Viriskenestä jo kauan ulkona olleena on pakko kysäistä täältä neuvoa kaverin T4:een. 88hv version vaihdeloota on vetämässä äänestä päätellen viimeisiään, mutta purkaamolta löytyisi 102hv version vain 250tkm ajettu tilalle ja varsin sopivasti. Kysymys kuuluu: Osaako joku tehdä listan, mitä kaikkea tällainen swappi vaatii? Vetarit, navat, vaihdevivuston,...? Helpointa olisi varmasti heittää tuollainen alkuperäinen 88hv laatikko paikalleen, mutta voimankaipuu puhuu tuon kestävämmän lootan puolesta.
Tuo 102hv:n laatikkohan sitten kestää melkoisesti omien testien perusteella... :)
T4 2.5TDI laatikko 88hv->102hv
Valvoja: ffp jäsenet
Yks vastaava svappi kokemusta ja eroja on ainaki: kytkimen sylinteri, joka 102 heppasessa on laatikon sisällä, sille sylinterille pitää olla kans sen oma nesteputki. Vaihdevivut, modaamallaki onnistuu. Toisen vetarin kannatinlaakerille pitää tehä tai hommata tellinki. Se vaihtajatornin lätkä mikä ne vaihteet vaihtaa on erilainen. Eri välitys on niisä lätkissä.
Varmaan jotain saatto vielä olla, mutta nuo on ne kriittisimmän. Mie ku kaverin kanssa sen autoon svapin tein niin siihe hommattiin 102hv laatikko, kytkinsylinteri ja putki. Loput modattiin, mikäpä se ku rautaahan ne on. Jos olis ollu tiedossa etukäteen niin olis ollu varmasti järkevämpää hommata ainaki ne vaihdevivut, on ne sen verran annelista muokata sopiviksi.
Varmaan jotain saatto vielä olla, mutta nuo on ne kriittisimmän. Mie ku kaverin kanssa sen autoon svapin tein niin siihe hommattiin 102hv laatikko, kytkinsylinteri ja putki. Loput modattiin, mikäpä se ku rautaahan ne on. Jos olis ollu tiedossa etukäteen niin olis ollu varmasti järkevämpää hommata ainaki ne vaihdevivut, on ne sen verran annelista muokata sopiviksi.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa