Golf mk2 kylmäkäynnistys ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

Golf mk2 kylmäkäynnistys ongelma

ViestiKirjoittaja Jeese » 15.11.2015 18:43

Eli kun kone on kylmä niin ei lähde käyntiin kuin kaasua painamalla ja alkuun käy tosi raskaasti ja ei kaikilla pytyillä, sammuu nyös heti jos päästää kaasun. Haisee myös bensa vahvasti eli käy helvetin rikkaalla? Koneena 1.8 ruisku. Kiitos jo etukäteen!

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 16.11.2015 15:39

Sininen lämpötila-anturi kannen letkulähdössä ekaksi vaihtoon.

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

ViestiKirjoittaja Jeese » 16.11.2015 19:38

Ainiin, unohdin mainita että vaihdettu on jo tulpat, jakajan kansi, pyörijä, puola, lämpöanturi ja vissiin tyhjäkäynnin säädinkin kun näyttää uudelta. Semmoisen havannon tein tänään että ruiskun ja imusarjan välinen tiiviste vissiin riekaleina ku paskaa aika paljon ympärillä.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 16.11.2015 20:04

No se kumijalka kannattaa ekana vaihtaa jos tosiaan rikki.

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

ViestiKirjoittaja Jeese » 16.11.2015 21:48

Mikä on tuon tiivisteen nimi? Nopeel vilkasul ei näytä saavan mätänetistä.

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 16.11.2015 21:57

Saa mätänetistä mut ei kestä kuin pari vuotta... tilaa febin valmistama johonkin oikeeseen varaosaliikkeeseen niin saat alkuperäislaatua ja kestää auton loppuiän. Osa on imusarjan kumilaippa.

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

ViestiKirjoittaja Jeese » 16.11.2015 22:18

Okei, kiitti tiedosta!

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

ViestiKirjoittaja Jeese » 4.12.2015 14:45

Juu, ei auttanut tuon kumilaipan vaihtaminen mitään. Mut täs yksi aamu kun laitoin auton käyntiin niin ei tarvinnut kaasuun koskea yhtään ja kävi tyhjää heti sen 1000rpm, mutta sit siin on sellane ongelma et mitä lämpimämpi moottori on niin sitä kovempaa tyhjää käy. Kuumimmillaan käy sellasta vähä yli 1500rpm tyhjää. Ja äske kun ajoin vesisateessa kotia niin huomasin että ei toimi auto ollenkaan, kestää tyhjäkäynnillä juuri ja juuri ja rötää. Mikäköhän voisi olla?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 4.12.2015 16:00

Oisko ihan vaan imuvuotoja, kannattaa tsekkailla kaikki alipaineletkut ja varsinkin se jarrutehostimelle menevä murtuu herkästi. Se että ei sateella jaksa pysyä käynnissä viittaisi taas siihen että sytytysjohdot lyö kostealla läpi jostain.

Jeese
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2015 18:33

ViestiKirjoittaja Jeese » 21.1.2016 16:52

Autoa tutkittu tänään ja totesin että imusarjan tiiviste vuotaa. Käynti heikkeni kun suihkutin cleanerii tiivisteen väliin. Katsoin myös tulpat ja ihmettelin kun olivat ihan mustat. Tästä voisi päätellä että auto kävisi myös rikkaalla? Omituista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa