Tässä pieni tarina otsikon autostani jota ei merkkikorjaamo eikä pari "nyrkkipajaakaan" osaa laittaa kuntoon. Ostin autoni lämpötila/nestehukka vikaisena noin vuosi sitten. Kannen tiivisteen vaihdon jälkeen auto kuluttaa noin 9,0 litraa/100km matka-ajossa, savuttaa kun kunnolla polkasee ja pätkii kierroksilla 2000-2500rpm..
Autoon vaihdettu "lähes kaikki" tyyppiviat! mm. kaikki 3 kpl alipaineventtiilit, uusi turbo, välijäähdytin, lämpötila anturit (polttoaine ja jäähd.neste), tandempumppu, suuttimenjohtosarja- ja tiivisteet, hehkut,jakopää osat, ajoitus 0,0 OK., orkkis MAF ja MAP vaihdettu, painetesti tehty->ei vuotoja, katti rälläköity veks...
Eli kysyisin nyt että onko kellään kokemusta polttoaine vuodossa kannen sisällä? Ja mitenhän sen voi todeta/testata?
Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Onko suuttimia tarkastettu?
Minkä väristä savua se lykkää, mustaa?
Minkä väristä savua se lykkää, mustaa?
Re: Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Kaikki suuttimet irroitettu ja asennettu uudet tiivisteet suuttimiin. Korjaus arvot pyörii siinä 0,50 - 1,50 välillä tasaisesti kaikissa..
Re: Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Paljonko ajettu?
Onhan ajoitus varmasti kohdillaan eli se huojuu välillä tuosta 0.0:sta jompaankumpaan suuntaan noin 0.5 yksikköä, vai nököttääkö se ikuisesti tuossa nollassa? Ikinökötys tarkoittaa sitä että ajoitus on pielessä isosti.
Enemmän ajetuissa moottoreissa on tullut vastaan juttuja että suuttimet ovat kuluttaneet omat kiinnityskolonsa niin löysiksi että niitä ei tiiviiksi enää uusilla prikoillakaan saa. Tuokin skenario on kyllä mahdollinen.
Onhan lisäksi ihan perusjutut tsekattu että jarrut ei laahaa ja voimansiirrosta tai pyöränlaakereista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä?
Onko alipainetta mitattu tandemin vaihdon jälkeen ja alipaineletkuja tsekkailtu mahdollisten vuotojen takia?
Niin ja, eihän siellä konehuoneessa ole mitään ylimääräisiä viribokseja tai omia johtoviritelmiä?
edit. Olihan tää manuaalilaatikolla? Minkälainen rengastus autossa ja ajeletko kuivalla asfaltilla plussakeleissä vai lapin pakkasissa? Onko tuo kulutus mitattu ajotietokoneella vai tankkauksista pidemmältä matkalta?
Onhan ajoitus varmasti kohdillaan eli se huojuu välillä tuosta 0.0:sta jompaankumpaan suuntaan noin 0.5 yksikköä, vai nököttääkö se ikuisesti tuossa nollassa? Ikinökötys tarkoittaa sitä että ajoitus on pielessä isosti.
Enemmän ajetuissa moottoreissa on tullut vastaan juttuja että suuttimet ovat kuluttaneet omat kiinnityskolonsa niin löysiksi että niitä ei tiiviiksi enää uusilla prikoillakaan saa. Tuokin skenario on kyllä mahdollinen.
Onhan lisäksi ihan perusjutut tsekattu että jarrut ei laahaa ja voimansiirrosta tai pyöränlaakereista ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä?
Onko alipainetta mitattu tandemin vaihdon jälkeen ja alipaineletkuja tsekkailtu mahdollisten vuotojen takia?
Niin ja, eihän siellä konehuoneessa ole mitään ylimääräisiä viribokseja tai omia johtoviritelmiä?
edit. Olihan tää manuaalilaatikolla? Minkälainen rengastus autossa ja ajeletko kuivalla asfaltilla plussakeleissä vai lapin pakkasissa? Onko tuo kulutus mitattu ajotietokoneella vai tankkauksista pidemmältä matkalta?
Re: Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Moottorilla ajettu 340tkm, manuaali laatikko, jarrut uudet satuloineen joka nurkalla! Ajoitus tarkistettu vcds:lla, pyörii 0,0 - -0,6 välillä.. On se kohillaan, ku käytin lukitus työkaluja hihnan vaihdossa..
Suuttimet on originaaleja. Oli todella tiukat painaa kaikki 4 kpl takaisin koloihin, saataa toki olla että jostain kulunu/valskaa löpöä...
Oon vaihtanu KAIKKI letkut/muoviputket missä kulkee alipainetta!
Painetesti tehtiin joulun aikaan, kun kaikki osat oli jo vaihdettu. Eli 1,5 baria sisään turbon imupuolelle, ei mitään vuotoja...
Kokeiltu myös "viriboksin" kanssa, tehoja tulee 2300rpm jälkeen huomattavasti enemmän, sekä kunnon musta savupilvi, mutta alhaalta ei toimi niinkuin pitäis..
Kulutus mitattu "oikeasti" ja ajotietokoneen lukemasta, noin 10 litraa kaupunki ajossa, matkassa 8,3 litraa, kun keskinopeus noin 95kmh.
Saisin 200tkm ajetun käytetyn moottorin 800€, mietin vaan että ois kannen vaihtanu siitä tuohon minun mottiin. Alkaa tulee projekti autolle pikkasen liikaa hintaa jo...
Suuttimet on originaaleja. Oli todella tiukat painaa kaikki 4 kpl takaisin koloihin, saataa toki olla että jostain kulunu/valskaa löpöä...
Oon vaihtanu KAIKKI letkut/muoviputket missä kulkee alipainetta!
Painetesti tehtiin joulun aikaan, kun kaikki osat oli jo vaihdettu. Eli 1,5 baria sisään turbon imupuolelle, ei mitään vuotoja...
Kokeiltu myös "viriboksin" kanssa, tehoja tulee 2300rpm jälkeen huomattavasti enemmän, sekä kunnon musta savupilvi, mutta alhaalta ei toimi niinkuin pitäis..
Kulutus mitattu "oikeasti" ja ajotietokoneen lukemasta, noin 10 litraa kaupunki ajossa, matkassa 8,3 litraa, kun keskinopeus noin 95kmh.
Saisin 200tkm ajetun käytetyn moottorin 800€, mietin vaan että ois kannen vaihtanu siitä tuohon minun mottiin. Alkaa tulee projekti autolle pikkasen liikaa hintaa jo...
Re: Passat AVF 4 motion kova kulutus ja "pätkiminen"
Kannattaa järjestelmällisesti käydä läpi antureiden arvoja, että ovatko järjissään. Vaikka onkin vaihdettu niitä antureita. Tuosta on hyvä lähteä;
https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check
https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa