Moro
Boralla kun ajaa lämpimänä esim moottoritiellä ja sen jälkeen pysähtyy valoihin, tulee kabiiniin hirvittävä palaneen käry. Ilmeisesti venttiilinkopan tiiviste vuotaa öljyä pakosarjan päälle ja siitä puhallin imee hajut ohjaamoon. Öljyäkin auto kuluttaa enemmän kuin ennen hajuhaitan ilmestymistä.
Onko tuo venttiilikopan tiivisteen vaihto ihan blug n play -tyyppinen parkkipaikkahomma? Ajattelin joku vkl päästä kyllä käymään toisella paikkakunnalla missä voisi auton ajaa talliin ja vaihtaa tiivisteen. Mitä tuossa täytyy ottaa huomioon? Puhtaus on varmasti tärkeää tuossa ja pitääkö jollain tiivistemassalla/liimalla sotkea vaihdon yhteydessä?
Venttiilikopan tiivisteen vaihto Bora 1.6 AKL
Valvoja: ffp jäsenet
Hetki siihen menee, imusarja pois. Olen tuon tehnyt jokunen vuosi sitten ja muistelen nyt katkesiko imusarja siitä läppien takaa?.
Huohottimet yms on sitten ihan haperoa, joten varaudun niiden korjailuun. Varsinkin se venttiilikopan päältä lähtevä huohotin on varmaan jo hajalla, se lähtee siitä tötsästä jossa öljykorkki on päällä.
Tuo huohotin vuotaa myös öljyt pakosarjan päälle, mutta on se venttiilkopan tiivistekkin hyvä vaihtaa.
Liimaa laitetaan laakeripukin kulma kohtiin ja toiseen päähän kantta puoliympyrän pintaa.
Huohottimet yms on sitten ihan haperoa, joten varaudun niiden korjailuun. Varsinkin se venttiilikopan päältä lähtevä huohotin on varmaan jo hajalla, se lähtee siitä tötsästä jossa öljykorkki on päällä.
Tuo huohotin vuotaa myös öljyt pakosarjan päälle, mutta on se venttiilkopan tiivistekkin hyvä vaihtaa.
Liimaa laitetaan laakeripukin kulma kohtiin ja toiseen päähän kantta puoliympyrän pintaa.
Alfamerin oppaasta Golf IV, kappale 2.7, kohta 27:
"Ennen venttiilikopan asennusta levitä hieman tiivistetahnaa sylinterinkannen etupäähän nokka-akselin etummaisen laakerikannen ja sylinterikannen välisiin liitoskohtiin."
Itse laitoin sinne takapäähänkin tiivisteliimaa, näin ainakin muistelen...
Se imusarja menee kahteen osaan. muutama ruuvi edestäpäin ja muovikiinnike sivuista, niin sarjan venttiilikopan päällä oleva osaa lähtee pois. Kaasuläppää yms joutuu myös purkamaan ennemmin.
"Ennen venttiilikopan asennusta levitä hieman tiivistetahnaa sylinterinkannen etupäähän nokka-akselin etummaisen laakerikannen ja sylinterikannen välisiin liitoskohtiin."
Itse laitoin sinne takapäähänkin tiivisteliimaa, näin ainakin muistelen...
Se imusarja menee kahteen osaan. muutama ruuvi edestäpäin ja muovikiinnike sivuista, niin sarjan venttiilikopan päällä oleva osaa lähtee pois. Kaasuläppää yms joutuu myös purkamaan ennemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa