Passat 1.9 TDI 2008 tandempumppu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

Passat 1.9 TDI 2008 tandempumppu

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.1.2016 12:25

Passat BXE koneella. Teki tuossa syksyllä muutaman kerran niin, että piti aamulla sahata aika pitkään enneko lähti käyntiin. Vaihdoin suodattimen, joka olikin aika likainen. Vaivaa ei sen jälkeen ole ollut.

Nyt auto kävi tuossa pihassa jonkun 15min. tyhjäkäyntiä ja sammui sitten itsekseen, eikä lähtenyt enää käyntiin. Polttoainesuodatin oli ihan tyhjä, täytin suodattimen ja auto lähti kohtalaisen sahaamisen jälkeen käyntiin.

Alkaako tuo tandempumppu oireilemaan mahdollisesti tuolla tavalla? Onko noissa jotain tyyppiominaisuuksia, että alkaa ottamaan ilmaa jostain ja ei jaksa tyhjäkäynnillä pumpata ainetta?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.1.2016 14:00

Juu tandemit on tässä iässä jo vaihtokunnossa.Tiivisteet falskaa ja liu'utkin voi olla jo kunnon urilla.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.1.2016 15:34

Onkos tässä muuten tankissa joku siirtopumppu?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 1.1.2016 17:22

Nimenomaan tankin pumpun toimimattomuus aiheuttaa suodattimen tyhjenemisen, ei tandemin.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 1.1.2016 18:31

Milläs nimellä tuo kulkee? Siirtopumppu? Millainen vaihtaa?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 2.1.2016 7:33

Tankkilaite, tankkivaruste

Takapenkki irti, luukku auki, turpamutteri auki ja pumppu vaihtoon. Ohjeaikaisesti vajaan tunnin juttu.

Tankki mielellään alle puolen välin...

EDIT: Katsoppa ensiksi tankkipumpun sulake. Huollossa on tullut autoja vastaan, joissa on puuttunut kyseinen sulake, suodattimen vaihdossa tullut sitten ongelmaa ilmautumisen kanssa.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 2.1.2016 10:56

Toimimattomalla tankkipumpulla saattaa olla vaikutusta Tandemin kestävyyteenkin, sehän on lamellipumppu ja joissain jakajapumpullisissa koneissa pumpun siirtopumppu kuluu huomattavasti nopeammin jos niissä oleva tankkipumppu ei toimi.

Tandemin paineen mittaukseen ei tainnut olla mittaus yhdettä valmiina? Lähinnä meinasin että omasta BXE Octaviasta voisi mittailla paineet niin voisi vähän ennakkoon vaihdella pumpun kun kilometrewjä on tuo 300tkm täynnä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.1.2016 18:26

Yksi pultti pois tandemista ja siihen banjopultti niin saa tehtyä lähdön paineen mittaukselle.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.1.2016 14:45

En ainakaan ohjekirjasta löytänyt mainintaa ko. laitteelle olevasta sulakkeesta. 2 päivää auto nyt seisonut tuossa pihassa ja lähti äsken ihan ok. käyntiin. Suurempaa rallia ei nyt ollut tarvis/kykyä lähtee kokeilee. Olisko jollain tuolle "tankkilaitteelle" "tankkipumpulle" tai mikä se nyt sitten onkaan, varaosanumeroa? Netistä noita kattelin, mutta kun ei ole mitään käryä minkä näköinen laite se on.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 3.1.2016 16:50

Eiköhän se jotakuinkin tällainen ole.
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2143968

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 3.1.2016 18:38

wb Onks tuo sinun? Vielä kaupan?

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 3.1.2016 18:54

googlen antamasta linkistä vaan nappasin esimerkkikuvan...

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 4.1.2016 16:02

Nuo on kulutustavaraa, omasta BKC:stä vaihdettu jo kahteen kertaan (365tkm ajettu).

Tosi helppo homma vaihtaa ja kannattaa ostaa koko tankkilaite kerralla, ei maksa paljoa enempää ja ei tarvitse pelätä hauraiden muoviosien hajoamista.


Viime talvena sain fixukselta tingittyä Pierburgin täydellisen pumpun alle 200€.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 4.1.2016 16:29

Tuota pelkkää pierburgin pumppuahan saa alle 100e netistä. Perskule, kun tuli just nuo pakkaset. Ei viitti tonne pihalle lähtee tota tutkii. Onkohan tuo millainen homma vaihtaa pelkkä pumppu?
Edit. Onko se siis tommonen?
http://www.autodoc.fi/autonosat/polttoa ... 28-1-9-tdi

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 4.1.2016 17:18

Mikäköhän tuon oikea varaosanumero on? Tarkoittaako paikoituslämmitin vebastoa? Olisko tuo oikeanlainen?
http://www.mister-auto.fi/fi/polttoaine ... .02.0.html

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 4.1.2016 18:02

Tarkoittaa, näyttäis oikeanlaiselta, tosi helppo vaihtaa.

Takapenkin istuinosa irti, pumppu löytyy oikealta puolelta missä menee johto suojakumin läpi, normi työkaluilla vaihtaa ja aikaa menee ehkä 20min...

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 4.1.2016 19:24

Juu. Tuo koko paketin vaihto tuossa käytiinkin läpi. Tarkoitin tuota pelkän pumpun vaihtoa. Onnistuuko noin yleensä, vai meneekö sieltä väistämättä jotain kiinikkeitä poikki? Onko tuolle pelkälle pumpulle olemassa jotain varaosanumeroa?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.1.2016 11:28

Pakkohan se oli käydä tutustumassa autoon, kun pitäis torstaiaamuna sillä töihin päästä. Mielestäni pumppu ei kurahtanut, eikä sille tullut myöskään virtaa aluksi.
Kävin kaikki sulakkeet läpi, jotka kuitenkin oli ehjiä. Tuo konehuoneessa oleva rele (100) liittynee tuohon myös jotenkin. Heiluttelin myös sitä. Uudelleen mittaaman ja nyt tulee virtaa ja pumppu myös kurahtaa, kun virrat laittaa päälle.

Eilen autoa kyllä käyttelin tuossa pihassa ja toimi ihan ok. Pitemmälle lenkille en arvannut lähteä. Voiko auto toimia, mikäli tuolle pumpulle ei tule edes virtaa? Onko tuo rele 100 tuon pumpun rele ja viittaako tuo oireilu, tuon releen hyytymiseen vai meneekö nuo kerrasta? Ko. releen jos irroittaa ei pumpulle tule silloin virtaa.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 5.1.2016 19:00

No tuohan vaikuttaisi siltä, että tuossa olisi ollut releen pistokkeessa kosketushäiriö.
Miltä ne liuskat näytti kun rele oli irti? Vähän kun hinkkaa sitä relettä edestakaisin siinä kannassa, niin pitäisi virran taas kulkea ja jos näin, niin halvalla pääsit.
Jos se pumppu kuulostaa terveeltä, niin ei kannata enempää miettiä sen vaihtoa.

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 5.1.2016 19:01

tupla
Viimeksi muokannut wb, 6.1.2016 5:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 5.1.2016 20:43

Ajelin tuolla nyt semmosen 100 km lenkin. Toimi ihan ok ja pihaan tullessa kokeilin vielä tuon tankkipumpun toimivuuden. Kyllä. Surahtaa, kun laittaa virrat päälle. Tämä minua vielä kiinnostaisi. Oletan, että tandempumppu imee suodattimelta polttoaineen koneeelle. Jaksaako tandempumppu imeä polttoaineen tankilta asti, jos tuo tankkipumppu, syystä tai toisesta ei toimi?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 6.1.2016 9:40

Ehjä tandem ja tiivis polttoainejärjestelmä, niin toimii kyllä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa