Caliberin BKD ja egr / sammutusläppäpropleema.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

Caliberin BKD ja egr / sammutusläppäpropleema.

ViestiKirjoittaja kihlie » 18.2.2016 14:57

Uutena ihmettelijänä tällä palstalla , etsinyt ja selannut kyseistä ongelman ydintä.

Ongelman ydin BKD moottori ja vikakoodi P0488 joka kertoilee
EGR kuristusventtiiliin , ohjauspiiri A Alue/toiminta.

EGR venttiili putsattu ja nyt kuristettu ja ilmeisesti tuon läppämoottorin kimppuun seuraavaksi , uskaltaako sen kotelon aukaista jossa ne rattaat sijaitsevat. , öljyiseltä tuo ei ainakaan vaikuta ja imusarjassa kuten EGR-venttiilissä ollut kuin väriksi karstaa ja silti 150tkm ajettu ja tuskin auki käytetty.

Läppämoottorinhan saa edullisimmin saksasta ja tarvitseeko muuten käyttää piuhassa kuin vikavalon kuittauksen takia nytkin vikavalo pysyy kerta käynnistyksen ajan poissa ja ilmestyy uudelleen koetauluun.

Ilmeisesti tuo EGR vikakoodin ongelma ja ydin tuo sammutusläpän toiminta ja siksi herjaa vikaa EGR-venttiiliin.

Anteeksi yksinkertaisuuteni asiassa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.2.2016 17:09

Saattaa olla egr venan alipainekalvo sökö. Bkd koneista menee paljon niitä.

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

ViestiKirjoittaja kihlie » 18.2.2016 17:15

Vaihdoin sen egr,n eli siksi menee tuo läppämoottorimötikkä seuraavana tutkintaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 18.2.2016 17:25

Missään tuossa vaan ei lukenut kuin että egr putsattu. Se ei kalvovikaan auta.

Tilaa uusi läppä vaan suosiolla, eivät nykyään maksa paljoa.

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

ViestiKirjoittaja kihlie » 18.2.2016 17:57

Näin vähän oletinkin ja sori unohtui sanoa että vaihdoin sen lopuksi ,saksasta tuli se egr,kin ja onhan niillä huima hinnanero kotimaisiin osasiin.

Täytyy käyttää irti että saa sen originaalin varaosanumeron osasta kun ei tyhmänä tullut otettua sitä muistiin kun oli irti , äkikseltään 150€ molemmin puolin rahteineen PIERBURG,in osa.

Ei tuosta Daimler &Chrysler sotkusta tiedä mitä sinne on sotkettu sekaan vaikka moottori onkin VW,n.

juha_j
-
Viestit: 55
Liittynyt: 13.8.2013 21:32

ViestiKirjoittaja juha_j » 19.2.2016 23:19

juu... kulutustavaraa nuo, taloudess on kaksi BKD koneista kulkinetta ja käsivarastossa on kokoajan 1kpl EGR ja läppäventtili. Ulkomailla hinnat on senverran edukkaita että voi pitää omassa varastossa. Hyvä että sait auton kuntoon.

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

ViestiKirjoittaja kihlie » 21.2.2016 14:00

No käytin irti kyseisen läppäventtiilin ja egr,n yhdistelmän, 038 128 063 G on tuo varaosanumero läppäventtiilille.

Purin uteliaisuuttani sen kannen auki niin siellä öljyä sisällä kuten täällä on aikaisemmin kerrottu ja hammaspeikkokin vieraillut no uudestaan kansi kiinni ja uutta tilaukseen.

Ebay,n hinnat todellakin edulliset ja toimituskin 4-5pv no tuli ainakin se egr venttiilikin vaihdettua ja nythän ne molemmat sitten tulee uudistettua.

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 23.2.2016 10:17

Vastaavat kokemukset täälläkin: Läppäkoneiston hammaspyörä rikki ja EGR venttiilin kalvo myös rikki. Noin 250 tkm ajetussa.

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

ViestiKirjoittaja kihlie » 23.2.2016 11:46

No tällä vasta 150tkm takana -07 vm.
P0488 vikakoodia ilmoitti OBD-lukijalla joka EGR -venttiilin toimintaan liittyy ja siksi ensin tuo EGR-venttiilin vaihto mutta ongelmakohta olikin hammaspeikko läppämoottorissa.
Osasia nyt DHL,ltä odottelemassa en edes viitsinyt kysyä suomivaraosan hintaa suomiautoon.(nyt meni suomiauto status ilmeisesti)
Kestän sen kyllä kohtuudella.

Tänään 26.2.2015 osa vaihdettu eikä enää herjaa vikakoodeja eikä niitä löydy muististakaan.
Menee jo puolessa tunnissa asennus vaikka työkalutkin etsii.

kihlie
-
Viestit: 6
Liittynyt: 18.2.2016 14:35

ViestiKirjoittaja kihlie » 27.2.2016 7:49

Nyt asiaa mietittyä niin onko järkeä tukkia koko pakokaasun kierrätys järjestelmä , hankin sen supistustiivisteen ja 10mm reikä ja venttiilissä itsessään ei sen kummempi reikä eli aika turhaa kuristamista.

Netin syövereissä löytyi ihan VW,n umpilaippa sarja jolla otetaan koko järjestelmä pois ja helpointahan olisi tehdä umpitiiviste ja tukkia koko homma.

Ensin tehdään puhdasta polttoainetta ja sitten sotketaan pakokaasut siihen sekaan ja maailma pelastuu ei ymmärrä?

Tuleeko moisesta virityksestä "vikakoodeja"?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa