G60 puristukset katoaa(?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

G60 puristukset katoaa(?)

ViestiKirjoittaja Smuhh » 2.11.2015 5:13

Eli, tosi kummallinen vika G60 Corradossa. Kun auto on seisonut, lähtee hyvin käyntiin kun vaan avainta näyttää. Tämän jälkeen jos vähänkään tarjoaa kaasua, vehkeet sammuu. Sammumisen jälkeen uudestaan startatessa moottori pyörii startilla hyvin, mutta kuin tulpatonta pyörittäis.. Ei siis lupas yhtään, aikansa kun apuvirran kanssa jauhaa, auto lähtee kaasu pohjassa käyntiin, mutta ei lähdä käymään kaikilla.

Mikä ihme tällaisen aiheuttaa? Kone ollut auki, kansi tehty venttiilitöineen juuri, uusittu kannentiiviste ja kiristetty momenttiin.. Nyt foorumin velhoilta tarvitsisin apua, ei ole VW sielunelämä kovin tuttua.. Joku vika mikä kannattaa korjata vai tuleeko joku hakemaan pihasta pois?

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 2.11.2015 5:41

Venttiilinostimet "kantaa" täyttyessään öljyllä paineen noustessa ja venttiilit jää auki.

Onko koneessa liian paksut öljyt tai liian suuri öljynpaine?

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 2.11.2015 6:15

Koneessä 5w-40 täyssynteettiset öljyt, ei pitäisi liian jäykät olla? On kyllä vähän yli merkin, vaikuttaako noin paljon? Pitäskös tohon nyt sitten öljynpaineanturi asentaa, vai saako jostain sen painetiedon katsottua? Ja mistäs liika öljynpaine voisi johtua? Kyseessä vuosimalli 89

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.11.2015 6:44

Vanhoissa 1.6 ja 1.8V koneissa öljypumpusta jää öpaineen rajoitinventtiili jumiin. Täräyttää yleensä öljyt suodattimen välistä pellolle pakkasilla :) :) :)
Mutta näin lämpösemmällä kelillä voisi tehdä tota, että nostajat jää kantamaan.
Uusi G60 pumppu oli vuosia sitten 120€.. tiedä sit nykysistä hinnoista.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 2.11.2015 6:48

No hittolaine, siinä siis vika, nimittäin löi juuri sieltä öljyt pellolle.. Luulin että suodatin löysällä.. Ei muutakun iltapäivästä hommiin, infoa tulee kuinka kävi.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 2.11.2015 22:00

Jees, pumppu oli täynnä mujua poikineesta ykköspytyn kk-laakerista, käytetty 2E koneen pumppu (sama volyymi, hieman enemmän painetta?) menee paikalleen kunhan laakerit jne saa.. Kiitoksia avusta kaikille vastanneille, palataan seuraavan ongelman kanssa jahka uudestaa saa koitettua tulille :'D

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 3.11.2015 12:18

Sinä kun olet juuri nähnyt G60 öljypumpun, onko tuon näköisestä kyse?

http://www.tori.fi/lappi/Oljypumppu_Vol ... 6.htm?ma=1

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 3.11.2015 12:25

Kyllä se ainakin samalta näyttää. Ja tuossa vielä tasapaksu akseli, joten juurikin samanlainen kuin G60 pumppu, 2E pumpussa ohennus.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.11.2015 16:12

Sisällä olevien rattaiden korkeuksissa on eroja, riippuen koneesta.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 3.11.2015 16:13

Ja näkyipä olevan 2mm isompi ratas halkaisijaltaan tuossa 2E pumpussa kuin PG pumpussa. Joten eiköhän tuotto ole kovempi eikä paine...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa