Mistä löytyy kakkoskoppasessa golffissa lämpöanturi, siis se mikä antaa singnaalin mittarille?
Koitin ehtiä sitä tuolta konetilasta, mutta en löytänyt kuin kaksi kaksinapaista lämpökytkintä jotka molemmat sijaitsevat kannessa siinä palikassa johon ylävesiletku tulee. ja sitten löysin kannenpäästä yksinapaisen ö-paine anturin ja toinen ö-paine anturi oli öljynsuodattimenjalassa. Johtosarjassa on yksi ylimääräinen johto joka tulisi siihen lämpöanturiin joka ei satu silmään vaikka miten ehtii.
Niin ja moottori on GU 1.8 kaasari. Olisin kiitollinen jos joku kertois mistä sen lämpöanturin pitäs löytyä.
Missä lämpöanturi G2??
Valvoja: ffp jäsenet
jotenki muistelen että syylärissä,kuskinpuoleisessa reunassa se hässäkkä misssä on vissiin flektin anturi kans. jotenki semmonen muistikuva että entisessä vessassa sieltä katkesi johto niin mittari heitti toimimasta.
tämä oli nyt erittäin hatarien muistikuvien varassa. =)
itellä oli GU pannulla
Edit:hyvä että joku parempi muistinenkin löytyy. =D
tämä oli nyt erittäin hatarien muistikuvien varassa. =)
itellä oli GU pannulla
Edit:hyvä että joku parempi muistinenkin löytyy. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 16.7.2008 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No juuri tuossa sen pitäisi olla, musta anturi on mittarille ja muun väriset muuhun käyttöön.mutta en löytänyt kuin kaksi kaksinapaista lämpökytkintä jotka molemmat sijaitsevat kannessa siinä palikassa johon ylävesiletku tulee
No siellä ei pitäisi olla muuta kuin flektin lämpökytkin.jotenki muistelen että syylärissä,kuskinpuoleisessa reunassa se hässäkkä misssä on vissiin flektin anturi kans.
Siinä kanteen tulevassa ylävesiletkun liitoksessa olevat kaksi lämpökytkintä ovat väreiltään punainen ja valkea ja molemmat ovat kaksinapaisia ja molemmissä lukee 55-86 astetta. Molemmat alkuperäisiä ja tämä tarvike anturi on yksinapainen. Voisko olla että edellinen omistaja olisi vaihtanut tuon letkun lähdön jostain muusta koneesta ja siinä pitäs olla kolmelle anturille paikka?
^ Mulla oli Golfissa kaksi anturia tuossa, moottorinohjauksen sininen ja lämpömittarin musta. Tosin noita muovikappaleita ei saanut kuin 3-haaraisena ja yksi lähtö piti tulpata. Silloin piti oikein varaosamyyjän kanssa pihalla käydä ihmettelemässä anturien määrää, yleensä noissa on kuulemma 3 anturia. Saattaa siis olla, että joku on tehnyt muutoksia tai sitten tuossa yksilössä se anturi on alunperinkin jossain muualla.
Onko syylärin kyljessä vain yksi lämpökytkin? Entäs muualla vesiletkuissa?
Onko syylärin kyljessä vain yksi lämpökytkin? Entäs muualla vesiletkuissa?
Lämpömittarin anturin pitäisi olla 2-napainen. Näin ainakin mulla oli, tosin uudempien sähköjen myötä noissa saattaa olla muutoksia, omani oli 91-mallinen.Molemmat alkuperäisiä ja tämä tarvike anturi on yksinapainen
Joo tuossa näkyy olevan tuo anturiteline alumiininen ja syylärissä ei oo kun tuo yksi katkaisija joka ohjaa flektiä. Lohkon kylestäkään en löytänyt mitään paikkaa johon tuo kävisi. Tuo tosiaan ihmetyttää tuo "ylimääräinen johto" joka on johtosarjassa ja siihen kun kytkee tuon tarvike anturin niin mittari toimii niinkuin pitääkin. Kaiken järjen mukaan sille pitäs paikka olla. Pitää varmaan tehdä ylävesiletkuun palikka johon saa tuon anturin kiinni. Sitä on näkyy yritetty korjata ennenkin kun johtojen päät on katkottu niin ei saa edes johdon pituudesta vihjettä.
Kiitoksia vastauksista.
Kiitoksia vastauksista.
^Tuossa pitäisi käsittääkseni olla muovinen palikka, joku on varmaan vaihtanut siihen jostain vanhemmasta koneesta kestävämmän alumiinisen. Muovinen kappale menee heittämällä paikoilleen, mutta anturien kiinnitys taitaa olla erilainen. Alumiinisessa anturit on kiinni kierteillä ja muovisella painamalla ja sokalla, vaatii siis erilaiset anturit ja lämpökytkimet.
itellä anturi löytyy ylävesiletkusta jossa on 2 anturaa peräkkäin, se oli se etummainen 2 napainen liitin musta muistaakseni, motonetist ostin ja hyvin on mittari sen vaihdon jälkeen pelannut. nopea homma vaihtaa ku muistaa ottaa paineet pois järjestelmästä ennen ku repii anturin pois, muuten voi vesi lentää. niin golpeero on 1.6 vm. 91
Se ylimääräinen johto on luultavasti maadoitus.
Joo niin varmaan onkin kun virranjakajan ruuvin alla on semmonen latta tyhjänä johon tulee abicoliitin. Edellisen omistajan jäljiltä oli tuo johtosarja korjailtu sokeripalalla ja johdot oli irti. Tuurilla vetäsin nuo johdot nuihin kytkimiin :) ja tuskin on oikein kun on viisi mahdollista paikkaa per johto.
Mutta jos yhden johdon vetää maahan niin silloin ei jää kuin neljä johtoa ja ne kuuluisi nuihin kytkimiin. Pitäisikö tuossa olla yksi vai kaksi kytkintä, että jos toinen on ylimääräinen joka on tuon lämpöanturin paikalla. Molemmat kytkimet ovat kyllä alkuperäisiä. Ja tässä tarvike anturissa on sama kierre kun kytkimissä.
Jos jollain olisi kertoa johtojen värejä niin olis helpompi arvata johtojen paikka. Keltapunainen oli muistaakseni mittarille menevä johto-->siitä mittari reagoi kun laittaa suoraan maahan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa