Hei,
Kaipaisin hiukan vinkkiä tai kantapään tuoman kokemuksen tietoa.
Ongelman kuvaus:
Sytytys muutettu Motec ohjaukseen ja asennettu erilispuolat.
Nokan tieto tulee vakio jakajan kautta (yksihammas + orggis hall anturi)
Kampiakselin päässä hihnapyörien jälkeen laitettu erilinen hammaspyörä ja magneetti anturi josta pyörimistieto.
Tämä hammaspyörä+anturi paketti ei ole toimiva ratkaisu, ei saa keskitettyä tarpeeksi hyvin jotta signaali olisi laadukas.
Eli kysymys kuuluu mistä sitä saisi tuon kampiakselin pyörimistiedon otettua paremmin, tai miten se on toteutettu muilla tai vakiosti uudemmissa?
-Manu
Kampiakselin asentotunnistin KR ja erillispuolat
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä sen triggerin sinne kampiakselin päähän saa toimivaksi. Hammaskehä apulaitehihnapyörään hitsaten kiinni. Mieluiten lohkon puolelle. Sitten pyöräyttää koko mötikän sorvissa pyöreäksi. Anturiksi hall ja anturin jalan tulisi kestää koko moottorin nostaminen muotoaan muuttamatta. Muuten anturi pääsee resonoimaan. Anturi pitää saada riittävän lähelle, alle 1mm
Uudemmissa on vakiona 4syl limpussa kehä mitä luetan lohkon kyljessä olevaan reikään asennetulla Hall anturilla. Tähän lohkoon ei kr kansi istu enää päälle.
Anturin johdon tulee myös olla paksulla suojauksella.
Esimerkkinä kuvan anturia joutui tukemaan lisää.
autossa siis suorasytkä ja seqventiaali polttoaineen ruiskutus.
Kannen asentotunnistus hoidettu modatulla jakajalla
Logeista ei löydy tiggeri vaivaa.
Uudemmissa on vakiona 4syl limpussa kehä mitä luetan lohkon kyljessä olevaan reikään asennetulla Hall anturilla. Tähän lohkoon ei kr kansi istu enää päälle.
Anturin johdon tulee myös olla paksulla suojauksella.
Esimerkkinä kuvan anturia joutui tukemaan lisää.
autossa siis suorasytkä ja seqventiaali polttoaineen ruiskutus.
Kannen asentotunnistus hoidettu modatulla jakajalla
Logeista ei löydy tiggeri vaivaa.
Ok, kiitos kuvasta.
Itsellä on irrallinen kiekko tuossa laturin hihnapyörän jatkona. tulee juurikin ongelmaksi tuo rako, 0,6mm +-0,2mm -> ei toimi..
Pitää vaihtaa hall anturille ja tehdä yhtenäiseksi tuo siimapyörä+trikkeri pyörä limppu niin saadaan eliminoitua ongelma vähemmäksi.
Anturi tuki itsessään on 25*25 putkea jossa lattakiinnityksellä anturi kiinni, tähänkin pitää tehdä hiukan modia että saadaan säädettyä rako kohdalleen.
Samaan vauhtiin pitää etsiä myös syy miksi tulee häiriötä anturi tietoon.
Koitan ladata vielä kuvan anturien signaaleista johonkin ja linkitän tänne niin huomaa tuon häiriön siitä selvästi.
http://1drv.ms/218aDQP linkistä pitäisi näkyä
Itsellä on irrallinen kiekko tuossa laturin hihnapyörän jatkona. tulee juurikin ongelmaksi tuo rako, 0,6mm +-0,2mm -> ei toimi..
Pitää vaihtaa hall anturille ja tehdä yhtenäiseksi tuo siimapyörä+trikkeri pyörä limppu niin saadaan eliminoitua ongelma vähemmäksi.
Anturi tuki itsessään on 25*25 putkea jossa lattakiinnityksellä anturi kiinni, tähänkin pitää tehdä hiukan modia että saadaan säädettyä rako kohdalleen.
Samaan vauhtiin pitää etsiä myös syy miksi tulee häiriötä anturi tietoon.
Koitan ladata vielä kuvan anturien signaaleista johonkin ja linkitän tänne niin huomaa tuon häiriön siitä selvästi.
http://1drv.ms/218aDQP linkistä pitäisi näkyä
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa