Moro. Olen tässä koittanut pähkäillä kahden vaihtoehdon välillä konetta kakkisprojektiin.
Eli minulla olisi yksi AHU koneinen mk3 elintenluovuttaja josta saisi ihan koko tekniikan kakkikseen.. Toinen vaihtoehto on kyseinen kone mekaaniseksi muutettuna..
Onko jollakulla kokemuksia että onko tuollaiseen AHU koneeseen mahdollista laittaa esim AAZ kantta ja pumppua? Miten jakohihna jne menee sen jälkeen? Hihnapyörien linja, kannenpultit, kansipahvi jne..? Vai olisiko järkevämpää heittää vaan koko AHU keulalle sähköineen..
AHUun AAZ kansi?
Valvoja: ffp jäsenet
...tai sitten AHU ilman sähköjä ja hommaa siihen mekaanisen suorasuihkutuspumpun, eli tekee mTDI:n.
Paljon tieten riippuu tavoitteista mikä vaihtoehto on järkevin. Kaikissa on omat haasteensa, joko mekaniikan kanssa tai sitten sähköjen. Itsestä riippuu että kumman kanssa helpommin tulee toimeen. Itse tekisin sähköisenä kun tuo sähköpuoli on kohtuu hyvin hallussa. Joku toinen just toisinpäin :)
Paljon tieten riippuu tavoitteista mikä vaihtoehto on järkevin. Kaikissa on omat haasteensa, joko mekaniikan kanssa tai sitten sähköjen. Itsestä riippuu että kumman kanssa helpommin tulee toimeen. Itse tekisin sähköisenä kun tuo sähköpuoli on kohtuu hyvin hallussa. Joku toinen just toisinpäin :)
Sähkösenä tulisi muuten mutta tarkoitus olisi päästä kohtuullisen budjetin rajoissa tekemään hieman lisää tehoa.. Lähinnä tuo ohjelmointi ja sen hinta lähinnä pistää mietityttämään.. Tosin aika monta ohjelmointia varmaankin saa tehdä jo tuon mTDI pumpun hinnalla, joka myös käynyt mielessä..
Myös hieman tuo elintenluovuttaja mietityttää kun on tehtaan ajonesto ja varashälytin.. Tosin eikös ne aika helposti saa vagcomilla disabloitua?
Jos taas mietitään esikammiomoottorin tekemistä niin mäntien lisäksi ilmeisesti myös AAZ veivit pitäisi vaihtaa erikokoisen männäntapin vuoksi?
Myös hieman tuo elintenluovuttaja mietityttää kun on tehtaan ajonesto ja varashälytin.. Tosin eikös ne aika helposti saa vagcomilla disabloitua?
Jos taas mietitään esikammiomoottorin tekemistä niin mäntien lisäksi ilmeisesti myös AAZ veivit pitäisi vaihtaa erikokoisen männäntapin vuoksi?
Ebay.com kautta olen tilannut kaksi Land Roverin pumppua (11 mm nestepäällä) samalta firmalta Englannista. Toinen meni 1Z:taan ja toinen AHU:un. AAZ:n pumpun jalalla, AGR:n hihnapyörällä ja koneen oman pumpun suutinputkilähdöillä Bolt On. Pumput maksoivat postikuluineen noin 220 € / kpl.
Ebay.com kautta olen tilannut kaksi Land Roverin pumppua (11 mm nestepäällä) samalta firmalta Englannista. Toinen meni 1Z:taan ja toinen AHU:un. AAZ:n pumpun jalalla, AGR:n hihnapyörällä ja koneen oman pumpun suutinputkilähdöillä Bolt On. Pumput maksoivat postikuluineen noin 220 € / kpl.
Okei, hyvä tietää! Pitääkin alkaa katselemaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa