2.8 V6 (AMX) lambda vika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jeep-Ukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.7.2012 14:10

2.8 V6 (AMX) lambda vika

ViestiKirjoittaja Jeep-Ukko » 24.11.2015 18:51

2001 Passat kyseessä.
Moottori vika valo syttyi.

VCDS näyttää tuollaista

2 Faults Found:

17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2
P1140 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
16543 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S2
P0159 - 35-00 - Response too Slow


Lamdban vaihto edessä siis, tai ainakin siitä itse lähtisiin kokeilemaan, meneekö vika ohi.

Lähinnä kysymys, jos joku osaa heti sanoa suoraan.
Tuo B2 S2 ilmeisesti kertoo sijaintia/yksilöi mikä anturi jos useita.
Eli olisko vasemmalle ja oikealle omansa, kumpi tuo on??

Ja mitataanko tässä mallissa useammasta kohtaa, (pakosarjasta ja pöntön jälkeen joita arvoja vertailee) vai onko yksillä antureilla.

Ettei ihan summan mutikassa tarvitse alkaa etsimään.

Eli sijainti kiinnostaa??? ;) :P

---

Googlettelemalla selviää muunmuassa tälläistä:
b1=pass
b2=driver
s1=front(before cat)
s2=rear(after cat)

Ja jossain törmäsin, että B2 on oikea.

Suomessa kuski on vasen.
Eli siis en saanut satapros varmuutta, vas vai oik.
Mutta taaempi joka tapauksessa.

---

Toki, kun ottaa anturilta johdon irti ja tarkistaa minkämoisen vikakoodin antaa ja sen mukaan valitsee oikean puolen...

Jeep-Ukko
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.7.2012 14:10

ViestiKirjoittaja Jeep-Ukko » 5.12.2015 19:10

Pistokkeita irti ja vikakoodien lukua.

Tässä minun tapauksessa B2 S2 on kuljettajan puoleinen takimmainen ja orkkis pistoke on ruskea.

B1 S2 on pelkääjän puoleinen takimmainen, vihreä pistoke.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa