2,0 16v ABF jakopää

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hese
-

2,0 16v ABF jakopää

ViestiKirjoittaja Hese » 8.7.2008 7:48

Päätin viedä kakkosauton paikalliselle huoltoasemalle jakopääremonttiin ja samalla piti tehdä kaikenlaista muutakin. Työ on siellä halpaa, mutta toisinaan ollut vähän sanottavaa. Ykkosautoa en kyseseiseen pajaan ole vienyt. Kotona huomasin, että ainakaan erittelyssä ei ollut hihnan kiristintä.

Oma mieleipiteeni on, että se olisi ehdottomasti pitänyt vaihtaa, mielestäni halpa henkivakuutus moottorille. Autolla on ajetttu 175t ja kiristin on vaihdettu 90t kohdalla. Mitä mieltä olette asiasta? Kestääkö kiristin vai vaadinko vaihdon ikäänkuin takuuna. Muut hihnat oli samalla kyllä vaihdettu.

Oma filosofiani on, että korjataan kerralla enemmän ja vaihdetaan vaikka turhia osia jotka menevät samalla työllä kuin että kuukauden päästä alkaa taas joku 15€ pusla ym kolista. Lisäksi pakoputken liitos vuotaa ja miten mahtaa kulmat olla raidetangon pään vaihdon jälkeen...

Tero
-

ViestiKirjoittaja Tero » 8.7.2008 8:21

Kyllä mä ainakin vaihtaisin sen. Rikkoutuessaan aiheuttaa kuitenkin melkolailla tuhoa.

Mulla joskus KR-koneessa, muusta syystä jakopäätä aukoessani huomasin että kiristinrulla oli haljennut niittauksistaan, enää yksi niitti oli kiinni. Tässä vaiheessa rullalla kilometrejä 40t. Total-destruction oli siis todella lähellä.

Habbo
-

ViestiKirjoittaja Habbo » 8.7.2008 8:58

Eikös ton kiristimen näe, kun raottaa jakokoppaa yläpäästä pikkasen auki. Saisi ainakin varmuutta että onko sitä vaihdettu vai ei.

Markku M.
-

ViestiKirjoittaja Markku M. » 8.7.2008 9:35

Jotkut korjaajat ovat sitä mieltä, että kiristintä on täysin turhaa vaihtaa joka kerta. Itse taas olen sitä mieltä, että kyllähän se kannattaa joka kerta vaihtaa ehdottomasti. Rikkoutuessaan saattaa aiheuttaa kuitenkin aikamoista tuhoa.

Hese
-

ViestiKirjoittaja Hese » 8.7.2008 11:09

Tuossa moottorissa tulee silppua, mutta esim. noissa vanhoissa perus 1,8 moottoreissa vain matka katkeaa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”