Passat 3C Öljynpaineanturin irroitusta suunnitteleville
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C Öljynpaineanturin irroitusta suunnitteleville
Julkaistaan nyt varoituksen sana foorumille 3C:n öljynpainemittarista ja sen irroituksesta, eli kannattaa jättää ammattilaisten murheeksi. Oma yritys irroittaa antura johti +500 Eur korjaamokäyntiin, tuo mötikkä kun oksidoituu kiinni omaan kierreholkkiinsa, joka puolestaan on kiinni muovisessa jalustassa. Eli anturan sijaan antura + adapteri/holkki alkaa pyörimään jalustassa, ja löystyessään tuon kyky pitää öljynpainetta takanaan tietysti heikkenee olennaisesti. Sitä en tiedä kenen piikkiin tuon korjaus menee jos vahinko sattuu huollon kaverille, mutta se on selvää kuka maksaa jos tuohon menee itse kajoamaan..
Viimeksi muokannut der_wagen, 1.12.2015 14:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näyttäisi samalta, täysin varma en ole koska en osaa tuolta tosiaan irti saanut (tai jätin paikalleen, kun en olisi takaisin saanut kuitenkaan).
Tuo on ilmeisesti alurunkoinen toi antura, ja toi jalustan kanta näytti olevan messinkinen, eli ei ihan nappivalinta materiaalien suhteen tässä tapauksessa.
Edit tuohon edelliseen sepostukseen, eli tuo messinkinen kierreholkki siis alkaa pyörimään ympyrää tuossa muovisessa jalustassa pitäen napsuvaa ääntä - parin napsauksen jälkeen kun lopettaa niin ei ole vielä päässyt välttämättä vaihtokuntoon.
Tuo on ilmeisesti alurunkoinen toi antura, ja toi jalustan kanta näytti olevan messinkinen, eli ei ihan nappivalinta materiaalien suhteen tässä tapauksessa.
Edit tuohon edelliseen sepostukseen, eli tuo messinkinen kierreholkki siis alkaa pyörimään ympyrää tuossa muovisessa jalustassa pitäen napsuvaa ääntä - parin napsauksen jälkeen kun lopettaa niin ei ole vielä päässyt välttämättä vaihtokuntoon.
Tossa kuva vähän samanlaisesta jalustasta, messinkinen öljynpaineen anturin holkki kuvasssa reikä kameraan päin.
http://tinyurl.com/pseblv3
Tarinan opetus lienee lähinnä se, että jos anturi ei meinaa lähteä aukeamaan helposti (20Nm momentissa), niin ei kannata välttämättä yrittää voimalla. Tuon holkin saa rikki mutuna <50Nm vääntämisellä
http://tinyurl.com/pseblv3
Tarinan opetus lienee lähinnä se, että jos anturi ei meinaa lähteä aukeamaan helposti (20Nm momentissa), niin ei kannata välttämättä yrittää voimalla. Tuon holkin saa rikki mutuna <50Nm vääntämisellä
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa