Vw golf mk3 1Z ja uusi ahdin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.4.2014 11:10
Vw golf mk3 1Z ja uusi ahdin
Terve. Tuli laitettua uusi ahdin(hieman suurempi) golffiin. Samalla laitettiin isommat suuttimet ja 2.5" downpipe(katti pois) + 2.5" putkisto yhdellä vaimentimella ja softa niihin. Semmoinen "ongelma" on, että ahdot pysyy siinä 0,3-0,5bar ennen 2500rpm. Sen jälkeen ahtaa ihan hyvin. Piikkaa sinne 1,5bar ja asettuu siihen 1,2bariin ja pitää paineet. Pitäisi kuulemma tuolla softalla ahtamaan aikaisemmin kuin tuo 2500rpm. Mitään vuotoja ei ole missään ja letkut on uudet ja oikein. Olisiko ehkä hukkaportin kellon tanko liian pitkä, että sen takia alkaa ahtamaan "laiskasti" tai joku muu?
Joko huono softa, tai ahdin ei jaksa herätä tuossa kokoonpanossa aikaisemmin. Syy tälle voi olla useissa tekijöissä. Sen verran monta muuttujaa tuossa kysymyksessä, että täytyisi päästä ajamaan kyseisellä autolla ja sitä kautta pääsisi antamaan lopullisen vastauksen, muutoin tähän ei pysty antamaan luotettavaa vastausta kukaan.
Onko sulla vielä 8 bittinen ECU, ja millaisen ahtimen olet asentanut?
Jos olet täällä Jyväskylän seuduilla kulkemassa, niin saadaan varmasti toimimaan niin hyvin, kuin se raudan puolesta on mahdollista.
Onko sulla vielä 8 bittinen ECU, ja millaisen ahtimen olet asentanut?
Jos olet täällä Jyväskylän seuduilla kulkemassa, niin saadaan varmasti toimimaan niin hyvin, kuin se raudan puolesta on mahdollista.
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.4.2014 11:10
Juu. Ecu on 16 bittinen(028906021BF). Ahdin on omasta gt15 ahtimesta huollettu ja päivitetty sisusta isommaks ja sen mukaan softa tehty. Jyväskylän seuduilla en kyllä liikuskele, kun asustelen täällä satakunnassa. Tuo softantekijä sano, että softa on ihan ok. kaippa se sitten jostain muusta johtuu? Toki onhan sillä nyt parempi ajaa, kun menee ihan kivasti, mutta olisi se ihan jees jos sen saisi paremmin toimimaan.
Kyllä kai gt-15 pohjainen ahtimen pitäisi helposti heräilee 1500rpm paikkeilla. Testaa millaisella paineella se hukkaportti lähtee liikkeelle, vakiona taitaa olla jotain 0,5-0,7bar. Itsellä ahtaa sen 0,7 jos käyttää suoraa ahtopaine ohjausta ilman n75 venttiilin.
Millaiset suuttimet siellä nyt on ja onhan avautumispaineet säädetty oikeaksi?
Millaiset suuttimet siellä nyt on ja onhan avautumispaineet säädetty oikeaksi?
-
- -
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.4.2014 11:10
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa