1.8i aam kansiremontista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

1.8i aam kansiremontista

ViestiKirjoittaja daibaduu » 1.8.2008 10:39

Ootteko vaihtanu kannen kiinni laitoin yhteydessä aina uudet kannen pultit vai meneekö vanhoilla vielä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 1.8.2008 10:45

Uusilla ja vanhoilla pulteilla oli ainakin omassa semmonen 3-4mm pituusero.. eli kannattaa harkita tosissaan laittaako uusia :)

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

ViestiKirjoittaja daibaduu » 5.8.2008 17:27

Jep, menee kuulema vanhoilla pulteilla ainakin vw:llä sanovat mutta mites tuo kiristys kun tuossa repäsin tuon kannen juuri kiinni 60nm+45ast.+45ast. niin oiskos tässä pitänyt olla joku jälkikiristys lämpimäksi käytön jälkeen kun tuossa manuskassa ei ollut muuta mainintaa kuin nuo momentit? Uskaltaako tuota enää mennä aukomaankaan kun on jo väännetty kiinni kylmänä ettei taas tarttee käydä oikomassa kantta?
Viimeksi muokannut daibaduu, 5.8.2008 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.8.2008 17:29

Siitä olis ollu maininta kiristysohjeissa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.8.2008 18:08

Tähän asti ainakin on ollut volkkarin kannenpultit venyviä. Mitäs vittua ne siellä vw:llä nyt meinaa? vaiha vaan ne pultit ettet tee turhaa työtä, hintaakin niille saattaa kertyä jopa 20€.
Aina olen pultit vaihtanut.

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

ViestiKirjoittaja daibaduu » 5.8.2008 18:45

Sanoivat että bensakoneeseen ei tartteis vaihtaa pultteja ja että diesel koneeseen pitäis vaihtaa joka aukasun yhteydessä....

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 5.8.2008 18:48

Itsellä ollut kansi irti aikas monestakin koneesta vuosien varrella.
Ollut 1.6 , 1.8 ja 2.0 kaasaria sekä ruiskua.
Yhteenkään kasiventtiilikoneeseen en ole uusia pultteja laittanut eikä yksikään porsinut kansipahvista.
Ehkä tuuriakin, tiedä sit.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.8.2008 21:07

60nm+45ast.+45ast


Mitähän ne tuommoset, ainaki kakkakoppaan oli kiristys 40nm, 60nm, +90ast, +90ast. Ilman mitään löysäilyjä ja jälkikiristyksiä.

Ei kyllä kaduttanu yhtään että satsasin sen 13e nuihin uusiin pultteihin kun vertaili niitä pituuseroja..

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

ViestiKirjoittaja daibaduu » 5.8.2008 21:29

Joo olin näköjään laittanu mitä sattuu tuohon eli oikeet kiristysmomentit oli juuri nuo mainitsemat.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 6.8.2008 0:28

Sama täällä!
Aina on tullut vaihdettua venyvät pultit uusiin joka avauksen jälkeen...Oli se sitten mikä tahansa kikotin. Sillä sitä turhaa työtä on ikävä tehdä toistamiseen ikävässä tapauksessa :(


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa