mk3 tukehtuu kylmänä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

mk3 tukehtuu kylmänä

ViestiKirjoittaja erion » 7.12.2015 10:41

Mk3 golf tukehtuu kylmänä jos sille antaa liian nopeasti kaasua. Lämpimänä ei enää oireile. Tuntuu että kostealla kelillä vika pahenee.

Nyt myös pari kertaa tehnyt sen ,että jos seissyt pari päivää niin joutuu starttaamaan toooodella pitkään että lähtee käyntiin. Lupailee muttei lähde- tai no lähtee mutta vasta minuutin parin starttauksen jälkeen. Viikonloppuna akku loppui tämän takia.

Työpäivät auto lämpimässä tallissa joten sen sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Mihin tämä viittaa? sytytykseen? imuvuotoihin? Polttoainepuolelle? vai mihin?

Nyt on ihan älytön kiire laittaa 4 autoa ajokuntoon ennen muuttoa ja isoja remppoja kaikissa kesken joten käyttöauton ei ehtisi kauheasti perehtymään, joten vinkit ovat tervetulleita.

niin vm.-92 ja kone 1.8 ABS

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.12.2015 15:01

Lämpöanturi?

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 8.12.2015 12:13

Ainakin lämpömittari näyttää ihan normaalia lukemaa. klo.11.00 asennossa viisari noin niinkuin muistikuvan perusteella.
Nyt kun ollut kuiva päivä auto ei ole pätkinyt yhtään. Ainakaan lämpötila ei nyt vaikuttanut.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.12.2015 15:09

Moottorinohjaukselle on oma anturi. Taitaa olla ylävesiletkun liitoskappaleessa lohkon keskellä edessä.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 8.12.2015 15:19

virranjakajassa kosteutta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 8.12.2015 16:39

Moottorinohjaukselle on oma anturi.


Ei ole vaan on samassa nelinapaisessa (2 piiriä) anturissa kuin mittariston anturikin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.12.2015 16:53

Tarkotin lähinnä että mittaristo saa eri tiedon kun moottorinohjaus. Eikös se niin ole?

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 9.12.2015 8:20

Nyt näyttäisi siltä että kosteina päivinä nykii ja kuivina ei, vaikka olisi kylmä. Eli ei vaikuta lämpötilaan viittaavalta.
Jos virranjakajassa on kosteutta niin mitä sille voi tehdä? Kuitenkin se kastuu seuraavana päivänä uudestaan, kun eihän siinä ole tiivistettä.
Tiedän että kannattaisi suosiolla uusia sytkäpuolen osat mutta yritetään nyt tehdä pienellä pudejtilla.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 9.12.2015 12:43

Vaihda puola.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 10.12.2015 8:01

Puolaakin ajattelin. Mutta eilen katsoin jos olisi imuvuotoja. silmin ei löytynyt mitään vakio paikoista mutta ruiskun laippaan kun ruiskutti startti sprayta niin siellä on silti joku pieni vuoto.
Motonetissa tuo laippa maksaa näköjään n.30e!! Viimeksi ostaessani maksoi n.10e. vähän noussut hinta tuolle palikalle.
No paikkaan tuon varmaan liimamassalla siihen asti kun ehdin motonetissa käymään.

Saakohan nykyisen puolan oireilun kokeiltua jos sen kastelee märäksi?

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 16.12.2015 9:24

Vaihdoin tuossa kaveria odotellessa tuon ruiskun laipan. Ei ollut revennyt niinkuin yleensä olen nämä nähnyt vaan oli vain se tiiviste pettänyt mikä on siinä laipassa imusarjaa vasten.
Putsailin samalla virranjakajan kannen ja tulpat ja tulpanjohtojen liittimet. Nyt ainakin hörähti nätisti käymään.
Siitä innostuneena tarkistin kaikki nesteet, kiristin takalaakerit, ja rasvasin kaikki lukot, saranat ja vaihteensiirron. Toivotaan nyt että toimii. Täytyy maadoitukset vielä katsoa joku päivä.

Biltemassa muuten laippa maksoi 20e motonetin 30e sijasta.

Miten muuten tuoi polttoaine pumpun rele toimii? Jos ottaa kuoren pois ja painaa releen kärjet kiinni, niin pitäisikö pumpun alkaa surista? Vai pitääkö olla virrat päällä? Pitäisikö surista automaattisesti hetki kun laittaa virrat päälle?

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 16.12.2015 12:00

kun virran laittaa päälle, pumppu käy muutaman sekunnin ajan ja tekee näin paineen valmiiksi
.
tuolla hiukan aiheesta lisää:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=17 ... b2b9dbf505

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 11.1.2016 12:10

Saako puolan ja virranjakajan välistä johtoa erikseen mistään? Sen voisin vaihtaa koska näyttää olevan aika lopussa. Koko sarjaa en tarvitsisi, ainoastaan sen yhden johdon. Motonet ja biltema ei ainakaan tuonut apua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.1.2016 12:21

Eiks tota saa ihan metritavarana ja irtoliittimillä? Tosin olikos nää VW:t vähän nirsoja johdon laadusta?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.1.2016 18:07

ad myymälästä sain ainakin johdot irtona itse.

erion
-
Viestit: 169
Liittynyt: 15.2.2006 10:36

ViestiKirjoittaja erion » 15.1.2016 9:41

Onhan olut kyllä puhetta että vw:t nirsoilee johdoista. Mut kokeilen kuitenkin. =) Täytyykin käydä kysymässä jostain pienemmästä varaosa putiikista, esim. ad:sta. Kiitos vinkistä


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa