60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.5.2013 11:21

Nykyinen ahdinkombo ilmeisesti vaatii tämän suoritteen aloittamisen 2:lla, jotta saadaan tarpeeksi nopea aika. :D Tos Kiikalassa tuli koestettua 60-120 5s, kuuden vedon keskiarvo. Noin sekuntti lisää, jos kolmosella lähtee vetää.
Viimeksi muokannut diffas, 22.10.2013 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 25.5.2013 22:19

Jännä kuitenkin ettei noissa isommissa tdi koneissa ole lootassa sen pitemmät välitykset kuin näissä 1.9 koneellisissa. Mut kelpais tuo diffasin auton kiihtyvyys omaankin skodaan :) taida koskaan olla rahaa ruveta tota laittamaan ja kilometritkin lähentelee jo 400tkm pikapuoliin...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 26.5.2013 9:14

Nii en tiiä, mullaha toi on sama loota, samoilla välityksillä kuin bensakoneissa, kolmoseen asti. Snadistihan tuo saisi pidempi olla, eli lisää jengaa koneseen. :D

Vertailun vuoksi, kun auto kiertää pidemmälle: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... zfAql98MJ0 :D

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 26.5.2013 10:52

Vertailin noita vaihteiden vaihtonopeuksia/koneen kierroksia ja aikalailla samat on skodassakin. Eli kakkosella jos menee sinne punarajalle 4700-4800rpm, niin mittarissa 80-85km/h ja kolmosella samat kierrokset niin 120-125km/h mittarin mukaan. Heittoa Skodan mittarissa semmoiset 6-8km/h noissa nopeuksissa, joten nelosta saa pukata oikeaan 120km/h nopeuteen. Tosin eihän tuo enää vedä siellä 4300rpm jälkeen niinkuin nuo oikeasti viritetyt laitteet. Mut lopetanpa jonninjoutavan lätinän tähän ja odottelen lisää tuloksia ja videoita :)

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

ViestiKirjoittaja OskuA » 27.5.2013 20:50

Yhtäkkiä laskettuna kännyllä 60-120 n. 20s, joku anturivika tms. iskeny päälle ei oo oikeen vedot tallessa ;D Niin ja 1.9TDI AVB 100hp/250nm, 2002 Passat.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 7.6.2013 16:36

Aikaa kulunut rutosti edellisestä mittauksesta. Kulkineet vaihtuneet moneen kertaan Ocun jälkeen. Nyt taas lapsetti ja tuli mittailtua. Nyt mittavälineenä Race Crono ja autona uusi bmw 320da. Täytyy pojat sanoa, että v.2006 mallin ocu 140 hv tdi oli kova luu aikoinaan. Tällä bemarilla päästään hät hätään samoihin aikoihin vaikka tässä pitäisi tehoa olla +40 hv.

80-120 km/h 5,1-5,3 s (Useita vetoja)
60-120 km/h 6,9 s
70-140 km/h 9,8 s
80-140km/h 9 s

Tässä tomaatissa kiihdytykset tehty Kick Down menetelmällä sport+ ohjelmalla. Aloitus nopeus on ollut muutamia km alta alkunopeus. Ei tällä pärjää sille 170 hv pumppari passatille millä aikoinaan kävin leikkimässä.

Otan tähän vielä bemarin oman tehokitin joten tuloksia sen kanssa tulevaisuudessa. Mutta uskoisin, että karvan verran auttaa sekin.

Laittakaahan tänne muutkin uusien vakiopelien aikoja.

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 3.7.2013 21:00

Metric units
0 to 100 km/h:
400m:
60-120 km/h: 5.5 +- 0.67s
200 meters:

Metric units
0 to 100 km/h:
400m:
80-120 km/h: 4.3 +- 0.67s
200 meters:


491tkm ajettu AGR boratti jossa alakerta koskematon vielä.

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 21.7.2013 15:24

Lupolla saatu kakkostavoite täyteen, eli sekkarilla mitattu keskiarvo asettuu nyt 6 sekkaan 60-120 kiihdytyksessä.

http://www.youtube.com/watch?v=bVXMxEEwt2A&feature=youtu.be

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.7.2013 18:56

60-120 = 3.76s
80-120 = 2.74s
0-100 =4.96s

Voisi parantuakkin jos hinkkais...

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 24.7.2013 19:28

60-120 = 3.76s
80-120 = 2.74s
0-100 =4.96s

Voisi parantuakkin jos hinkkais...


Rupee palikan golffi ihan kivasti jo vetämään :)

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 26.7.2013 13:44

Passat 3BG AVF 1.9TDI 4Motion, ulkona sellaset +27'c:

60-120km/h 8,7s

80-120km/h 6,4s (3-4 vaihde) Pitää vielä kokeilla pelkällä nelosella.

Ohjelmoitu 168hv 390nm

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 27.7.2013 11:17

Passat 3BG AVF 1.9TDI 4Motion, ulkona sellaset +27'c: 60-120km/h 8,7s 80-120km/h 6,4s (3-4 vaihde) Pitää vielä kokeilla pelkällä nelosella. Ohjelmoitu 168hv 390nm


Tuliko testattua myös ennen ohjelmointia, että millaisia lukemia työnsi?

joksu3
-
Viestit: 67
Liittynyt: 11.2.2006 22:46

ViestiKirjoittaja joksu3 » 27.7.2013 14:16

Tuliko testattua myös ennen ohjelmointia, että millaisia lukemia työnsi?


Vakiona arvot oli 60-120km/h 10,4s 80-120km/h 8,1s

Että ihan kehitystäkin tapahtui muutakin ku vain rahojen menetystä :)

Tuosta joltaki sivulta luin A4 125kW Quatron arvoja niin ihan samoissa näytti olevan, että melkein vois uskoa että on tehoa sen 124kW mitä ohjelmointi lupas :)

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 27.7.2013 19:40

Octavia ASV:
Kolmosella n. 50 tasavauhdista lähtien. 60-120 km/h: 6.1 +- 0.68s
GPS:n mukaan VCDS näyttää 1km/h alle todellisen.
Osat vaihtoon kun Lupollekin jää :)

Kosse
-
Viestit: 311
Liittynyt: 30.4.2009 19:13

ViestiKirjoittaja Kosse » 27.7.2013 20:09

Anteeksi, mutta eihän tuo ole 60-120 kiihdytys, jos vedon aloittaa jo viidestäkympistä.

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 27.7.2013 21:34

Anteeksi, mutta eihän tuo ole 60-120 kiihdytys, jos vedon aloittaa jo viidestäkympistä


Tarkoitushan tuolla mittaustavalla on ilmeisesti eliminoida ahtimen lagin (joka osalla porukasta on ahdinjumpan jälkeen ihan kohtuullisen suuri) vaikutusta mittaustulokseen ja antaisi näin ollen aika herkästi väärän kuvan auton potentiaalista.

Aiheesta on kylläkin väitelty jo alkusivuilla, mutta oliko virallista kantaa, ma en tieta. Ainakin puhuttiin nopeinta tapaa kiihdyttää auto alkunopeudesta 60kmh loppunopeuteen 120kmh, jolloin tyyli olisi kyllä vapaa.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 27.7.2013 22:40

Tästä toimintatavasta on ollut vääntöä riittämiin. Tässäkin threadissa kaikki eivät edes kerro miten on mitattu ja paljon kaikkea muuta kuin 60-120 aikoja. Tein omani tuolla tavalla ja kerroin "speksit" ja tulokset.

Tuo about 50 tuli valittua juuri siksi että jos VCDS:llä mitaten koettaa ajaa siinä 60 tuntumassa niin ajanotto lähtee käyntiin heti kun ylittyy 60. Eli jos koetan ajaa tasaista 60 nopeutta ja hetkellisesti nopeus käy 61, sitten laskee 59:ään ja kaasu pohjaan niin voi olla jo pari sekuntia ekstraa ajassa kun oikea veto lähtee. Ahtolagia saa jarrullakin pienennettyä ja sen käytön luvallisuudesta saadaan varmasti keskustelua aikaiseksi.

Arseki
-
Viestit: 57
Liittynyt: 28.6.2012 23:13

ViestiKirjoittaja Arseki » 28.7.2013 2:33

Ahtolagia saa jarrullakin pienennettyä ja sen käytön luvallisuudesta saadaan varmasti keskustelua aikaiseksi
.

Ot:a tulee että paukkuu:
Tjaa, tuo toimii sähkökaasullisissa? Oma kokemus uudempien autojen brake boostingista löytyy tasan kerran ja tällöin jarrupedaali tiputti sähkökaasun pois pelistä jarrutuksen ajaksi - taitanee olla turvallisuus näkövinkkeli.

Samaa mieltä, että kannattaa ilmoittaa tapa jolla mittaus suoritettu, niin pysyy toiset hieman kärryillä siitä menosta. Jatkakaa toki - on mielenkiintoista seurata että millaisia aikoja saatte aikaiseksi.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 28.7.2013 11:01

Muutaman kerran pumppaa sitä kaasua jarru päällä, niin toimii taas ja saa ahdot nostettua :)

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 7.8.2013 15:47

Nyt laitettu Bemmin oma kitti ja mittavälineenä vbox.

Vakio:
80-120 5,2 s
60-120. 7,0 s

Kitti
80-120 4,7 s
60-120. 6,4 s

Eli nyt vasta ollaan samassa kuin aikoinaan ajamasi uusi 170 hv essari pasuuna.

Täytyy vielä kokeilla ajaa uusiksi kunhan hiukan lisää metrejä tulee tolla kitillä mittariin. Nyt ajoin noin ajot heti kitin asennuksen jälkeen.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.10.2013 17:20

Jotain pientä päivitystä tännekin. Isommat suuttimet ja ahdin vaihdettu viimekerrasta, tosin softa ei ole vielä ihan täysin valmis,
mut aletaan oleen ns. kartalla. Saattaispa jopa ehkä kymmenyksen parantua jos vieelä ripeemmin kykenis vaihtaa.
Ja vähä myös vetäviä lisää, kun nyt meinaa kovin herkästi tonne rajottajalle karata. :)

Tein kaveriksi tollaisen havainnolistavan videon, mis näkee oikean vaihteen merkitys. :)
60-120 4.56s
80-120 2.72s

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 23.10.2013 23:28

Mitähän lie diffasilla palikkaa uusittu konepellin alle? Aika rivakasti näkyy liikkuvan. Hieno video!

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.10.2013 6:34

No siis noi semmoiset "+66%" suuttimet tuli laitettua, kun aiemmin oli vielä noi cummisin kärjet kiinni. Jotain about 30% nää nykyiset on isompaa kokoa kuin noi cummisit. Ahin on ollut tosta kesästä asti jo toi gtx2863r. Eipä tässä muuta rautamuutosta. :)

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 18.12.2013 22:08

Octavia bkd dsg, finturbo 1852v ja LTR-softa: 7,7s. Kolmosella kun lähtee kiihdyttämään niin laatikko vaihtaa ainakin kerran tuolla välillä. Mittavälineenä Tempes gtr. Lisää tarttis kai saada.

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 26.2.2014 20:53

Hetki sitten testailua vcds:llä ja 3:lla jäi 60-120 väliksi 5.1s eli 0.4sec parannusta viime kertaan nähden :)

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 1.3.2014 17:46

Päivitetään taas aikoja nyt vuorossa uutuus Volvon 8-lovisella automaatilla.

Volvo S60 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 4,3 s (ajettu 700 km)
Ajettu 2 tkm.
80-120 km/h 4,2 s
60-120 km/h 5,8 s
70-130 km/h 6,4 s

V70 T5 MY 2014 245 hv:
80-120 km/h 5,1 s
60-120 km/h 6,7

S80 D4 MY2014 181 hv:
80-120 km/h 5,8 s
60-120 km/h 7,8 s

Sitten uusi octavia 1.4 combi man.

80-120 km/h 5,5 s
70-130 km/h 8,4 s.

Audi A6 ultra
80-120 km/h 5,7 s
70-130 km/h 9 s



Octavia yllätti taas kerran pirteydellään. 190 hv Audi nöyrtyy.
Viimeksi muokannut octavisti, 6.10.2014 18:32. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 1.3.2014 18:35

Golf mk5 GTI DSG (revo stage 2)
80-120 km/h 3,1 s

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 4.3.2014 20:08

JMP: Mikä mittausmenetelmä? Pirun kova aika sama kuin uusi Audi S3 mtm virillä 360 hv. Noi VAG pohjaset pelit on kyllä nopeita tuolla välillä.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 4.3.2014 20:27

Race chrono + 10Hz gps mokkula. 70km/h:ssa lappu lattiaan. Aika hidas on aika 360hp ässälle, onkohan oikeasti 360 hepoa? Edellinen Leon Cuprakin meni maltillisella softalla reilusti alle 3s. Onhan siinä ässässä toki painoakin hidastamassa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 29.4.2014 17:13

Sen verran muutosta edelliseen, että viime viikonlopun lastuvirityksen johdosta menee nyt 3.vaihteella sen mitä aiemmin 2+3 vaihteella, eli nyt menee kolmosella 60-120 ~4.6s, 80-120 ~2.7s. 100-160 ~5.8s. Jotenki tuntuu et isommalla vaihteella olisi muutos isompi. Ei osaa sanoa oikein tarkkaan. 2. vaihteella on turha haaveilla pidosta enään oikeastaan. :D

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 8.5.2014 17:51

60-120 km/h 6,8 s tuli parin vedon (sama pätkä eri suuntiin) keskiarvoksi. Mitattu race chronolla ja tulosta vielä vähän videolta varmisteltu. Pakko oli vedon aikana vaihtaa kolmoselta neloselle n. satkun vauhdissa. Pelkällä kolmosella tulos 7,9 s.

Autona passat 3BG 1.9TDI AVF jossa BV43 ahdistin ja omaa käsialaa oleva softa. Tehoista ei tietoa mutta vähän enemmän kuin vakiossa kuitenkin.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 12.5.2014 10:29

Aikaa kulunut rutosti edellisestä mittauksesta. Kulkineet vaihtuneet moneen kertaan Ocun jälkeen. Nyt taas lapsetti ja tuli mittailtua. Nyt mittavälineenä Race Crono ja autona uusi bmw 320da. Täytyy pojat sanoa, että v.2006 mallin ocu 140 hv tdi oli kova luu aikoinaan. Tällä bemarilla päästään hät hätään samoihin aikoihin vaikka tässä pitäisi tehoa olla +40 hv.

80-120 km/h 5,1-5,3 s (Useita vetoja)
60-120 km/h 6,9 s
70-140 km/h 9,8 s
80-140km/h 9 s

Tässä tomaatissa kiihdytykset tehty Kick Down menetelmällä sport+ ohjelmalla. Aloitus nopeus on ollut muutamia km alta alkunopeus. Ei tällä pärjää sille 170 hv pumppari passatille millä aikoinaan kävin leikkimässä.

Otan tähän vielä bemarin oman tehokitin joten tuloksia sen kanssa tulevaisuudessa. Mutta uskoisin, että karvan verran auttaa sekin.


Pahoittelen offtopic-viestiä ilman tulosta ketjuun, mutta kerrottava on....

Oli tuossa päivän verran ajossa manuaalivaihteinen BMW 320D vm 2003. Ohjelmoitu 150->180hv (ei tietoa onko valmisohjelma vai penkissä). Ei hirveästi herättänyt tunteita tuo oletettu 180hv tuossa autossa. Keskialueella 2500-3500rpm veti kohtuullisesti, mutta ylhäällä ei tapahtunut mitään. Oletin saavani jotain eroa perstuntumassa(missä yleensä pienikin ero tuntuu) tuohon evry-skodaan, mutta ei...veikkaisin, että kasilla alkavia lukemia tuollakin sais vain 60-120 välillä. Painoeroa ei liene hirveitä, veikkaisin 1400kg bemarille, kun skoda on 1350kg omamassaltaan. Ykkösellä ja kakkosella lappu lattiaan ei myöskään riemunkiljahduksia aiheuttanut, mutta moottoritiellä 5 vaihteella satasen vauhdista vääntöä riitti rivakkaan nopeudennostoon kyllä. Autoon on uusittu ahdin hiljattain, jonka jälkeen ohjelma laitettu sisään. Ei sattuis jollain olemaan vastaavasta autosta 60-120 väliä testattuna? Skodalla taisin mittailla alle 9s lukemia joskus 1Hz gepsillä, joka nyt ei vielä kerro totuutta suuntaan tai toiseen...ei tuosta nyt 2.0tdi 140hv autot ohi mene kuitenkaan.

Grazzi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 8.5.2005 10:25

ViestiKirjoittaja Grazzi » 18.5.2014 11:27

Tässä oman kulkineen tuorein 60-120 km/h veto, http://youtu.be/82zwgENvcT4. 6,9s laskettua 67-127 km/h mittarinopeuden väliltä, ihan tuolla ylärekisterissä puutuu, mutta muuten vetää suht hyvin. Just ja just menisi ehkä 3 vaihteellakin, mutten viitsinyt vedättää.

Kamitecilla laitettuna Milltekin downpipe ja turbotecin ohjelma. Taitaa siellä se 200 hepokattia ehkä ollakin, ei tullut penkitettyä. Kiitoksia vielä Kamitecin suuntaan :)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.11.2014 20:56

Hyvin on topikki pysynyt hiljaisena. Eikös kukaan ole mitään mittaillu enään?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 23.11.2014 21:03

PD130 ASZ 4MOTION Golf, pelkällä softalla. Videolta katottuna 60-120 n. 8s nelosella.(mittarista 65-125km/h).

quattro20v
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.3.2007 16:48

ViestiKirjoittaja quattro20v » 14.1.2015 14:22

T5 transporter 1.9 77kw lyhyt ja matala. 80-120km/h 15.3 s.

kolmosella lähettiin ja neloselle joutuu vaihtaa. Onkohan toi ihan ok kunnossa?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.2.2015 14:48

Nyt kun autoon taas tehty vähän rauta-muutoksia, osittain pakon sanelemana, niin saatu jotain oikeaseen suuntaan vieviä tuloksiakin. Positiivista on että nyt auto sysää samoihin mittoihin kuin aiemmin _rajummalla_ softalla.
60-120 kolmosella, 4.6sekuntia ja samassa vedossa 80-120 2.4sekuntia. Varsinkin yläpäässä tuntuis veto raikkaammalta kuin aiemmin.

Niin siis autoon vaihdettu uudet pakosarjat, yhdysputket ja kollektori. Ja ahdin modattu gtx28:sta siten että pantu sisään isompi gt30r:n pakosiipi - eli nyt gtx3063r. :)

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 17.5.2015 20:56

60-120kmh=5.0sec
80-120kmh=3.7sec

vois tippua jos jaksais hinkata edes takaisin ja tyhjentäs auton ylimääräisestä painolastista/työkaluista

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.5.2015 20:42

Hyvin näkyy keskialueen vääntö kyllä. Kerkii [tm]

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

ViestiKirjoittaja octavisti » 3.7.2015 17:09

Nyt mittauksessa uusi bmw 520da (190 hv).

80-120 km/h 5,7 s
60-120 km/h 7,7 s
70-130 km/h 8,7 s

Paino tekee näköjään tehtävänsä. Eli ohituskiihtyvyys näköjään sama kuin Volvon S80 D4:lla. Nyt kun ilmat viileni niin 0,1 s lähti arvoista pois:)

Laitetaan tähän taas uusi verrokki eli BMW 520da (190hv) g30
80-120 km/h 5,6 s
60-120 km/h 7,3 s

Eli uutuus karvan verran nopeampi. Ero tulee uudemman pienemmästä painosta.
Viimeksi muokannut octavisti, 18.5.2017 20:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 2.9.2015 21:19

Sen verran edelliseen, et nyt saa onnistumaan jo alta 4sekunnin 60-120 vedon, jos kakkosella lähtee vedättää. Mukana pieni annos kaasua, jolla saa vaihtolagin pois.
Ihan jotain pientä huojumis outoutta on vedossa, mut ehkä se löytyy jostain...tai ajetaan ulos :D

Mut pieni liikkuva kuvakoostehan on ihan jees kans, eli jospa tästä[/url]

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.9.2015 14:01

Siis pieni annos ilokaasua, selkis kun katsoi videon tekstit.
Hyvinhän tuo näyttää kiskovan :).
Lpr huomenna?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.9.2015 19:46

Lappeeseen pitäs joo mennä koittaa, et toimiiko vai ei. :)

Anselmo
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.6.2015 13:27

ViestiKirjoittaja Anselmo » 4.9.2015 19:55

Ensi kokeilu, syötöt pienellä tasavauhdista 60km/h sukka syyläriin:
60-120km/h 12.15sek 4-vaihteella

Edit: 2henkeä kyydissä, työkaluja kontissa

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.12.2015 18:11

A6 Avant 3.0 BiTDI, 60-120 km/h kolmosella VCDS:llä mitattuna
vakio: 5,1 sek
Stg1: 4,36 sek kahden vastakkaisiin suuntiin ajetun vedon keskiarvona

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.12.2015 14:36

Edelliseen vertailuksi A6 sedan 3.0 TDI 180kW 60-120 km/h, aloitus noin 50:stä.

vakio 5,7 s
viri: 4,8 s

Vaihdekeppi manuaalipuolella ja molemmissa tapauksissa vaihtoi 3 -> 4:lle.

Biturbon ZF:ssä on pidemmät välitykset ja Biturbo antaa kierrättää pidemmälle, siinä menee koko väli kolmosella. Aika saattaisi vähän parantua jos aloittaisi kakkosella.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 21.12.2015 15:07

Kannustaa laittamaan lisää hönkyä keskialueelle, ku tollaiset vakiovehkeet tulee rinnalle jo :D

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.12.2015 16:37

Tuli ehkä vähä optimistesti lisättyä syöttöä pienille ahdoille. Ei toi hukkis siltikään meinaa juuri sen paremmin heräillä, ehkä ihan vähän. Jos ei keskialueelle vetoa lisää niin ainaki ylös vähä lisempää, eli ihan täys hönky sinne melkein 5500rpm. Paranis ajat vieläki, jos sais joku 200rpm alempaa herää. :)

https://www.youtube.com/watch?v=qO31OCA0IhA



ps. 5500 on liian vähän. :]

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.12.2015 13:45

Jaetulla pakopesällähän sen saisi paremmin heräämään, ei taida vaan tuohon Garrettiin sellaista suoraan löytyä?
Mulla on uusi S200SXE ja kohta muutama pakopesä siihen että pääsee kokeilemaan jossakin...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 29.12.2015 18:54

Samaa ahinta tos kovasti itekin kattelin sillä silmällä, varsinkin tolla 52:lla kompuralla. Päädyin kuitenkin hommaamaan pykälää pienemmällä pakosiivella olevan K26:n, johon sitten tuo 52mm efr kompura kiinni olisi tarkoitus saada. Eli sama kompura ku siin sxe:ssa.

Tähän nykyiseen suoraanhan ei juurikaan löydy pakopesää mistään, eli täytyy gt28 pesästä aina koneistaa. Täs on nyt tuo 56.5/54 (90 trim) pakosiipi. Gt28:iin löytys aftermarkettina twinscrolli pesä, johon tän siiven sais koneistettu. Finturbolta kuitenkin sanoivat että tää siipi ei tuu toimimaan kovin hyvin twinscrollina, kun ei o sillalailla suunniteltu. Jossain gt35-> sarjan siivissa alkaa olemaan semmoinen profiili sitten mikä alkaisi tukemaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.12.2015 21:32

Kuulostaa ihan toimivalta jos sopivaa pakopesää löytyy. S200 voisi 3-litraisessa jo toimiakin.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja octavisti » 28.3.2016 9:41

Nyt kunnon mopokoneen tuloksia.

BMW 118i my 2016 eli kolmemukinen 1.5 l ja 136 hv. Ajettu 800 km.

60-120 km/h 9,9 s.
80-120 km/h 6,7 s.

Tehdasohjelmistopäivityksen jälkeen ja 1500 km ajettuna arvot tippu "selkeästi" :)
9.7/6,6

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja vr6power » 2.5.2016 13:20

Seat Leon topsport tdi. arl koneella.

60-120 5,9s

80-120 4,2s

tehoboksilla syöttoä vähän nostettu ja takapönttö poistettu muuten täysin vakio.

Kohta menee ohjelmoitavaksi niin mitataan uudestan.

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja octavisti » 22.6.2016 18:11

Ja sitten pikaset testit uudella VW passat 280 hv nelikolla.

700 km ajettuna
80-120 km/h 3,6 s.
60-120 km/h 5,0 s.

3000 km ajettuna
80-120 km/h 3,5 s.
60-120 km/h 4,8 s.
60-160 km/h 10,1 s.

Bmw 530e
3000 km ajettuna
80-120 km/h 4.0 s
60-120 km/h 5.5 s
Vaihteisto Sportilla d-asennossa 0.5 s huonommat ajat.
Viimeksi muokannut octavisti, 4.8.2019 9:25. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 22.6.2016 21:12

Käyttis, B7 3,0TDIQ sorkitulla softalla, 6,03 videolta mitattuna, pelkästään nelosvaihteella. Pitää joskus kokeilla vaihtojen kanssa.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Tero P » 12.7.2016 21:33

Kesäkäyttis 1,9 Tdi pd muutamalla pikku modilla.

60-120 väliä on turha mittoa ton ahtimen kanssa joten otin neljä 80-120km/h vetoa
1. 2,73s
2. 2,77s
3. 2,88s
4. 2,71s

Eli keskiarvoksi tulee 2,7725s

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja p0wer » 13.7.2016 9:18

Täytyisköhän Tero perustaa uusi, vaikka 100-240km/h topikki? Ei jäisi vaihdevälityksistä kiinni ja kertoisi suorituskyvystäkin enemmän. Tai vaikka edes 100-200 niin tulis enemmän kuin kolme verrokkia listaan ;D

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Tero P » 13.7.2016 9:59

^Melkeempä pitääs.
Ainut vaa et jollekkin 100-200 välille on paljon hankalampaa löytää sopiva suljettu alue.

Oisko joku 100-160 sopiva väli?
Muistaakseni sitä väliä käytetään aika yleisesti.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 18.7.2016 16:37

100-160 on ihan jees, eikä sen tarttis olla edes pelkästään diesel puolella. Ei kyllä tämäkään topikki. :)

primerap10gtr
-
Viestit: 9
Liittynyt: 21.4.2005 12:18

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja primerap10gtr » 2.9.2016 18:47

p0wer kirjoitti:Täytyisköhän Tero perustaa uusi, vaikka 100-240km/h topikki? Ei jäisi vaihdevälityksistä kiinni ja kertoisi suorituskyvystäkin enemmän. Tai vaikka edes 100-200 niin tulis enemmän kuin kolme verrokkia listaan ;D


Vertailua omasta kamppeesta tosin Volvo S40 T4. Pahoittelut jos aiheuttaa näppyjä, mutta näkyy tässä topicissa olevan muitakin vääränmerkkisillä suoritettuja mittauksia... ;)

10hz GPS 160-220km/h 4.2s eli eikös toi ole aika vastaava kuin tämä 60-120km/h vertailu mittaus.

Videota:
https://youtu.be/KRjwaQBHJLw

Kuva

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 17.9.2016 19:08

Uutta setuppia kiusittu eilen illalla rutkasti. Nyt ilman mitään lisäpulloja menee nyt alta 4s , keskiarvona 3.9s. Tuntuis paremmin sysäävän pikkuvaihteilla vrt. edellinen setuppi. Vaihdettu jäykemmät venajouset ja ahtimeen isompi pakosiipi. 160 asti ihan joutuisaa kulkua.

Si_He
-
Viestit: 56
Liittynyt: 19.11.2012 19:31

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Si_He » 3.10.2016 14:22

Octavia 2 (-05) 1.9 tdi pd (105/250)kulkineella 60-120km/h 11.8s vakiona. Ohjelmalla piristettynä 10.16s sama väli.(Videolta mitattuna molemmat) Nelosella vedetty ilman vaihtamista.

Eihän tuo mikään raketti ole, mutta eron huomaa vakioon ja softalla saisi vielä huomattavasti enemmänkin kyllä irti jos haluaisi. Tehoa ja vääntöä(maksimi lakennallisesti n.290Nm) otettu ulos maltillisesti, kun tarkoitus on yrittää pitää vakio kaksoismassa kasassa. Ja ohjelma on omaa käsialaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 26.5.2017 23:56

Noniin herätetään henkiin tämäkin topikki vaihteeksi. Kovin hiljaista ollut, kuten muuallakin.

Uutta lukemaa taas tauluun uuden vireyden johdosta. https://youtu.be/MYuUvZUOsuE
60-120 3.69sek
60-160 7.64sek
100-160 5.24sek
100-200 11.04sek

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja pertti108 » 27.5.2017 3:04

Aika karu vehe alkaa oleen diffas tuo sun audi. Modit ei taijja mahtua yhelle A4:lle.

Mites laatikko, mitä sille on täytyny tehä näille lukemille?

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 27.5.2017 8:22

No ei tossa oikeasti hirveen paljoa ole tehty. Isommat suuttimet, iso turbo, vähä pientä kannen porttausta, venttiilijouset kireemmät, iso välijäähy, siirtopumppu ja syöttöpumpun muokkaus hieman. Loppupelissä aika perus muutokset.

Monissa asioissa on pioneerina joutunut kokeilemaan eri vaihtoehtoja ja oppimaan kantapään kautta.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja malandio » 24.1.2018 22:09

Tänään oli tarjolla hieman vähemmän jäistä tietä täällä etelässä ja pakkohan se oli käydä hieman kokeilemassa.

60-120 = 5.6s
Loiva ylämäki, märkä asfaltti, pito hukassa alle 80km/h.
Gps Acceleretion softa luurissa, tarkkuus -+3m. Lappupohjaan 58km/h...

-08 fabia combi, 1.9tdi; Firad 70%, gtb1756vk+

octavisti
-
Viestit: 21
Liittynyt: 14.9.2006 8:19

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja octavisti » 28.8.2021 20:22

Nyt mitattu uusi Volvo XC40P8 (408 Hv).

80-120 km/h 2.72 s
60-100 km/h 2,12 s
60-120 km/h 3,72 s

Akun varaustaso vaikuttaa suorituskykyyn näissä patteriautoissa. Yllä olevat lukemat 75 % akulla. Verrokiksi 25 % varaustasolla arvot 0,2-0,3 s huonommat. Luultavasti arvot paranisi hiukan jos akku + 90 %.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 15.10.2021 21:50

Täällä ei olekkaan pitkään aikaa mitään uutta ollut.
Kävin tässä uutta moottoria vähä koestaa dragyllä takapihalla ja samalla videologitin erinäköisiä viisareita. Eihän
silmällä kerkee noita kattoa ajon aikana.
Tolleen niinku tos videossa, eli 0-ahdolta aika likelle 60:sta lappu lattiaan ja menoksi. Veto alkaa tuntumaan vedolta
vasta siinä 80-90välissä, eli parempi varmaan olis aloittaa taas kakkos vaihteelta ja kelata siit kolmoselle. No tälleen nyt mennään: 60-120 oli 4.79s, 80-120 2.55s, 100-160 5.4s ja 100-200 11.77s.

https://www.youtube.com/watch?v=-_-lXNlUZjM

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja samza » 17.10.2021 15:10

tossa joku yrmäytys kakkiksella, muutaman vuoden takaa :) https://www.youtube.com/watch?v=pij3NqFQK0s

edit, prkl tää olikin diisseli topikki, sorry bensalenkkarihan tää on :)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 18.10.2021 21:11

Sen verran ollut kuollutta, että eikai se haittaa että jotain edes postailee :P

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Putko » 18.11.2021 20:06

60-120 4,4s P-gearilla mitattuna. A6 3.0tdi

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja palikka2 » 24.11.2021 15:06

Käyttis A6 3.0 BITDI

60 - 120 4,26s
80 - 120 3,07s

Ei niin käyttis MK4 golf ( E85 )

100 - 200 3,71s
0 - 200 6,43s

Mittalaitteena Dragy

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 6.1.2022 13:59

Piti kokeilla myös pienemmällä vaihteella. Kyllähä se ihan ok jo.
Kuva
https://www.youtube.com/watch?v=eMhnc9zuBw4

Auton Ohjelmointi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.2.2022 23:48

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Auton Ohjelmointi » 15.2.2022 23:52

Täähän on mielenkiintonen topic! Täytyypi laittaa tuo 60-120kmh dragyyn ja lähtee kokeilee omalla ja asiakkaiden autoilla!

Auton Ohjelmointi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.2.2022 23:48

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja Auton Ohjelmointi » 24.2.2022 18:03

Auton Ohjelmointi kirjoitti:Täähän on mielenkiintonen topic! Täytyypi laittaa tuo 60-120kmh dragyyn ja lähtee kokeilee omalla ja asiakkaiden autoilla!


BMW F31 330d
60-120kmh 4.5s (suti lähdössä)

https://www.autonohjelmointi.fi/
Viimeksi muokannut Auton Ohjelmointi, 27.10.2023 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja diffas » 12.9.2022 21:35

No sen verran pitää päivittää että uudella korilla viime viikolla malmilla alkoi jo pikkuhiljaa vaihteenvaihdotkin sujumaan.
Tohon välille ku itellä aina sattuu yksi vaihteenvaihto, niin riippuen siitä niin aika on mitä on. Malmilla useammassa vedossa kuitenkin siinä matala 3.6x. Paras 3.61s.

Kyseessä siis just uudelleen kyhätty (edellinen meni kesällä banaaniksi tolppaan) B5 2.5tdi stage 3turbokitilla ja säätämättä.

vhol
-
Viestit: 51
Liittynyt: 2.3.2005 12:50

Re: 60-120 km/h

ViestiKirjoittaja vhol » 17.9.2022 22:35

VW Passat b8 BITDI softa

60-120 4,85 s


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa