Kansigallup
Valvoja: ffp jäsenet
Nyt on sitten uus kansipahvi AJM:ssä. Menihän tuossa remontissa 8,5 h, mutta kyllä kannatti. 1 ja 2 sylinteristä oli kansipahvi yhteydessä vesikanaviin. Ei ollu onneksi vielä ehtinyt kantta syövyttämään, joten "vähän" halvemmaksi tuli. En tiedä mitähän merkkiliikkeet/nyrkkipajat velottaa moisesta projektista, mutta tämä jäi maksamaan vajaa 100 egee (osat)...siis jos omalle työlle ei laske hintaa.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 24.7.2003 11:13
Passat TDI -98 AFN 81kW
Kansigallupille jatkoa. Kannentiiviste vaihdettu 373tkm. Kansi tasohiottu ja venttiilinvarrenkumit sekä stefat vaihdettu. Oireina oli nesteen häviäminen ja paineen keräytyminen paisuntasäiliöön. Hintaa lystille tuli 550 euroa (ei tehty laakkosella), josta myyjäliike maksoi puolet koska 3kk ostoturva oli vielä voimassa.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
mulla meni turbotetusta 1.6d:stä paffi "ehkä" n.350tkm kun oli mittarissa..
tosin tuo paffi meni vähän sen takia kun alkutalvesta vesiletku halkes ja karkuutti nesteet pellolle ja pääsi sen takia lämmöt pompsahtamaan,heti sen jälkeen alkoi lievästi oireilemaan ja viime vk:lla levahti lopullisesti.
kansi kävi koneistamolla oikaisussa ja nyt on uusi paffi paikoillaan ja taas matka jatkuu,ainakin toistaisexi..:)
tosin tuo paffi meni vähän sen takia kun alkutalvesta vesiletku halkes ja karkuutti nesteet pellolle ja pääsi sen takia lämmöt pompsahtamaan,heti sen jälkeen alkoi lievästi oireilemaan ja viime vk:lla levahti lopullisesti.
kansi kävi koneistamolla oikaisussa ja nyt on uusi paffi paikoillaan ja taas matka jatkuu,ainakin toistaisexi..:)
AFN Passatista petti tiiviste 205 tkm kohdalla. 2. pytty oli vuotanut painetta vesitilaan, viimeisellä vianhakutestillä takanatulija pyyhki tuulilasia puhtaaksi Passatin nesteistä...
Nyt tulee ARP:n pinnapultit pitämään pakettia kasassa. Venttilin ohjurit meni kaikki vaihtoon, ovat kuulemma niin lyhyet että kuluvat suhteellisen nopeasti.
Pientä viritystä tulee tietysti samalla, nokka-akseli hiotaan 1mm isommalle nostolle ja vähän lisää asteita. Näillä näkymin tulee sama nokka kuin 'euron' Golfissa.
Nyt tulee ARP:n pinnapultit pitämään pakettia kasassa. Venttilin ohjurit meni kaikki vaihtoon, ovat kuulemma niin lyhyet että kuluvat suhteellisen nopeasti.
Pientä viritystä tulee tietysti samalla, nokka-akseli hiotaan 1mm isommalle nostolle ja vähän lisää asteita. Näillä näkymin tulee sama nokka kuin 'euron' Golfissa.
jatkoa gallupille: afn ja 194tkm, kannentiiviste vaihtoon. vuoto 2. ja 3. sylinteristä vesitilaan. rupes työntämään nestettä pihalle paisarin kautta. täytyy ottaa homma osittain omalle kontolle, n75 ollut ilmeisesti sökö n. vuoden. laitoin ahtomittarin vasta loppukesällä. meni vikatilaan pakkasilla viime talvena koko ajan. vastaavan teki alkuviikolla kun vein autoa tiivisteen vaihtoon, pakkasta 14 astetta. ennen vikatilaan menoa n. 10 kiihdytystä eri vaihteilla, joka kerta ahdot n. 2,2- 2,3 kiloa. turbo huollettu joten siivet liikkuu jouheasti. ihmetyttää vaan ettei ecu reagoinut koviin ahtoihin jo ekassa kiihdytyksessä.
AAZ 325tkm ajettu. Kantta eikä pahvia vielä papereiden ja aikasemman omistajan mukaan vaihdettu mutta hiukan pitää märkänä koneen takapuolella En oo varma sotkeeko/hävittääkö tuo KKK 03 öljyä vai kanspahvi. Hyvin tuo ainaki vielä liikkuu piristettynäkin ja en oo jaksanu asiaan paneutua kun menee vielä öljynvaihtoväli öljyä lisäämättä ja ei nesteitä sotke.
Vakio turbo ja peltitiiviste, voihan olla kansikin halki varmistuu mistä kun otan auki..
EDIT:Pahvi pettänyt 2syl kohdalta jakopäästä katsottuna ja teräksinen on..
Onko ensimmäinen ATD josta pahvi mennyt?
EDIT:Pahvi pettänyt 2syl kohdalta jakopäästä katsottuna ja teräksinen on..
Onko ensimmäinen ATD josta pahvi mennyt?
Viimeksi muokannut LTR, 26.1.2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AFN 1.9tdi 81kw, A6 Audi, vm98, ajettu 230 000. Paisuntasäiliön korkin kautta alkoi hävittämään nestettä. Hävikki pysähtyy n. sentti min rajan alle. Syylärin putket kovat. 1500kierroksen jälkeen paine lisii selvästi. Eli kannentiiviste sökö, tänään mitattu häkä järjestelmästä. Kone on vielä kiinni. Selvittely rempan kuluista menossa... Jakohihna vissiin menee uusiin samalla. Näyttäs tonnin paukulta, kiva kiva, prkl...
Onko vinkkejä kannen töistä/ mikäli joutuu uusimaan koko kannen. Onko takuu kunnostettuja kansia olemassa?
Onko vinkkejä kannen töistä/ mikäli joutuu uusimaan koko kannen. Onko takuu kunnostettuja kansia olemassa?
Noilla kilometreillä kannattaa uusia venttilien ohjurit ja paininkupit. Tasopinta tietysti pitää plaanata. Uudet tiivisteet siihen päälle niin noin 300-350 e menee noihin. Suomesta ei tuolla rahalla kyllä kantta saa.
Jotkut on pultanneet kovasti viritetyissä tdi-koneissa kannen kiinni 12.9 pulteilla ja kiristys noin 100-110Nm.
Jotkut on pultanneet kovasti viritetyissä tdi-koneissa kannen kiinni 12.9 pulteilla ja kiristys noin 100-110Nm.
Jatketaan vanhaa ketjua... AJM Passat -00 180 tuhatta ja rapiat mittarissa. Tänään vaihdettu takuuseen kannentiiviste. Muutaman kerran ilmattu, lohkolämmitin ja lämppärin kenno tuli tuohon vaihdettua ennenkuin kannentiiviste lopulta katottiin (kysyin heti ekalla kertaa voisiko vika olla kannentiivisteessä).
Toivottavasti nesteet alkaa lopulta pysyä koneessa...
Toivottavasti nesteet alkaa lopulta pysyä koneessa...
zakari kirjoitti:AFN 1.9tdi 81kw, A6 Audi, vm98, ajettu 230 000. Paisuntasäiliön korkin kautta alkoi hävittämään nestettä. Hävikki pysähtyy n. sentti min rajan alle. Syylärin putket kovat. 1500kierroksen jälkeen paine lisii selvästi. Eli kannentiiviste sökö, tänään mitattu häkä järjestelmästä. Kone on vielä kiinni. Selvittely rempan kuluista menossa... Jakohihna vissiin menee uusiin samalla. Näyttäs tonnin paukulta, kiva kiva, prkl...
Mulla hukkaa AFN jäähdytysnesteitä johonkin. Paikallisella diesel-pajalla eivät löytäneet vuotoa ulos, eikä kuulemma tee painetta vesitilaan. Öljytkin näyttää mustilta, eli sinne sitä vettä ei lie mene.
Mihin se neste voi hävitä?
AVF 2002 96kw 350tkm mittarissa ja oireena savuttaminen.
Vika löytyi kuluneesta nokka-akselista ja yhdestä läpiasti kuluneesta painimesta. Toinenkin painin oli lähellä läpikulumista. Muut olivat ok.
Laakkosella tarjosivat uutta kantta hiluineen hintaan 2200 euroa. Kun nokka laakereineen maksaa 1000 euroa niin tuo heidaä tarjoamansa lienee korjattu kansi, ei tehdasuusi?
Koneesta mitattiin ohivuodot ja puristukset ennen remonttia. Kaikki oli ok..
Mutta nokka oli oikeasti loppu..Nyt uusi nokka, laakerit ja painimet ja hyvin toimii..
Vika löytyi kuluneesta nokka-akselista ja yhdestä läpiasti kuluneesta painimesta. Toinenkin painin oli lähellä läpikulumista. Muut olivat ok.
Laakkosella tarjosivat uutta kantta hiluineen hintaan 2200 euroa. Kun nokka laakereineen maksaa 1000 euroa niin tuo heidaä tarjoamansa lienee korjattu kansi, ei tehdasuusi?
Koneesta mitattiin ohivuodot ja puristukset ennen remonttia. Kaikki oli ok..
Mutta nokka oli oikeasti loppu..Nyt uusi nokka, laakerit ja painimet ja hyvin toimii..
mulla on 226tkm ajettu audi A4 96kw tdi ja tuossa toissapäivänä
ajelin reilummin töihin niin oli roiskassu pasarin tyhjäks ja kone oli kuskinpuolelta märkänä..?
onko nyt sitte kansipahvi menny vaiko paisarin korkki hajalla/tukossa?
auto on vakio ainakin minun tietojen mukaan.
kiitän vastauksista jo etukäteen.
ajelin reilummin töihin niin oli roiskassu pasarin tyhjäks ja kone oli kuskinpuolelta märkänä..?
onko nyt sitte kansipahvi menny vaiko paisarin korkki hajalla/tukossa?
auto on vakio ainakin minun tietojen mukaan.
kiitän vastauksista jo etukäteen.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 9.11.2006 13:53
villev:
Keväällä Golf AJM piippasi merkkivalolla että on neste vähissä pitkän päivätaipaleen päätteksi lähellä pääteasemaa. Totesin että konehuoneessa höyryää ja paisuntasäiliö vajaa.
Aamulla juotin täyteen vettä ja siitä pikahuoltoon. Letkuhan siellä oli antanut periksi tärinästä ja kuumuudesta. Paikka oli alhaalla ja lähellä tulipeltiä.
Ei siinä muuta ku leikattiin haperoitunut pätkä pois ja kun löysiä vielä riitti niin sama letku takaisin paikalleen :)
Erinäisiä kymppitonneja on sen jälkeen jo ajettu peukut, varpaat ja muut ulokkeet pystyssä. Säästän sitä uuden letkun reilua viittäkymppiä johonkin tarpeellisempaan ...
Keväällä Golf AJM piippasi merkkivalolla että on neste vähissä pitkän päivätaipaleen päätteksi lähellä pääteasemaa. Totesin että konehuoneessa höyryää ja paisuntasäiliö vajaa.
Aamulla juotin täyteen vettä ja siitä pikahuoltoon. Letkuhan siellä oli antanut periksi tärinästä ja kuumuudesta. Paikka oli alhaalla ja lähellä tulipeltiä.
Ei siinä muuta ku leikattiin haperoitunut pätkä pois ja kun löysiä vielä riitti niin sama letku takaisin paikalleen :)
Erinäisiä kymppitonneja on sen jälkeen jo ajettu peukut, varpaat ja muut ulokkeet pystyssä. Säästän sitä uuden letkun reilua viittäkymppiä johonkin tarpeellisempaan ...
juu no mulla oli roiskunu kaikki sieltä paisarin poisto reiästä ulos
kun oli myös kuskin puolen kylki autostakin aika nesteessä.
kun rauhallisesti ajelee niin pitää nesteet sisällä mutta en tohi enää moista spurttia ottaa
ennenku jokin vika on löytyny.
tosiaan kun sanoin että ajoin "reilummin" niin tarkotin 2**km/h yhdellä suoralla(joo anteeksi, tiedän että rikoin liikenne sääntöjä) mutta sen jälkeen alkoi piippaamaan.
ja kun pysähdyin oli paisari tyhjä.No ajoin sitte kilometrin hetken jäähdyttelyn jälkeen
lähimpään taloon josta sain koneeseen vettä ja ajoin töihin koska vuotoja ei näkyny
missään, ja hienostihan ne nesteet pysykin sisällä ja ovat vieläkin kun on ajellu rauhassa.
joten viittaako tämä kansi/kannen tiiviste vikaan? jos niin toivotaan että e iole kansi kierossa..ja uskon että ei oo ku autolla voi aivan hyvin ajaa ja kaikki toimii, myös nesteet ok.
mutta jotain tuolle on tehtävä...
tilasin jo varuiksi kannen tiivisteen+pultit jos pannu pitää aukaista.
voiko pitää paikkansa että myös paisarin korkissa voi vika olla?? olisko ollu jumissa tai jotain..?
kun oli myös kuskin puolen kylki autostakin aika nesteessä.
kun rauhallisesti ajelee niin pitää nesteet sisällä mutta en tohi enää moista spurttia ottaa
ennenku jokin vika on löytyny.
tosiaan kun sanoin että ajoin "reilummin" niin tarkotin 2**km/h yhdellä suoralla(joo anteeksi, tiedän että rikoin liikenne sääntöjä) mutta sen jälkeen alkoi piippaamaan.
ja kun pysähdyin oli paisari tyhjä.No ajoin sitte kilometrin hetken jäähdyttelyn jälkeen
lähimpään taloon josta sain koneeseen vettä ja ajoin töihin koska vuotoja ei näkyny
missään, ja hienostihan ne nesteet pysykin sisällä ja ovat vieläkin kun on ajellu rauhassa.
joten viittaako tämä kansi/kannen tiiviste vikaan? jos niin toivotaan että e iole kansi kierossa..ja uskon että ei oo ku autolla voi aivan hyvin ajaa ja kaikki toimii, myös nesteet ok.
mutta jotain tuolle on tehtävä...
tilasin jo varuiksi kannen tiivisteen+pultit jos pannu pitää aukaista.
voiko pitää paikkansa että myös paisarin korkissa voi vika olla?? olisko ollu jumissa tai jotain..?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa