan sen ottaa ylhäältä kiinni kun tuntuis että käyrä nuohoo ihan tunnelin eristeitä .
Ja sekin ihmetyttää että kieroksilla se ei ota missään vaiheessa kiinni mutta saman tien kun vaihde on silmässä niin alkaa resonoimaan. ilmeisesti kone liikuuu niin paljon enemmän veto päällä, niin tai tietenkin oisiko tämä oire takimmaisen moottorintukikumin väsymisestä??
Ja sekin ihmetyttää että kieroksilla se ei ota missään vaiheessa kiinni mutta saman tien kun vaihde on silmässä niin alkaa resonoimaan. ilmeisesti kone liikuuu niin paljon enemmän veto päällä, niin tai tietenkin oisiko tämä oire takimmaisen moottorintukikumin väsymisestä??
Vaikkei asiaan mitenkään liitykään niin itelläkin AEBbi täristää rattia perkeleesti kun on vaihteisto D:llä.
Eiköhän moottori pyri kallistumaan vedätyksessä vastakkaiseen suuntaan, kuin voiman ulostulo. Eli eri suuntaan kuin mihin vetarit/kardaani pyörii.
Piti ihan Dartilla kokeilla, kyllä se kone kampeaan samaan suuntaan meni eteen- tai taaksepäin. Ja sama vaikka ei ole mitään vaihdetta päällä.
Edit:Prkle mutta toi poikittaiskone VR6 kampeaa erisuuntiin ykkös- ja pakkivaihteella. :)
Eli lopputulos on, johonkin suuntaan ne heiluu jokatapauksessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa