Iltaa!
Tässä nyt pari viikkoa olen tutkistellut löytämättä ongelmaa, joten kysytään onko kohtalontovereita.
Vm -04 1.8T AWT Passatissa siis ikävä ongelma. Matkustamon puolelle tulvahtaa välillä erittäin terävä/kitkerä kärynneen öljyn tuoksu. Ongelmaa esiintyy vain kun on ajanut pidempään (kone ja öljyt kunnolla lämpimät), ja sitten pysähtyy esim. liikennevaloihin. Pari sekuntia, ja lämppärin kautta tulvahtaa tuoksua oikein kunnolla. Sisäilman vastaavasti saa hajuttomaksi lähtemällä liikkeelle. Seuraavalla pysähdyksellä saattaa toistua, tai sitten ei.
Kone ei syö öljyä, 10 tkm välein öljyt vaihdettu, välillä ei ole tarvinnut lisäillä eikä pinta ole paljoa laskenut alle sen, mihin on vaihdossa täytetty. Ei myöskään merkkaa alleen, eikä näy mitään tahroja konetilassa ( pesen konetilan kerran/kk.).
Voiko ahdin esim. päästää läpi sen verran välillä, että ne öljyt sitten käryävät ahtimessa? Eikös tuo kabiinin ilmanotto ole samalla puolella kuin ahdin ja pakoputki, niin se voisi selittää miksi se tuoksu tulee nimenomaan niin äkisti kuin heittäisi öljyä kuumalle pakoputkelle tai ahtimelle?
Passat AWT öljynkäry (SOLVED), nyt lisää vikaa, huoh..
Valvoja: ffp jäsenet
Passat AWT öljynkäry (SOLVED), nyt lisää vikaa, huoh..
Viimeksi muokannut JKaunisto, 26.1.2016 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli tosiaan, huohottimesta metalliputket putsattiin, ja kaikki muu uusittiin niin loppui öljynkäryt. Lambdat vaihdettiin, ei nyi enää.
Tänään sitten liikennevaloissa (pois käytöstä), käännyin ja kiihdytin hieman reippaammin liikenteen mukaan. Tuli hieman jäinen kohta ---> luiston/sutimisenesto puuttui peliin ---> tuli sulaa asfalttia ja pito palasi äkisti. No tämän jälkeen nopeusmittari suostuikin näyttämään nopeuden enää 50 km/h asti (testasin) ja sen jälkeen se alkaa pomppimaan omaa tahtia ympäri taulukkoa. Kierrosluku toimii normaalisti, ja kaikki muutkin mittarit. Tuolla vaihdelaatikon liepeillä kun on se nopeusanturi, niin eihän se ota muuta kuin nopeuden, jos siitä lähtisi liikkeelle?
Toinen kysymys: Pakkasilla akku tyhjeni kun auto seisoi viikon. Parin päivän jälkeen vaihdoin uuden akun. Vaaditaanko tässä kohtaa kaasuläpän sopeutusta? Toimii kaasu meinaa pienellä viiveellä tällä hetkellä..
Tottakai joku hullu voi myös koko roskan tulla pihasta hakemaan, luovutettuaan ensin jonkun sopivan käteissumman allekirjoittaneelle...
Tänään sitten liikennevaloissa (pois käytöstä), käännyin ja kiihdytin hieman reippaammin liikenteen mukaan. Tuli hieman jäinen kohta ---> luiston/sutimisenesto puuttui peliin ---> tuli sulaa asfalttia ja pito palasi äkisti. No tämän jälkeen nopeusmittari suostuikin näyttämään nopeuden enää 50 km/h asti (testasin) ja sen jälkeen se alkaa pomppimaan omaa tahtia ympäri taulukkoa. Kierrosluku toimii normaalisti, ja kaikki muutkin mittarit. Tuolla vaihdelaatikon liepeillä kun on se nopeusanturi, niin eihän se ota muuta kuin nopeuden, jos siitä lähtisi liikkeelle?
Toinen kysymys: Pakkasilla akku tyhjeni kun auto seisoi viikon. Parin päivän jälkeen vaihdoin uuden akun. Vaaditaanko tässä kohtaa kaasuläpän sopeutusta? Toimii kaasu meinaa pienellä viiveellä tällä hetkellä..
Tottakai joku hullu voi myös koko roskan tulla pihasta hakemaan, luovutettuaan ensin jonkun sopivan käteissumman allekirjoittaneelle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa