Autona siis vuoden 2003 VW Golf R32 ja ongelmana haldexin toimimattomuus tai pikemminkin ajoittainen toimimattomuus.
Nyt liukkaiden aikaan huomasin, että autohan vetää vain edestä. Tämän huomattuani ajoin auton lämpimään talliin yöksi ja latasin akun samalla täyteen. No kuinka ollakaan nelivetohan toimi tämän jälkeen täysin moitteetta. Pari kolme päivää tätä iloa sitten kestikin kunnes haldex "hyytyi" kesken vedon. Hävisi pelistä hieman pätkien.
Noh auto ajettiin taas yöksi talliin ja akku ladattiin taas täyteen ( ei omaa tallia käytössä ja akku tuppaa tyhjenemään pakkasilla jopa alle viikossa) ja nelivetohan alkoi pelittämään taas. Tällä kertaa tuo ilo oli enää vajaan päivän mittainen.
Nykyään neliveto toimii aina kylmäkäynnistyksen jälkeen 5-15 minuuttia kunnes häviää pätkien. Lämminkäynnistyksen jälkeen neliveto on poissa pelistä täysin. Itsellä ei ole tilaa eikä taitoa/laitteita joilla autoa voisi dignosoida. Korjaamolla golf on käynyt tutkittavana, tuloksena: ei vikakoodeja ja haldexin liitin näyttäisi täysin toimivalta (putsattu varmuuden vuoksi). Korjaamolla sanottiin, etteivät he keksi missä vika on.
Että pitääkö tässä lähteä nyt pumppua vaihtamaan vai onko teillä viisaammilla jotain neuvoa kyseiseen ongelmaan.
Haldex ei pelitä
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaa että haldexin esipainepumpun moottorin hiilet vetää viimesiään. Voihan sitä pumppua myös mittailla, ehjän pumpun vastus muistaakseni 5 ohmin luokkaa. Harvemmin vika itse ohjainlatteessa, mutta huonolla tuurilla rikkinäinen pumppu voi hajoittaa senkin.
Itse lähtisin liikkeelle pumpun vaihdolla, kun kerran liittimet on jo tarkastettu.
Itse lähtisin liikkeelle pumpun vaihdolla, kun kerran liittimet on jo tarkastettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa