1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Valvoja: ffp jäsenet
1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Olisko jollaki muistissa tai mahdollista vilkaista vaikkapa VCDS:llä otsikon mukaisesta tai vastaavasta moottorista Measuring Blocks/Group 091 ja sieltä kahen viimesen kentän lukemat joutokäynnillä?
Imunokan säätöarvot kyseessä.. Itellä näyttää specific ja actual molemmat arvoa 27 ja kierroksia lisätessä pienenee. Liekkö nuo normaalit ja voiko noiden perusteella yleensäkään vetää mitään johtopäätöksiä ketjun venymisen tai jaon hyppäämisen suhteen?
Kone on kyllä toiminut suhteellisen hyvin, mutta tuli vaan mieleen, kun oli joskus syksyllä jättänyt seuraavan vikakoodin muistiin... Ei oo uusinu kuitenkaan.
17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
Imunokan säätöarvot kyseessä.. Itellä näyttää specific ja actual molemmat arvoa 27 ja kierroksia lisätessä pienenee. Liekkö nuo normaalit ja voiko noiden perusteella yleensäkään vetää mitään johtopäätöksiä ketjun venymisen tai jaon hyppäämisen suhteen?
Kone on kyllä toiminut suhteellisen hyvin, mutta tuli vaan mieleen, kun oli joskus syksyllä jättänyt seuraavan vikakoodin muistiin... Ei oo uusinu kuitenkaan.
17748/P1340/004928 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. Correlation
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Karvan vajaa 200tkm tuossa on nyt mittarissa, Eikä mitään tietoa onko aiemmin ketjuremppaa tehty..
On tuo meilläkin "hirnahdellut" satunaisesti siitä asti, kun se alkukesästä pihaan ilmestyi. Ei se kato kuun asentoa, ulkolämpötilaa, moottorinlämpöä eikä mitään muutakaan. Voi siis hirnahtaa ihan millon sattuu, tai sitte ei ollenkaan.
Öljysihdin olen syynännyt tukkeumien varalta ja suodatinkoteloon sen venttiilihässäkän vaihtanu. Ei oo hirnahtelu mihinkään hävinny, mutta eipä se oo kyllä pahentunutkaan. Öljynvaihdon jälkeen pysyy ehkä hieman pidemmän aikaa hiljaa.
Joltaki toiselta foorumilta luin sellaisenkin tarinan, että oli vaihdatettu jakopäähän kaikki romut ja sama rallatus jatkunut taas hetken kuluttua. Ite olen kuitenki jo henkisesti valmistautunut siihen, että tulevana kesänä otan jakopään auki ja pistän kaikki uusiksi, vaikka sitten mielenrauhan vuoksi.! Kunhan se nyt sinne asti kestäis.. :D
Tuon vikakoodin ajattelin ilmaantuneen juurikin tuon hirnahtelun takia, jos on vaikka sopivasti olleet ketjun löysät kohillaan ja/tai nokan säätimestä paineet alhaalla startissa.
Sillähän tuo asia taas rupes vaivaamaan, kun tänä aamuna meinas jättää käynnistymättä. Pyöritti kyllä iloisesti, niinku muutaman päivän vanhalla akulla pitääki, mutta ei vaan syttyny. Ensimmäinen ajatus oli tietenki se, että nyt se pirun ketju on hypänny! Useamman yrityksen jälkeen alko kuitenki lupailemaan ja vihdoin lähti vaivoin tulille. Sen jälkeen pelitti taas, niinku ei ois mitään ollukkaan! Ei antanu minkäänlaista vikakoodia, eikä mitään muutakaan viitettä viasta. Kosteutta nyt vähän epäilen, kun viikonlopun aikana ilma lauhtui kolmenkympin pakkasesta lähes nolliin!
Mikähän mahtaa olla tuo marmorin sopuhinta ketjusetille ja kuuluuko siihen myös nokansäädin ja ketjupyörät? Esim. saksanmaalta näyttää saavan täydellistä tarvikesettiä n. 300€:n pintaan, mutta onko niistä edes vaihtoehdoksi, jos haluaa kerralla hyvän?
Noista 91 groupin säätöarvoista ei vissii ollu kellään mitään tietoa/muistikuvaa?
On tuo meilläkin "hirnahdellut" satunaisesti siitä asti, kun se alkukesästä pihaan ilmestyi. Ei se kato kuun asentoa, ulkolämpötilaa, moottorinlämpöä eikä mitään muutakaan. Voi siis hirnahtaa ihan millon sattuu, tai sitte ei ollenkaan.
Öljysihdin olen syynännyt tukkeumien varalta ja suodatinkoteloon sen venttiilihässäkän vaihtanu. Ei oo hirnahtelu mihinkään hävinny, mutta eipä se oo kyllä pahentunutkaan. Öljynvaihdon jälkeen pysyy ehkä hieman pidemmän aikaa hiljaa.
Joltaki toiselta foorumilta luin sellaisenkin tarinan, että oli vaihdatettu jakopäähän kaikki romut ja sama rallatus jatkunut taas hetken kuluttua. Ite olen kuitenki jo henkisesti valmistautunut siihen, että tulevana kesänä otan jakopään auki ja pistän kaikki uusiksi, vaikka sitten mielenrauhan vuoksi.! Kunhan se nyt sinne asti kestäis.. :D
Tuon vikakoodin ajattelin ilmaantuneen juurikin tuon hirnahtelun takia, jos on vaikka sopivasti olleet ketjun löysät kohillaan ja/tai nokan säätimestä paineet alhaalla startissa.
Sillähän tuo asia taas rupes vaivaamaan, kun tänä aamuna meinas jättää käynnistymättä. Pyöritti kyllä iloisesti, niinku muutaman päivän vanhalla akulla pitääki, mutta ei vaan syttyny. Ensimmäinen ajatus oli tietenki se, että nyt se pirun ketju on hypänny! Useamman yrityksen jälkeen alko kuitenki lupailemaan ja vihdoin lähti vaivoin tulille. Sen jälkeen pelitti taas, niinku ei ois mitään ollukkaan! Ei antanu minkäänlaista vikakoodia, eikä mitään muutakaan viitettä viasta. Kosteutta nyt vähän epäilen, kun viikonlopun aikana ilma lauhtui kolmenkympin pakkasesta lähes nolliin!
Mikähän mahtaa olla tuo marmorin sopuhinta ketjusetille ja kuuluuko siihen myös nokansäädin ja ketjupyörät? Esim. saksanmaalta näyttää saavan täydellistä tarvikesettiä n. 300€:n pintaan, mutta onko niistä edes vaihtoehdoksi, jos haluaa kerralla hyvän?
Noista 91 groupin säätöarvoista ei vissii ollu kellään mitään tietoa/muistikuvaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sus siunakkoon!!! Liekkö jo puhasta kultaa tai vähintäänki titaania?! :D
Tuosa on yks esimerkki sakemannin kauppaamasta setistä. http://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-Steuerkette-Kettensatz-A3-Golf-Jetta-Touran-1-4-1-6-FSI-TSI-/381233419317?hash=item58c3485435:g:HZgAAOSwpDdVZYzd
Tuosa on yks esimerkki sakemannin kauppaamasta setistä. http://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-Steuerkette-Kettensatz-A3-Golf-Jetta-Touran-1-4-1-6-FSI-TSI-/381233419317?hash=item58c3485435:g:HZgAAOSwpDdVZYzd
Tuolta saa originaalisetin vielä halvemmalla. N.200€ kotiin tuotuna
http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo
03C198229B tai 03c198229C
Riippuu kampiakselin öljypumpun pyörän hammasluvusta. C=18 hammasta B=23 hammasta.
http://www.carparts-pros.com/page_1_3.php#oeformo
03C198229B tai 03c198229C
Riippuu kampiakselin öljypumpun pyörän hammasluvusta. C=18 hammasta B=23 hammasta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tattista! :)
Juu..Nollanelonenhan tuokin tosiaan on. Mistä HuHu tempasit nuo numerot? Vois itekki vielä varmistaa, ettei tuu tilattua sikaa säkissä. Google tarjoaa lähinnä venälaisiä sivustoja tuolla jälkimmäisellä numerolla ja setin sisältö vaihtelee kiristimestä ja ketjusta kaikenkattavaan. :D
Ebay.uk:sta löytyy oikein kuvan kanssa, mutta 1.2L pooloon. Vissiin sama satsi käy?
E: Speed autoteilestä löytyi myös kohtuuhintaan n.243€ + toimituskulut.. paljonko sitten lienevätkään. Ja näkyi olevan tuossa poolon satsissa numeroiltaan muuten samat osat ku BAGin räjäytyskuvissa, mutta lopun kirjaimet erit. Korvaavia osia varmaan tullu melko monet tässä reilun 10 vuoden aikana. :)
Juu..Nollanelonenhan tuokin tosiaan on. Mistä HuHu tempasit nuo numerot? Vois itekki vielä varmistaa, ettei tuu tilattua sikaa säkissä. Google tarjoaa lähinnä venälaisiä sivustoja tuolla jälkimmäisellä numerolla ja setin sisältö vaihtelee kiristimestä ja ketjusta kaikenkattavaan. :D
Ebay.uk:sta löytyy oikein kuvan kanssa, mutta 1.2L pooloon. Vissiin sama satsi käy?
E: Speed autoteilestä löytyi myös kohtuuhintaan n.243€ + toimituskulut.. paljonko sitten lienevätkään. Ja näkyi olevan tuossa poolon satsissa numeroiltaan muuten samat osat ku BAGin räjäytyskuvissa, mutta lopun kirjaimet erit. Korvaavia osia varmaan tullu melko monet tässä reilun 10 vuoden aikana. :)
ETKAsta on. Ja tuolla http://www.carparts-pros.com hinta 183,90€. Ja originaalisarja, eli samanlainen laatikko kuin marmorillakin.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot? + jakoketjuasiaa
Jatketaanpas..
Kesäloma lähestyy ja oli tarkoitus hankkia nuo jakopään osat valmiiksi, ettei tekemisen puute iske. Nyt vain tuli pikku tenkkapoo.. Tuota korjaussarjaa 03C198229C oli kyllä paikallisella marmorillakin hyllyssä, mutta vaikuttais siltä, että tuon setin sisältämät rattaat on kaikki isompia kuin FSI:ssä. Yläpyörät 38 vs FSI:n 36 ja alapyörä 19/18 vs FSI:n 18/18 ja kaiken lisäksi alapyörä ihan eri tyyppinen öljypumpun hammastuksen osalta.
Elikkä kysymys kuuluu, meneekö tuo setti edelleen heittämällä FSI:n koteloon, jos vaihtaa myös öp:n rattaan ja ketjun, niinkuin HuHu tuolla edempänä vihjaili?
Tokihan nuo rattaat vois jättää kokonaan laittamatta ja vaihtais vaan ketjun, kiristimen ja laahaimet, esim. FEBIn tuotteisiin..
Kesäloma lähestyy ja oli tarkoitus hankkia nuo jakopään osat valmiiksi, ettei tekemisen puute iske. Nyt vain tuli pikku tenkkapoo.. Tuota korjaussarjaa 03C198229C oli kyllä paikallisella marmorillakin hyllyssä, mutta vaikuttais siltä, että tuon setin sisältämät rattaat on kaikki isompia kuin FSI:ssä. Yläpyörät 38 vs FSI:n 36 ja alapyörä 19/18 vs FSI:n 18/18 ja kaiken lisäksi alapyörä ihan eri tyyppinen öljypumpun hammastuksen osalta.
Elikkä kysymys kuuluu, meneekö tuo setti edelleen heittämällä FSI:n koteloon, jos vaihtaa myös öp:n rattaan ja ketjun, niinkuin HuHu tuolla edempänä vihjaili?
Tokihan nuo rattaat vois jättää kokonaan laittamatta ja vaihtais vaan ketjun, kiristimen ja laahaimet, esim. FEBIn tuotteisiin..
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Tuo sarja menee kun vaihtaa sen pumpunketjun. Sitä pumpunketjun kiristintä joutuu vähän modaan mut no problem.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Kiitos!
Ja ilmeisesti myös se pumpun ratas vaihtoon, eikö näin? Uusi ketju näyttäs kuitenki olevan leveämpi/useammalla lamellilla. Kiristimen modaukseltakin varmaan säästyy, kun hommaa samalla sen leveälle ketjulle tarkoitetun kiristimen. :)
esim. CAXA konetyypin kiristin, pumpun ketju ja ratas lienevät sopivat?
Ja ilmeisesti myös se pumpun ratas vaihtoon, eikö näin? Uusi ketju näyttäs kuitenki olevan leveämpi/useammalla lamellilla. Kiristimen modaukseltakin varmaan säästyy, kun hommaa samalla sen leveälle ketjulle tarkoitetun kiristimen. :)
esim. CAXA konetyypin kiristin, pumpun ketju ja ratas lienevät sopivat?
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Joo ratas uusiksi. Nimenomaan sitä uutta kiristintä joutuu modaan. Mut ei ole mikään ongelma. Pikku pala kulmasta pois niin ei törmää öljypumppuun.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Sinnehä se sujahti ko raapasi palan pois. Kattelin että oiskait tuo menny vanhallaki kiristimellä,vai oisko? Huomattavasti ohuempi se vanha kuiten oli. Laahainpinnan leveys sama ko uudessa.
Jakoketjuki oli muute sen verran venähtäny, ettei ajoitustyökalu menny aluksi paikalleen ja kiristimen tapista oli reippaasti yli puolet ulkona!
Lähetetty minun GT-S7580 laitteesta Tapatalkilla
Jakoketjuki oli muute sen verran venähtäny, ettei ajoitustyökalu menny aluksi paikalleen ja kiristimen tapista oli reippaasti yli puolet ulkona!
Lähetetty minun GT-S7580 laitteesta Tapatalkilla
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Touranissa 1.6fsi blf 2005 rupes ketju ääntämään käynnistäessä.
Nyt pitäs uudet osat tilata niin voisiko joku kertoa kumpi sarja näistä 03C198229B tai 03c198229C ois oikea vai onko kumpikaan?
Ilmeisesti sitten pitäis öljypumpun ketju ja muut hilppeet kans vaihtaa niin niille osanumeroita saa kans kertoa?
Voi myös laittaa suoraan linkkejä oikeisiin osiin.
Kiitos.
Nyt pitäs uudet osat tilata niin voisiko joku kertoa kumpi sarja näistä 03C198229B tai 03c198229C ois oikea vai onko kumpikaan?
Ilmeisesti sitten pitäis öljypumpun ketju ja muut hilppeet kans vaihtaa niin niille osanumeroita saa kans kertoa?
Voi myös laittaa suoraan linkkejä oikeisiin osiin.
Kiitos.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Antti_L kirjoitti: kumpi sarja näistä 03C198229B tai 03c198229C ois oikea vai onko kumpikaan?
Ilmeisesti sitten pitäis öljypumpun ketju ja muut hilppeet kans vaihtaa niin niille osanumeroita saa kans kertoa?
Kiitos.
http://www.oemepc.com/vw/parts_lst/markt/RDW/modell/TOU/year/2005/hg/1/catalog/vw/drive_standart/409/lang/e
Tuolta kattoen näyttäs BLF:ssä olevan saman kokoinen alaratas kuin BAGissa eli 18/18, eikä noissa ketjusarjoissa tainnut muuta eroa olla. Eli C -loppuisen sarjan luulis käyvän tähänkin. Kaikkiin rattaisiin pitää vaihtaa uudet pultit ja lisäksi kopan tiiviste ja kampiakselin stefa. Öljypumpun ratas, ketju ja kiristin, kuten ylempänä mainittu, kävi esim. CAXA konetyypistä.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Ei oo tullu vielä remppaa tehtyä ku auto on ollu hiljanen. Jos se nyt alkaa ilmojen kylmettyä taas rallattelee niin meneekö ihan hukkaan jos vaihtaa vaan tämänhttp://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-Steuerkette-Audi-Skoda-VW-1-4-1-6-FSI-TSI-BAG-BLF-BMY-BLG-/361765845147?epid=1578103801&hash=item543aecb89b:g:sQQAAOSwYIxX~Kxs sarjan.
Eikös tuossa ole kaikki tarvittavat osat paitsi öljypumpunketju ja sen vaihto ei ole vissiin pakollinen kyseisen sarjan kanssa?
Jos jollai on vielä noita ajoitustyökaluja niin voisin olla kiinnostunut.
Eikös tuossa ole kaikki tarvittavat osat paitsi öljypumpunketju ja sen vaihto ei ole vissiin pakollinen kyseisen sarjan kanssa?
Jos jollai on vielä noita ajoitustyökaluja niin voisin olla kiinnostunut.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Antti_L kirjoitti:Ei oo tullu vielä remppaa tehtyä ku auto on ollu hiljanen. Jos se nyt alkaa ilmojen kylmettyä taas rallattelee niin meneekö ihan hukkaan jos vaihtaa vaan tämänhttp://www.ebay.de/itm/Steuerkettensatz-Steuerkette-Audi-Skoda-VW-1-4-1-6-FSI-TSI-BAG-BLF-BMY-BLG-/361765845147?epid=1578103801&hash=item543aecb89b:g:sQQAAOSwYIxX~Kxs sarjan.
Eikös tuossa ole kaikki tarvittavat osat paitsi öljypumpunketju ja sen vaihto ei ole vissiin pakollinen kyseisen sarjan kanssa?
Jos jollai on vielä noita ajoitustyökaluja niin voisin olla kiinnostunut.
Nyt en mene takuuseen, mutta muistini mukaan siinä tsi:n OEM korjaussarjassa ois ollu alarattaassa molemmat rivit leveähampaisia ja FSI:n originaalissa puolestaan kapeita molemmat.. Oisko tuo sitten joku hybridisarja joka ei vaadi uutta öljypumpun ketjua.. :D Kuvan ketju ainakin äkkiseltään näyttäis tuolta jämymmältä vaihtoehdolta.
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 8.5.2014 21:53
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Lainaan vanhaa topikkia. Tuli tänään hommattua 1.6 FSI Touran, moottorityyppi BLP ja vuosimalli 2005. Ostaessa tiedossa oli, että autossa on jakoketjuvikaa. Asia tulikin todennettua vielä testerillä myöhemmin oston jälkeen.
Mistä ja mitä settiä tuohon kannattaisi nyt alkaa tilamaan ? Ulkomailta tilaaminen onnistuu, ja tietysti mahdollisimman halpa ja hyvälaatunen. Ilmeisesti ainakin ketju, rattaita, nokka-akselin ajoitussäädin...
Mistä ja mitä settiä tuohon kannattaisi nyt alkaa tilamaan ? Ulkomailta tilaaminen onnistuu, ja tietysti mahdollisimman halpa ja hyvälaatunen. Ilmeisesti ainakin ketju, rattaita, nokka-akselin ajoitussäädin...
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Minä vaihdoin tuon fain tck87vvt sarjan blf koneella olevaan touraniin. Siinä ei ole pumpun ketjua mutta se ei taida olla kova kulumaan. Jätin myös kampuran rattaan vaihtamatta ku ois pitäny öljypohja irrottaa ja rupes aika loppumaan.
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Pitipä oikein rekisteröityä palstalle kysyäkseni apuja ketjuongelmiin BLF-moottorissa.
Eli moottorin vikavalo syttyi ja vikakoodiksi tulee:
P0016/000022 - Bank 1: Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation
Kilometrejä autolla 283tkm. Ketju ja imunokan säätöpyörä vaihdettu 2010 kun kilometrejä oli jotain 112tkm. Tuolloin meni myyjäliikkeen pussista ja silloin ei vaihdettu ollenkaan pakopuolen ratasta eikä kampiakselin ratasta. Oireena oli vain rallatus käynnistäessä.
Nyt ei rallata, eikä ole rallattanut kuin ihan satunnaisesti 10v aikana. Ongelma iski päälle yht'äkkiä ja ilmenee tyhjäkäynnin epätasaisuutena. Myös kun kierrokset laskevat äkisti esim vaihdetta vaihtaessa, kuuluu pärähdys luultavasti jakoketjun suunnalta. VCDS näytti Group 091 arvoissa jatkuvaa seilaamista nokan ajoituksen actual-arvossa, specific taisi olla juuri tuo aloittajan mainitsema 27.
Kaipa siellä on ketju venynyt ja mahdollisesti jakokin hypännyt. Voi varmaan olla vikaa myös tuossa imunokan säätimessä? Voiko vika olla muualla, eli mikä on todennäköisyys että koko kallis jakopään remppaaminen menisi hukkaan?
Olisin myös kysynyt, että oletteko vaihtaneet kampiakselin holkkia (03C105159H) samalla, kun kampiakselin ratas päivittyy tuohon korjaussarjan leveämpihampaiseen versioon? Entä onko haittaa, että öljypumpun ratas pienenee yhden hampaan, jos vaihtaa tosiaan öljypumpun ketjusarjan tuohon 1.4 TSI -versioon?
Eli moottorin vikavalo syttyi ja vikakoodiksi tulee:
P0016/000022 - Bank 1: Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incorrect Correlation
Kilometrejä autolla 283tkm. Ketju ja imunokan säätöpyörä vaihdettu 2010 kun kilometrejä oli jotain 112tkm. Tuolloin meni myyjäliikkeen pussista ja silloin ei vaihdettu ollenkaan pakopuolen ratasta eikä kampiakselin ratasta. Oireena oli vain rallatus käynnistäessä.
Nyt ei rallata, eikä ole rallattanut kuin ihan satunnaisesti 10v aikana. Ongelma iski päälle yht'äkkiä ja ilmenee tyhjäkäynnin epätasaisuutena. Myös kun kierrokset laskevat äkisti esim vaihdetta vaihtaessa, kuuluu pärähdys luultavasti jakoketjun suunnalta. VCDS näytti Group 091 arvoissa jatkuvaa seilaamista nokan ajoituksen actual-arvossa, specific taisi olla juuri tuo aloittajan mainitsema 27.
Kaipa siellä on ketju venynyt ja mahdollisesti jakokin hypännyt. Voi varmaan olla vikaa myös tuossa imunokan säätimessä? Voiko vika olla muualla, eli mikä on todennäköisyys että koko kallis jakopään remppaaminen menisi hukkaan?
Olisin myös kysynyt, että oletteko vaihtaneet kampiakselin holkkia (03C105159H) samalla, kun kampiakselin ratas päivittyy tuohon korjaussarjan leveämpihampaiseen versioon? Entä onko haittaa, että öljypumpun ratas pienenee yhden hampaan, jos vaihtaa tosiaan öljypumpun ketjusarjan tuohon 1.4 TSI -versioon?
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Harmillisen vaisulta tämäkin muuten loistava foorumi nykyään vaikuttaa, mutta laitanpa nyt päivityksen oman ongelmani (ks. yllä) osalta.
Auto on siis taas kunnossa, mutta ei tuon korjauttaminen ihan ilmaiseksi tullut: rahaa paloi melkein 1200e, josta työn osuus oli 740e. Teetin tuntityönä tunnetulla korjaamolla (ei-merkkiliike), osat hankin itse. Tähän vaihdettiin siis kaikki, mitä jakoketjuun liittyy, myös uusi öljypumppu imuputkineen. Öljypumpun vaihtaminen oli kyllä hieman turhaa, koska ainakin tässä 2005 valmistetussa BLF-mottorissa öljypumpun runko oli sellainen, että tuo uudempi öljypumpun ketjunkiristin olisi mahtunut ilman muokkaamista paikoilleen. Pumpun imusiiviläkin oli ihan puhdas.
Vikakoodin aiheutti kuulemma pelkästään ketjun venyminen. Ketju ei kaiketi ollut vielä hypännyt rattailla. Kaikki muut hammaspyörät olivat moitteettoman näköiset lukuunottamatta kampiakselin pientä ratasta. Se oli jo selvästi vaihtokunnossa. Sehän on kuitenkin vaihdettava joka tapauksessa, jos haluaa tuon uuden tyyppisen ketjusarjan, jossa hammaspyörät ovat vanhoja suurempia. Hyvin se sarja sopi siis tähän BLF-moottoriinkin, mutta sehän täällä oli todettu jo vuosia sitten. Vahvistan tämän kuitenkin muillekin, jos joku tiedosta myöhemmin hyötymään. Minä hankin Borsehung B18960 -sarjan, koska esim. Febin valmistamaa sarjaa (174995) ei ollut missään päin Eurooppaa saatavissa. Originaali-sarjan hinta on noussut, se maksaa nykyään sekä Saksassa että Suomessa ~500e. Originaalin imunokan säätimen 03C109088G löysin ebaystä satasella.
Auto on siis taas kunnossa, mutta ei tuon korjauttaminen ihan ilmaiseksi tullut: rahaa paloi melkein 1200e, josta työn osuus oli 740e. Teetin tuntityönä tunnetulla korjaamolla (ei-merkkiliike), osat hankin itse. Tähän vaihdettiin siis kaikki, mitä jakoketjuun liittyy, myös uusi öljypumppu imuputkineen. Öljypumpun vaihtaminen oli kyllä hieman turhaa, koska ainakin tässä 2005 valmistetussa BLF-mottorissa öljypumpun runko oli sellainen, että tuo uudempi öljypumpun ketjunkiristin olisi mahtunut ilman muokkaamista paikoilleen. Pumpun imusiiviläkin oli ihan puhdas.
Vikakoodin aiheutti kuulemma pelkästään ketjun venyminen. Ketju ei kaiketi ollut vielä hypännyt rattailla. Kaikki muut hammaspyörät olivat moitteettoman näköiset lukuunottamatta kampiakselin pientä ratasta. Se oli jo selvästi vaihtokunnossa. Sehän on kuitenkin vaihdettava joka tapauksessa, jos haluaa tuon uuden tyyppisen ketjusarjan, jossa hammaspyörät ovat vanhoja suurempia. Hyvin se sarja sopi siis tähän BLF-moottoriinkin, mutta sehän täällä oli todettu jo vuosia sitten. Vahvistan tämän kuitenkin muillekin, jos joku tiedosta myöhemmin hyötymään. Minä hankin Borsehung B18960 -sarjan, koska esim. Febin valmistamaa sarjaa (174995) ei ollut missään päin Eurooppaa saatavissa. Originaali-sarjan hinta on noussut, se maksaa nykyään sekä Saksassa että Suomessa ~500e. Originaalin imunokan säätimen 03C109088G löysin ebaystä satasella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: 1.6 FSI (BAG) ja Group 091 arvot?
Hienoa että vaivauduit raportoimaan!
Valitettavan hiljaista täällä on ollut...
Valitettavan hiljaista täällä on ollut...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa