Volvo 850 2.5l bensa B5252S ei lähde lämpösenä käyntiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Volvo 850 2.5l bensa B5252S ei lähde lämpösenä käyntiin

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.8.2015 19:26

Löytyykö täältä Volvo-tuntemusta? Vara-autona vuoden 1993 Volvo 850 GLE, 2.5 litran B5252S koneella, 103kW. Ollut jo pitkän aikaa vikana että lähtee kylmänä käyntiin ongelmitta, mutta 5-10min jälkeen alkaa käynti huononemaan ja sammutettua ei enää hörähdä lämpösenä päälle, pakko odotella tunti jos toinenkin. Jaksaa kyllä startata uskollisesti monta minuuttia ja välillä tuntuu jostain sylinteristä löytyvän paukku mutta ei vaan lähde. Auton oma diagnostiikkaliitin on käytetty joka röörissä eikä vikakoodeja löydy.

ECUa irroteltu ja liitintä putsailtu, satunnaisia muita moottorin sensoreita irroteltu, putsailtu ja sen jälkeen vikakoodeja nollailtu, ei vaikutusta. Keppivaihteet ja mittarissa vasta rapiat 200tkm, perushuoltoja tehty joka vuosi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.8.2015 19:52

VW ois kyseessä sanoisin et hall-anturi tai puola. Ne yleensä toimii kylmänä, mutta hyytyy lämpösenä.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 20.8.2015 16:38

Tuleeko bensaa?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.8.2015 16:50

Ei ole testattu polttoaineen tulemista, mikäs siellä voisi olla vialla jos tavaraa ei tule?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 20.8.2015 18:19

Ääni menee puolalle tai jollekki muulle sytkän osalle. Tuppaavat monesti temppuilemaan kuumalla koneella.

_Volkswagen_
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2014 21:34

ViestiKirjoittaja _Volkswagen_ » 4.12.2015 6:25

Löytyikö vika? Itsellä oli ennen myöskin 850 volvo, tosin 125kw koneella. Siinä silloin samat oireet, välillä myös toimi kuin unelma. No, kun viimeisen kerran hinattiin kotio 150km päästä, niin oli aika laittaa kuntoon. Kampiakselin ala-asentotunnistin oli silloin viallinen, mittarilla mitattuna ohmiarvot olivat muistaakseni tuplat siihen nähden, mitä pitäisi olla.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.12.2015 6:32

Tää tais tulla kuntoon virranjakajan putsauksella, ei oireillu enää sen tempun jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa