Soittimen virrat
Valvoja: ffp jäsenet
Soittimen virrat
Oon laiska käyttämään hakua jotenka ei löytyny kunnolla vastausta.
Auto on g3 ja eikös siinä keskimmäises avaimen asennos kuuluusi mennä mankkaan sellaanen virta että sen saa napista päälle?
Virtakynällä näki että ku avainta liikuttaa millin pari edestakaasi siinä keskiasennos, ni ACC johdos virta "pätki".
Ongelmat: Kun virta käännetään autos päälle soitin sammuu, avaimen keskiasennos mankka pelaa vain silloin tällöin.
Olisko se ny se virtalukonpohoja nii kulunu?
Auto on g3 ja eikös siinä keskimmäises avaimen asennos kuuluusi mennä mankkaan sellaanen virta että sen saa napista päälle?
Virtakynällä näki että ku avainta liikuttaa millin pari edestakaasi siinä keskiasennos, ni ACC johdos virta "pätki".
Ongelmat: Kun virta käännetään autos päälle soitin sammuu, avaimen keskiasennos mankka pelaa vain silloin tällöin.
Oon aika laiska vastaamaan kunnolla, mutta kun itelläkin on geekolome niin eikös siinä kekimmäisen avaimen asennossa kuuluisi jos grammari tai magnetofooni vaan toimis, mut virtaa ei mee jos ei oo jännitettä ja kaippa se pätkii jos ei virtaa. Kaikki grammarit ei mee napista ees päälle mut joissain on sellainen kahva mistä sen saa verettyä irtei nii saa vaikka katon päälle. Ite kokkeilin virtakynällä kattoa, mut melekein puhkasin silmän, kaleidoskoopilla kannattaa kattoa siellä on kivoja kuvia ku vaan pyörittellee sitä kehhää, eikä mee silimä puhki ja otsallaki jokku kuulemma näkkeee. Jos sitä avvainta liikuttellee nii milliki pienee nii se saattaa olla silimässä jos sillä kirppuu tökkii. Kaveri oli kerran nii kännissä set ku avvainta kääns virtalukossa nii se sammu stn. Miten si lie jos autossa on ceeteesoitin eikä magnetofoonia ollenkaan nii syttyykö se jos avvainta kääntää talon eteisen oven lukossa ja sammuuko se jos makolla töhhäyttää piliven? En tiijä!
no, oisko?
-eiköhän se virtalukonpohja ole sitten vaihtokunnossa jos pätkii.
no, oisko?
-eiköhän se virtalukonpohja ole sitten vaihtokunnossa jos pätkii.
-
- -
Eikös se toimi monessakin volskissa tupakinsytytin suorassavirrassa.
Vitoskoppasten aikakaudella EI enää.. prkl
-Ei sitä saa päälle vag-comillakaan. Pitäs piuhaa vetää jos tahtoo jatkuvaa...
Avossa ei myöskään toimi toi virtalukon heräte.. ei oo jassanu viel vaihtaa.
Pitää muistaa aina sammuttaa soitin kokonaan.
...Se virtalukonpohja kun vaikuttaa melko moneen muuhunkin asiaan, ei se soitin ainoa ole... Kohta alkaa tuulilasin pyyhkimet sekoilla, ja pian autoa ei saa edes käyntiin...
Huomasin juuri eilen, että mulla on alkanut juuri nuo pyyhkimet sekoilemaan -04 Borassa. Onkohan tässä tullut sitten sössittyä jotain kun vaihdoin itse soittimen autoon ja johdot oli jonkin aikaa niin päin että soitin kadotti asetukset aina kun auton sammutti. Myöhemmin vaihdoin iso-johdosta virtajohdot toisinpäin ja nyt asetukset kyllä pysyvät muistissa. Olisiko tuo väärinkytkentä voinut käräyttää virtalukon pohjan? Taitaa mennä oppiraohojen makseluksi...
En ole ehtinyt eilisen jälkeen testailemaan, mutta sellaista teki että ei suostunut pyyhkimään vaikka viiksestä kuinka ränkläsi. Sitten välillä taas pyyhki normaalisti. Tihkulla saattoi esimerkiksi toimia ihan normaalisti, mutta sitten vain kesken kaiken lakata pyyhkimästä. Voisikohan tuossa itse viiksessä sitten olla jotain kosketushäikkää. Pyykijät palasivat kyllä aina alkuasentoon ja nopeuskin vaikutti mielestäni ihan normaalilta.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”